تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۷۱۱۱۱
برگزار شد؛

نشست مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت با شرکتهای دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد

۲
کبنا ؛
نشست مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت با شرکتهای دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، طی سفر هیئت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد، نشستی با حضور خانم دکتر لیلا مرادی (مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت)، آقایان دکتر برومند و دکتر زاهدی (مشاوران معاون وزیر صمت در امور توسعه و حمایت از کسب ­و کارهای دانش بنیان)، نمایندگان اداره کل صمت استان، دکتر منتظر ظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک)، دکتر حسین سامان پور (مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان)، حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک علم و فناوری استان در امور موسسات) و مدیران شرکت­ های دانش­ بنیان و فناور، از ساعت 10 الی 13:30 روز پنجشنبه 14 دی ماه 1402 در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر منتظر ظهوری ضمن خوشامدگویی و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز شهادت مظلومانه هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان، گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری استان طی سال­های گذشته تاکنون را ارائه داد. وی با اشاره به فعالیت­های درخشان پارک طی 19 ماه اخیر، به تبیین نیازهای اصلی شرکتهای دانش بنیان در زمینه­ های زیرساختی، زمین و ساختمان برای فعالیتهای تولیدی و ضرورت ایجاد شهرک فناوری در استان پرداخت.
در ادامه، دستیار رئیس پارک علم و فناوری استان در امور موسسات به معرفی شرکت ­های دانش ­بنیان حاضر در نشست پرداخت و سپس هریک از فناوران، مسائل و نیازهای خود را مطرح کردند.
جمع بندی مباحث مطرح شده توسط مدیران و نمایندگان شرکت ها در زمینه های موانع صدور مجوز و مسائل فرآیندهای اداری، نیاز به زیرساخت و فضای فعالیتی مناسب، نیاز به حمایت های مالی موثر، مشکلات در تامین وثایق و تضامین تسهیلات بانکی، مسائل مالیات و بیمه، مشکلات جذب سرمایه گذار و تامین مالی، مسائل در فروش محصول، چالش های اجرای قوانین حمایتی از شرکت های دانش بنیان به ویژه در خصوص پروژه ها و ... بود.
مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت، با بررسی مسائل و نیازهای مطرح شده از سوی فناوران، به تشریح برنامه ها و راهکارهای وزارت صمت برای حل مسائل و کمک به توسعه صنایع دانش بنیان پرداخت و ابراز امیداوری کرد بزودی بسیاری از این مسائل و نیازها برطرف خواهد شد. وی همچنین به زمینه های تعامل وزارت صمت و شرکت شهرک های صنعتی جهت ایجاد شهرک های فناوری پرداخت.
در ادامه دکتر بروند و دکتر زاهدی به تشریح تفاهمنامه های جدید، رویکرد صنعت دانش بنیان، سامانه های تخصصی وزارت صمت و نیز سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) که خدمات ویژه ای را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می سازد پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1