کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزار شد؛

نشست مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت با شرکتهای دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد

16 دی 1402 ساعت 17:13

نشست مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت با شرکتهای دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


نشست مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت با شرکتهای دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، طی سفر هیئت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد، نشستی با حضور خانم دکتر لیلا مرادی (مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت)، آقایان دکتر برومند و دکتر زاهدی (مشاوران معاون وزیر صمت در امور توسعه و حمایت از کسب ­و کارهای دانش بنیان)، نمایندگان اداره کل صمت استان، دکتر منتظر ظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک)، دکتر حسین سامان پور (مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان)، حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک علم و فناوری استان در امور موسسات) و مدیران شرکت­ های دانش­ بنیان و فناور، از ساعت 10 الی 13:30 روز پنجشنبه 14 دی ماه 1402 در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر منتظر ظهوری ضمن خوشامدگویی و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز شهادت مظلومانه هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان، گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری استان طی سال­های گذشته تاکنون را ارائه داد. وی با اشاره به فعالیت­های درخشان پارک طی 19 ماه اخیر، به تبیین نیازهای اصلی شرکتهای دانش بنیان در زمینه­ های زیرساختی، زمین و ساختمان برای فعالیتهای تولیدی و ضرورت ایجاد شهرک فناوری در استان پرداخت.
در ادامه، دستیار رئیس پارک علم و فناوری استان در امور موسسات به معرفی شرکت ­های دانش ­بنیان حاضر در نشست پرداخت و سپس هریک از فناوران، مسائل و نیازهای خود را مطرح کردند.
جمع بندی مباحث مطرح شده توسط مدیران و نمایندگان شرکت ها در زمینه های موانع صدور مجوز و مسائل فرآیندهای اداری، نیاز به زیرساخت و فضای فعالیتی مناسب، نیاز به حمایت های مالی موثر، مشکلات در تامین وثایق و تضامین تسهیلات بانکی، مسائل مالیات و بیمه، مشکلات جذب سرمایه گذار و تامین مالی، مسائل در فروش محصول، چالش های اجرای قوانین حمایتی از شرکت های دانش بنیان به ویژه در خصوص پروژه ها و ... بود.
مدیرکل دفتر محیط کسب و کار وزارت صمت، با بررسی مسائل و نیازهای مطرح شده از سوی فناوران، به تشریح برنامه ها و راهکارهای وزارت صمت برای حل مسائل و کمک به توسعه صنایع دانش بنیان پرداخت و ابراز امیداوری کرد بزودی بسیاری از این مسائل و نیازها برطرف خواهد شد. وی همچنین به زمینه های تعامل وزارت صمت و شرکت شهرک های صنعتی جهت ایجاد شهرک های فناوری پرداخت.
در ادامه دکتر بروند و دکتر زاهدی به تشریح تفاهمنامه های جدید، رویکرد صنعت دانش بنیان، سامانه های تخصصی وزارت صمت و نیز سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) که خدمات ویژه ای را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می سازد پرداختند.


کد مطلب: 471111

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/471111/2/نشست-مدیرکل-دفتر-محیط-کسب-کار-وزارت-صمت-شرکتهای-دانش-بنیان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1