تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۵۵۲۹۳
مدیرعامل شرکت داروسازی داروپژوهان خامی در نمایشگاه هفته پژوهش یاسوج:

در آینده نزدیک از دو داروی شرکت داروپژوهان خامی رونمایی می‌کنیم / دانشجوی انصرافی میکروبیولوژی هستم

۱
۰
در آینده نزدیک از دو داروی شرکت داروپژوهان خامی رونمایی می‌کنیم / دانشجوی انصرافی میکروبیولوژی هستم
کبنا ؛
جهان به سمت تولید ثروت بر پایه علم و فناوری رفته است و کشور ایران نیز در حال پیمودن این راه است، در این مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال های اخیر در این راه قدم برداشته است. جای خوشحالی است که در استان ما، برخی محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان در جهان نمود دیگری ندارند، برخی از این شرکت ها محصولات خود را به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادر می کنند. شرکت های حوزه کشاورزی و گیاهان استان فعالیت های زیادی دارند و با استفاده از دانش خود خلق ثروت کرده اند. در همین چند سال فعالیت، شرکت های فناور و دانش بنیان به قدری رشد داشته اند که سطح درآمدزایی بالایی را به خود اختصاص داده اند.
به مناسبت حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، سایت «کبنا نیوز» از شرکت های مستقر در نمایشگاه پژوهش و فناوری یاسوج گزارش های اختصاصی تهیه و منتشر می کند تا در جهت ترویج هر چه بیشتر فعالیت های فناورانه و دانش بنیان گام بردارد.
زهره رودشتی مدیرعامل شرکت داروسازی داروپژوهان خامی در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: شرکت ما در زمینه کشت گیاهان دارویی تا طراحی داروهای گیاهی فعالیت دارد.
رودشتی اظهار کرد: شرکت داروپژوهان خامی از سال 1398 تأسیس شد، عمده کار ما در آزمایشگاه بود و متأسفانه در دوره کرونایی آزمایشگاه تعطیل شد، شروع کار ما در سال 1400 اتفاق افتاد که خروجی آن دو دارو بود که در ماه های آینده رونمایی می شود.
رودشتی در خصوص فعالیت های شرکت افزود: مواد اولیه ساخت داروهای شرکت را تهیه می کنیم و برای شرکت های دیگر مثل شرکت زردبند هم مواد اولیه دارو را فراهم می کنیم.
مدیرعامل شرکت داروسازی داروپژوهان خامی افزود: شرکت ما در شرف دانش بنیان شدن است و در آینده نزدیک، از اولین داروی طراحی شدۀ شرکت که برای درمان یک بیماری پوستی است، رونمایی می کنیم.
وی گفت: 22 هکتار گیاهان دارویی زیر سطح کشت داریم، و همچنین نمونه اولیه یک دارو ساخته شده و یک داروی دیگر نیز طراحی کرده ایم که مراحل آزمایشگاهی خود را طی می کند و در ماه های آینده از آن رونمایی می شود.
رودشتی گفت: از سال 98 در پارک علم و فناوری پذیرش شدیم، تاکنون دکتر فرزین از هیچ حمایتی برای شرکت دریغ نکرده اند، رشدی که در 5 ماه گذشته داشته ایم با حمایت دکتر فرزین اتفاق افتاده است.

موضوع جالب در خصوص شرکت ها این است که برخی از مدیرعامل ها و صاحبان شرکت، رشته تحصیلی متفاوتی با حوزه کاری شان داشتند و گاها این موضوع برجسته می شود که فناوری و نوآوری لزوماً نیازی به مدرک تحصیلی ندارد، در خصوص شرکت داروپژوهان خامی نیز چنین چیزی مصداق دارد.
رودشتی در خصوص رشته تخصصی خود و حوزه کاری اش گفت: من تا ترم 4 رشته میکروبیولوژی درس خوانده ام و بعد انصراف دادم، ولی حتما دوباره تحصیلم را ادامه می دهم، حوزه کاری شرکت ارتباطی با رشته تحصیلی ام ندارد، ولی پدربزرگم حکیم بودند و به همین دلیل این علاقه هم همیشه در خانواده ما وجود داشته که چنین فعالیت هایی داشته باشیم. همیشه به کار تحقیقاتی علاقه داشتم، در دوره دانش آموزی نیز یک اختراع داشتم، و همینطور عضو پژوهشسرای دانش آموزی بودم.
رودشتی در خصوص اشتغال زایی شرکت گفت: در کشت گیاهان دارویی نیروی انسانی ما از 5 خانم سرپرست خانوار و 3 نفر ناشنوا تامین شده، با گسترش مزارع به 20 هکتار، تعداد نیروهای انسانی ما افزایش پیدا می کند و در جلسه ای که با ادارات بهزیستی و کمیته امداد خواهیم داشت از معلولانی که توانایی کار داشته باشند برای کار در شرکت استفاده می کنیم، و هدف عمده ما این است که برای چنین افرادی اشتغال زایی کنیم.
رودشتی گفت: حوزه تحقیق و پژوهش شرکت از 5 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا اهورا
Iran, Islamic Republic of
اسم خامی زیبنده ی یک شرکت داروسازی نیست

خامی به معنای نپخته و خام است

کاش تعصب را کنار بگذاریم و وسیعتر فکر کنیم
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1