تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۷۰۲۰۲
رئیس مرکز رشد گچساران در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

فناوران تا روز آخر نمایشگاه هفته پژوهش منتظر حضور هیئتی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بودند / نیازمند توجه ویژه مقامات عالی استان به مشکلات فناوران و دانش بنیان ها هستیم

۱
۰
فناوران تا روز آخر نمایشگاه هفته پژوهش منتظر حضور هیئتی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بودند / نیازمند توجه ویژه مقامات عالی استان به مشکلات فناوران و دانش بنیان ها هستیم
کبنا ؛
رئیس مرکز رشد شهرستان گچساران با تأکید بر حمایت مقام معظم رهبری از اقتصاد دانش بنیان و با انتقاد از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فناوران نیازمند توجه ویژه مقامات عالی استان هستند تا پیشقدم شوند و  به این حوزه کمک کنند، تا زمانی که عزم مسئولان برای حمایت از حوزه فناوری و نوآوری جزم نشود، استان ما به توسعه اشتغال دانش بنیان و اشتغال پایدار نخواهد رسید.
به گزارش کبنا نیوز، دکتر روح اله رحیمی اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری است، برای اینکه شرایطی فراهم شود تا فناوران و صاحبان ایده، شرکت های خصوصی و دولتی در کنار هم قرار بگیرند، به تبادل اطلاعات علمی و فنی بپردازند و به توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان کمک کنند.
رحیمی بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه برپا شد که در قیاس با برخی استان های هم‌سطح، سطح کیفی نمایشگاه خیلی بالا بود و قابل مقایسه نبود. دوره ها و پنل های متعدد تخصصی در حوزه های مختلف فناوری، نوآوری طبیعت، فناوری شیلات و بخش های مرتبط با صندوق پژوهش و فناوری، جذب سرمایه برگزار شد.
رحیمی افزود: متاسفانه مسوولان عالی رتبه کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه مشارکت نداشتند، سالانه یک بار نمایشگاه هفته پژوهش برگزار می شود و خیلی از فناوران به این امید می آید که دیده شوند و با مسئولان عالی رتبه استان دیدار داشته باشند، مشکلات خود را عنوان کنند، ولی ما شاهد این موضوع نبودیم، این یک آفت در توسعه اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود.
وی بیان کرد: اگر از سوی استانداری کارگروهی حضور پیدا می کرد و فناوران مشکلات خود را عنوان می کردند خیلی از مسائل حل می شد، ولی اینگونه نشد، تا روز آخر ما منتظر چنین اتفاقی بودیم، فناوران به ما مراجعه می کردند و می خواستند بدانند که هیئتی از مسئولان عالی رتبه حضور پیدا می کنند یا خیر؟
رئیس مرکز رشد گچساران تصریح کرد: این را به عنوان یک معلم و پژوهشگر عرض می کنم، به عنوان کسی که روزانه با فناوران و مخترعان ارتباط دارم و شبانه روز بصورت حضوری یا تلفنی در فضای مجازی با مشکلات این افراد را می شنویم و می بینیم، دلمان می‌خواهد مسئولان این مشکلات را ببینند و حل شود.
وی گفت: اگر توجه کنید شخصی که در کشور پیشگام حمایت از فناوران است، شخص اول مملکت مقام معظم رهبری هستند، سال گذشته را با نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیدند و امسال هم رشد تولید با محور حمایت از دانش بنیان ها بود، اما این را در عمل نمی بینیم ما از نظر زیرساخت ها مشکل داریم و نیازمند توجه ویژه مقامات عالی استان هستیم تا پیشقدم شوند و  به این حوزه کمک کنند، تا زمانی که عزم مسئولان برای حمایت از حوزه فناوری و نوآوری جزم نشود، استان ما به توسعه اشتغال دانش بنیان و اشتغال پایدار به معنای موردنظر نخواهد رسید.
رئیس مرکز رشد گچساران خاطرنشان کرد: بخشی از این نمایشگاه به فناوران و شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد و بخشی هم به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی مثل آموزش و پرورش، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پژوهش و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تحقیقات ماهیان سردابی اختصاص داده شد. همچنین برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی مثل بنیاد شهید، فنی و حرفه ای حضور داشتند، غرفه رسانه جهت ترویج فرهنگ فناوری ایجاد شد، بازدیدکننده های زیادی از دانشجویان و دانش آموزان داشتیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاورد فرهنگی خوبی در زمینه ترویج فرهنگ کارافرینی و نوآوری داشت، ولی حلقه مفقوده حمایت ارگان های اجرایی و تسهیل گری بود.
رحیمی اظهار کرد: نمایشگاه می بایست باعث ایجاد ارتباطات و ایجاد شبکه های اجتماعی و ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی، بخش های خصوصی با یکدیگر، ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی بین مردم شود.
رئیس مرکز رشد گچساران افزود: یکی از اتفاقات خوب این نمایشگاه این بود که فناوران ما بخشی از مشکلات فنی سازمان های خاص را فناوران در همین نمایشگاه برطرف کردند، این خود باعث می شود که هسته های فناور رشد کنند و به توسعه پایدار در اقتصاد دانش بنیان کمک شود.
سیدرضا واحدی زاده نماینده شرکت تارا در استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: شرکت آموزشی و تولیدی تارا پک های آموزشی رباتیک ارائه می دهد، این پک های آموزشی را ما خودمان در شرکت طراحی و تولید می کنیم و آموزش کودکان نیز توسط مربیان خودمان انجام می گیرد، شرکت تارا به شهرهایی که خواستار استقرار شرکت هستند نمایندگی اعطا می کند.
واحدی زاده اظهار کرد: در شیراز، تبریز، خوزستان، خوی، رفسنجان، و سایر شهرها نمایندگی داریم و هدف شرکت این است که نمایندگی هایمان را گسترش دهیم تا بتوانیم در علم رباتیک و هوافضا تغییر بنیادی ایجاد کنیم.
وی گفت: برای تولید پک های آموزشی نیاز به نیروهای تخصصی در بخش های مختلف مکانیکی، نرم افزاری داریم، اگر حمایت شویم، بتوانیم فروش بیشتر و تبلیغات بیشتری داشته باشیم می توانیم نیروهای تخصصی بیشتری نیز استخدام کنیم.
نماینده شرکت تارا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: الان نیاز نیست که دانش آموزان یاسوجی برای یادگیری رباتیک به شهرهایی مثل اصفهان یا شیراز مراجعه کنند، ما در همین شهر یاسوج تولید پک های آموزشی را داریم.
وی در خصوص مشکلات و موانع موجود در این شرکت گفت: یک سری از قطعات رباتیک بخاطر تحریم ها پیدا نمی شود، قیمت برخی قطعاتِ نایاب خیلی گران است و اگر از سوی مسئولان عالی رتبه حمایت شویم و کاری کنند که ما بتوانیم این قطعات نایاب و گران را بدون واسطه وارد کنیم، کمک بزرگی به ما می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
مدیریت جدید پارک علم و فناوری استان سطح پارک را تا حدی تنزل داده که دیگر توقع حضور استاندار خیلی بیجاست
پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1