تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۷۶۲۴۲
در خطبه های نماز جمعه چهارم خرداد ۱۴۰۳ چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: شهادت رئیس جمهور و همراهان، مرز وطن پرستی، در شرافت و جلاد بودن را برای همگان هویدا ساخت

۲
امام جمعه کبگیان: شهادت رئیس جمهور و همراهان، مرز وطن پرستی، در شرافت و جلاد بودن را برای همگان هویدا ساخت
کبنا ؛به گزارش " کِبنا " از چیتاب حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه چهار خردادماه ۱۴۰۳ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه مبحث خصیصه های محسنین با اذعان به اینکه راستگوئی از مصادیق تقوای الهی است گفت: اقدام و توجیه به گناه از جرگه این رده انسانها خارج است و اگر زمانی گناهی از آنان سر زده باشد با اظهار ندامت به درگاه خداوند توبه می کنند. 
وی پشيمانی از گناه و تصميم بر عدم بازگشت به طور دائم، ادای حقوق مردم، بپاداری واجب ضایع شده، حلالیت از حرام ( مال، جسم) و ریاضت کشیدن جسم در بندگی را از اصول استغفار از دیدگاه امام علی " ع " برشمرد وخاطرنشان کرد: بدی گناهان رسوایتان و ندامت ازگناه وتوبه تطهیرتان می کند.
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تسلیت شهادت جانسوزِ ریاست محترم جمهور و هیئت همراه در سقوط تلخ بالگرد در منطقه آذربائیجان گفت: برخورداری از ایمان ،اخلاص و عمل صالح در خدمت به مردم باعث میشود تا یک شخص محبوب یک ملت بشود. 
وی افزود: رُکـنِ اصلیِ مَحبُوبِیّتِ شَهید رئیسی، صداقت،راستگوئی مردمداری، ساده زیستی او بود و همیشه همان چیزی که در تصاویر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آقای رئیسی دیده می‌شد خودِ واقعی او بود و در برخوردهای اجتماعی هم همین منش را داشت و قطعا همراهان ایشان نیز برگزیده بودند که به فیض عُظمایِ شهادت نائل آمدند. 
سید فرج الله پژمان تصریح کرد: حرکت مردمی و توجه به ساده زیستی اخلاق واقعی او بود، و شخصیتی بود که تکبر نداشت، مواضعش طوری بود که همواره سعی می‌کرد رضایت کسانی را که در حوزه مسئولیتش ذی‌حق هستند فراهم کند، به آن‌ها توجه داشته باشد و از لباس طلبگی خودش خارج نشود و این فضیلتی بود که خداوند به او عطا کرده بود، و حفظ این روحیه در دوره‌های مختلف، سرمایه بزرگی برایش بود. 
وی روحیه خاکی بودن و بی‌تکلف بودن در برخورد با دسته‌های مختلف مردم را از دیگر ویژگی‌های شهید جمهور ایران خواند و ادامه داد: علاقه قلبی شهید رئیسی بین مردم بودن بود و پشت میز نشینی را دوست نداشت که این رفتار بسیار پسندیده‌ای است و مردم هم بعد از عروجشان همواره آن را به عنوان نکته مثبت شخصیتی بارز ایشان مطرح می‌کنند. 
امام جمعه چیتاب ضمن تشکر از حضور بی نظیر ملت در تشییع شهدای خدمت خطاب به حاظرین گفت: خروجی این شهادتها و حضور سبز مردم در تشییع سه نکته اساسی برای رئیس جمهور آینده و ملت ایران دارد. 
وی ادامه داد؛ یکی اینکه رئیس جمهور آینده، با برخورداری از شخصیت مردمی بودن، دربین مردم بوده، دردشان را درک و مشکلاتشان را حل کند و دیگری اینکه شهادت این بزرگواران دنیا را در بدرقه مردمی حیرت زده کرد و امنیت ملت ما و کشور ما را تنظیم کرد، و در ادامه نیز، مردم جهت یأسِ بَـدخواهان، علاوه بر حماسه تشییع شهید جمهور قطب مکملش " انتخابات رئیس جمهور" را پرشورتر برگزار کنند. 
این خطیب جمعه خطاب به هجمه گران بی غیرت نیز تصریح کرد: این حادثه مَرزِ غیرت و بی غیرتی را بر همگان اثبات کرد، و همه دیدند که در این غَمِ عُظمی، مردم غیرت دار و با اخلاص ناراحت و عزادارند، و جلادهای غربزدهٔ بی غیرت و منفعت طلبان از نبودشان خوشحالند، زیرا شهید رئیسی آمده بود تا در میان این همه هَجمه، وناملایمتها توازن عدالت اجتماعی علوی را در جامعه برقرار کند، و طبعاََ خیلی از همین منفعت طلبان با به مخاطر افتادن موقعیتشان طالب حذف و ترور شخصیتی ایشان ( درفضاهای متعدد) بودند واز این اتفاق مسرورند. 
امام جمعه چیتاب در پایان با اذعان به اینکه شهادت رئیس جمهور و همراهانش قطعا به وحدت اجتماعی دامن می‌زند خاطرنشان کرد: همین اتفاقی که منجر به ایجاد ظرفیتی شد تا مردم بیش از پیش احساس همبستگی کنند رخ داده و نماد آن در تشییع شهید رئیسی و همراهان شهیدشان مشهود است. 
لازم به ذکر است به همت دفتر امام جمعه کبگیان، مراسم عزاداری وسینه زنی در بین الصلاتین برگزار و بعد از اتمام نمازجمعه از طرف حوزه خواهران حضرت فاطمه " س " چیتاب ایستگاه صلواتی و نقاشی برگزار گردید. 

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1