تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۶۹۹۳۹
رئیس پارک علم و فناوری استان؛

حضور ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
حضور ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت می کنند.
به گزارش کبنا نیوز، محسن فرزین به چالش های حوزه فناوری و نوآوری اشاره کرد و بیان داشت: تناسب و توازنی بین تولید علم و بین فناوری و نوآوری در سطح ملی و استانی وجود ندارد.
فرزین افزود: علیرغم پیشرفت های حوزه پژوهش کماکان چالش هایی به خصوص در حوزه فناوری و نوآوری وجود دارد به این صورت که ما در حوزه علمی نسبت به فناوری خیلی جلوتر هستیم و این فاصله ها و نبود تناسب یکی از مشکلاتی است که هم در سطح ملی و هم استانی وجود دارد.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در سطح ملی جدیدترین کسب رتبه کشور در حوزه فناوری رتبه ۶۲ جهانی در سال ۲۰۲۳ است ولی در سال گذشته رتبه ۵۲ جهانی را داشتیم اگرچه این نوسان طبیعی است ولی امیدواریم در سال آینده این رتبه بهتر شود.
فرزین گفت: کمبود زیرساخت مهمترین معضل فناوران استان است، فناوران نخبه ای در استان داریم که اگر امکانات و تسهیلات دراختیار آنها قرار گیرد امید به شکوفایی آنان بالاست.
رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به برگزاری طرح تانا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در یکسال گذشته برنامه هایی با سازمان های مختلف استان داشتیم که نیازها و مشکلات همه سازمان های دولتی را مطالعه و بیش از ۲۰۰ نیاز یا مشکل آنها را مشخص کردیم که در هشت کارگروه تخصصی این مشکلات بررسی و انتخاب شدند و اکنون در بانک اطلاعاتی پارک علم و فناوری استان ثبت و ضبط هستند.
فرزین اگرچه پارک علم و فناوری را در کنار دانشگاه دو عضو دارای حق رای شورای برنامه ریزی استان دانست ولی تاکید کرد: مدیران باید اهمیت فناوری ها و نوآوری ها را بدانند و همکاری های لازم را داشته باشند.
دبیرنمایشگاه ها هفته پژوهش با اشاره به برنامه های هفته پژوهش در استان گفت: برگزاری نشست با پژوهشگران و نخبگان در دانشگاه یاسوج، افتتاح و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در مصلی یاسوج از روز دوشنبه تا چهارشنبه همین هفته از مهمترین برنامه های هفته پژوهش است.
فرزین برگزاری مسابقه ایده شو در نمایشگاه هفته پژوهش را از مهمترین برنامه های نمایشگاه دانست و توضیح داد: ۳۰ ایده از حوزه گیاهان دارویی دریافت شد که در این نمایشگاه ایده ها در معرض عموم قرار می گیرد و پس از داوری توسط متخصصان به چند ایده برتر جوایزی اهدا می شود.
وی ادامه داد: در نمایشگاه نشست های مرتبط با فن بازار برگزاری می شود و در روز چهارشنبه این نمایشگاه خاتمه می یابدکه اختتامیه هفته پژوهش روز پنجشنبه در ساختمان استانداری با تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان پایان می یابد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فرزین راسشه بگو
چه خبر از شیخ مرادعلی پیوند؟!!!!!
اخبار
Iran, Islamic Republic of
سلامتی هر دوتاش عالی
تا کور بشه چشم حسودان
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1