تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۵۶۷۸۲
در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کتاب «رویکردی به دانشگاه کارآفرین هنر» رونمایی شد

۰
کبنا ؛رونمایی از کتاب «رویکردی به دانشگاه کارآفرین هنر» نوشته حسین خلیلی در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «کبنا»، حسین خلیلی مؤلف، مدرس دانشگاه و مشاور پارک علم و فناوری استان در خصوص تألیف جدید خود و حوزه اقتصاد هنر گفت: از سال 91 در حوزه کسب و کار و کارآفرینی با حوزه هنری فعالیت کردم، اولین فارغ التحصیل این رشته بودم و اولین کارگاه در خصوص اقتصاد هنر را برگزار کردم، 5 کتاب در حوزه هنر و کارآفرینی با همکاری حوزه هنری تألیف کردم و 6 سال در حوزه اقتصاد هنر تدریس داشتم.
خلیلی اظهار کرد: کتاب رویکردی به دانشگاه کارآفرین هنر حاصل 2 سال مطالعه و تحقیق، بررسی میدانی، نظری و تجربیاتم از فعالیت در عرصه‌های مختلف پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، وزارت ارشاد، دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و چندین سال تدریس و شناخت بازار هنر در دانشگاه سوره بوده است.
این مدرس دانشگاه گفت: این کتاب به این موضوع می پردازد که دانشگاه‌ها با روال فعلی تربیت دانشجو و دانش آکادمیک به بن بست می رسند، از این رو با شکل‌گیری دانشگاه‌های موازی در آموزشگاه‌های مختلف هنری مواجه هستیم، آموزشگاه‌ها همان رسالت را دارند، ولی دانشگاه‌ها تنها به مدرک رسیده‌اند، در برهه کنونی مدرک برای دانشجویان ملاک نیست و دانشجو از مدرک عبور کرده است.
خلیلی با اظهار اینکه «در مدرک گرایی بازار کاری وجود ندارد»، افزود: از سال‌های گذشته که سیاست‌های یونسکو به سمت توسعه صنایع خلاق رفت، دانشگاه‌های زیادی به سمت دانشگاه‌های کارآفرین هدایت شدند.
مشاور رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: در این کتاب بیش از 50 دانشگاه که به سمت کارآفرینی رفته‌اند واکاوی شده است، حتی می‌بینیم دانشگاه‌هایی مثل‌ام آی تی که دانشگاهی کاملاً صنعتی است ولی به شدت به حوزه فرهنگ ورود کرده است.
خلیلی افزود: در بخش آخر این کتاب، وضعیت ایران مورد بررسی قرار گرفته، راهکار‌ها برای در پیش گرفتن رویکرد کارآفرینی در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته، پارک‌های ملی علوم نرم فرهنگی یکی از این راهکار‌ها است که توسعه اقتصاد هنر را تضمین می‌کند.
خلیلی در انتها از رئیس پارک و مجموعه پارک علم و فناوری استان به دلیل حمایت از عرصه فرهنگ و فعالان عرصه فرهنگ و فناوری تقدیر کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فراز و فرود آیت‌الله

فراز و فرود آیت‌الله

هاشمی نه فقط در مقطع پایان جنگ با دشمن خارجی که در زمان بروز جنگ داخلی هم در نقش یک سیاستمدار ...
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
1