کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌نگاری کبنا؛ بازدید استاندار از نمایشگاه هفته پژوهش / از پیشنهادهای اساسی استاندار تا حرف نسنجیده رئیس صنعت و معدن / آقای استاندار ممکن است با این مدیران ایده‌های خوب شما به جایی نرسد

16 آذر 1401 ساعت 13:16

در سومین روز برپایی نمایشگاه هفته پژوهش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران و مسئولین استانی از این نمایشگاه بازدید کردند.


در سومین روز برپایی نمایشگاه هفته پژوهش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران و مسئولین استانی از این نمایشگاه بازدید کردند.
به گزارش کبنا، در بازدیدِ سیدعلی احمدزاده _استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ از نمایشگاه هفته پژوهش، نکات مهمی مطرح شد.
وی که بیشتر وقت خود را صرف بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان کرد، وقتی به غرفه شرکت خلاقِ شکوفاخلاق کارو رسید، مسئول این غرفه خطاب به استاندار گفت: مسئولین استانی به ویژه آموزش و پرورش استان از ما خرید ندارند. استاندار در پاسخ به او گفت: شما باید بازار خود را فراتر از استان در نظر بگیرید و برای همین کار باید نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش بنویسید تا با معرفی محصول خود، محصولات شما در کل کشور خریدار پیدا کنند.
در ادامه، مسئول غرفه شرکت آریونت با اظهار گلایه از برخی از مسئولین استانی گفت: ما در حالی که به کشورهای دیگر صادارت داریم، اما برخی از مسئولین استانی از ما خرید نمی‌کنند. وی به عنوان مثال، مخابرات، فرودگاه و برخی از فروشگاه‌های استان را مثال زد.

استاندار در پاسخ به مسئول این غرفه، به فرزین رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد طی ارسال نامه‌ای، به استانداری بنویسد که تمام دستگاه‌های استانی که به این تجهیزات نیاز دارند، از این شرکت خریداری کنند.
در همین نمایشگاه، شرکت زیست فناور هامرز نیز حضور دارد که محصول تولیدی او در دنیا نمونه مشابه ندارد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود چنین افرادی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار خرسندی کرد.
برخی دیگر از شرکت‌های فناور در استان نیز ضمن اظهار گلایه از کمبود فضای کار، از استاندار درخواست اختصاص مکان داشتند. احمدزاده در پاسخ به آنها پیشنهاد قابل توجهی داد.
وی تأکید کرد: در شهرک‌های صنعتی استان سوله‌ها و واحدهای بلااستفاده‌ای وجود دارد که باید در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شوند تا بخشی از مشکل کمبود مکان و فضای فناوران و نوآوران رفع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از یکی دیگر از غرفه‌ها گفت: فناوران و نوآوران باید پی‌گیر درخواست‌های خود باشند و با حضور در دستگاه‌های مربوطه، درخواست خود را مطرح و پی‌گیری کنند.
اما نکته جالب توجه بازدید احمدزاده از غرفه‌ها را می‌توان در سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خطاب به یکی از غرفه‌داران دید.

مسئول غرفه شرکت ابزار مکانیک دانیال، وقتی خطاب به استاندار در مورد طرح خود توضیح می‌داد، رئیس صنعت و معدن استان خطاب به این نوآور گفت: اگر بازار فروش دارید، ما شما را تقویت می‌کنیم. این سخن در نظر افراد حاضر در آنجا سخنی نسنجیده تعبیر شد. چرا که در وهله اول، وظیفه این سازمان خود تقویت بازار و ایجاد بازار برای این نوآوران است و از سوی دیگر، وجود این نوآوری‌ها و فناوری‌ها برای توسعه استان ضروری است و چنانچه ضرورت نداشتند مخترعین و فناوران اصلاً به سمت تولید آنها نمی‌رفتند.
یکی ار شرکت‌هایی که نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به خود جلب کرد، شرکت علم‌آموزان بلاد پات بود که در حوزه تولید برق 220 ولت با هزینه پایین فعالیت دارد.
با توجه به شرایط کهگیلویه و بویراحمد وجود چنین شرکت‌ها و محصولاتی که تولید می‌کنند ضروری است. ازاین‌رو احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همان لحظه به رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در توزیع و فروش این محصولات برای کشاورزان و ... با توجه به شرایط استان همکاری کند.
به گزارش کبنا، نوآوران و فناوران کهگیلویه و بویراحمدی که برخی از آنها محصولاتی تولید کردند که نمونه مشابه در دنیا ندارند، با برخی چالش‌ها و مشکلات روبرو هستند.
در بازدیدها و گفت‌وگوهایی که خبرنگاران کبنانیوز با نوآوران و فناوران داشتند، نکات مهمی مطرح شد. کمبود فضا، مسائل مالی، تبلیغات، بازاریابی، گمرک، حق بیمه تأمین اجتماعی، و کم‌توجهی به حوزه‌های نوآوری و فناوری از مهمترین چالش‌ها در این حوزه عنوان شدند.
اما نکته حائز اهمیت این بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تولید انبوه اختراعات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و چندین بار با خطاب قرار دادن مسوولان مربوطه این موضوع را از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد مطالبه کرد. آیا این ایده‌های خوب استاندار با مدیران فعلی صنعت و اقتصادی  کهگیلویه و بویراحمد محقق خواهد شد.




کد مطلب: 455350

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455350/حاشیه-نگاری-کبنا-بازدید-استاندار-نمایشگاه-هفته-پژوهش-پیشنهادهای-اساسی-حرف-نسنجیده-رئیس-صنعت-معدن-آقای-ممکن-این-مدیران-ایده-های-خوب-جایی-نرسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1