تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۷۷۰۴۱
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

فیلم و تصاویر | کنایه قالیباف به جلیلی: نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند / نباید کسی بیاید که توان اجماع‌سازی، کارنامۀ قوی و تجربه نداشته باشد / نخبگان باید شاد باشند / همیشه مدافع رسانه‌ها بودم / قالیباف: در بورس دخالت نمی‌کنیم / چوب‌های لای چرخ تولید باید برداشته بشود / برای رسیدن به نقطه مطلوب به مهار تورم و رشد اقتصادی نیاز داریم

۴
۰
فیلم و تصاویر | کنایه قالیباف به جلیلی: نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند / نباید کسی بیاید که توان اجماع‌سازی، کارنامۀ قوی و تجربه نداشته باشد /  نخبگان باید شاد باشند / همیشه مدافع رسانه‌ها بودم / قالیباف: در بورس دخالت نمی‌کنیم / چوب‌های لای چرخ تولید باید برداشته بشود / برای رسیدن به نقطه مطلوب به مهار تورم و رشد اقتصادی نیاز داریم
کبنا ؛محمد باقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به فعالیت‌های انتخاباتی خود شتاب بخشیده، او در میزگرد اقتصادی شرکت و برنامه‌های اقتصادی خود را جلوی لنزهای دوربین ارائه داد. 
به گزارش کبنا، محمدباقر قالیباف امشب در برنامه میزگرد اقتصادی کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند.
  به گزارش کبنا، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز دخل و خرج خانواده‌های ایرانی حتی برای کسانی که درآمد ثابت دارند، با هم همخوانی ندارند. بر این اساس، نباید رئیس دولتی روی کار بیایید که آگاه به مسائل نباشد و اقتدار نداشته باشد. نباید کسی بیاید که توان اجماع‌سازی، کارنامه قوی و تجربه نداشته باشد. برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را محقق کرد.
 وی بیان کرد: نمی‌توان آزمون و خطا کرد و نمی‌شود مدیریت در سطح عالی کشور را به کسی سپرد که مدیریت قوی نداشته باشد. اگر نتوان با روش و ابزار مشخص و مدیریت قوی به راه حل درست رسید، یعنی فرصت را از دست دهیم و این ظلم به مجموعه است.

تقابل قالیباف و جلیلی جدی‌تر می‌شود!
تقابل قالیباف و جلیلی جدی‌تر می‌شود!

با نزدیک شدن به مناظره‌های تلویزیونی و داغ‌تر شدن فضای رقابت میان پنج کاندیدای اصولگرا و یک کاندیدای اصلاح‌طلب، گمانه‌زنی‌ها درباره تقابل میان آن‌ها بیشتر شده است. ۵ نامزد از یک اردوگاه سیاسی هستند اما اختلافات درون‌گفتمانی آن‌ها و نگاهی به تجربه انتخابات‌های قبلی، نشان می‌دهد که طی روزهای آینده تقابل میان آن‌ها بالا خواهد گرفت.
تقابل قالیباف و جلیلی جدی‌تر می‌شود!محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اصولگرا درباره دوگانه احتمالی میان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی به فرارو گفت: «آقایان قالیباف و جلیلی با اینکه رقیبند، بخشی از آرای شان همپوشانی دارد. هردو نفر «رئیسی نمایی» می‌کنند و به دنبال برداشتن از سبد رای رئیسی هستند. با این حال، چون جلیلی نماینده بخش اولترا راست جناح اصولگراست با قالیباف که گاهی ژست نواصولگرایی می‌گیرد فاصله دارد.»
وی افزود: «شنیده‌ام تلاش‌هایی برای کنار کشیدن جلیلی به نفع قالیباف شده و توجیه آن‌ها هم این است که در دعوای این دو نفر ممکن است پزشکیان بازی را ببرد. طرفداران جلیلی معتقدند بدلیل افشاگری‌هایی که علیه قالیباف شده رای او کمتر است و باید او به نفع جلیلی کنار برود.»
مهاجری تاکید کرد: «جلیلی قطعا ناکارآمد است و او حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند. از حاج قاسم سلیمانی نقل است که اگر جلیلی رییس جمهور شود از نیروی قدس سپاه می‌روم.»
این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: «قالیباف در سال‌های اخیر باندبازی زیادی انجام داد و برای ماندگاری خودش هرکاری کرد و از این جهت می‌شود او را با اصولگرایی دارای فاصله خواند. او با سران جبهه پایداری زدوبند کرد، اما بدنه پایداری با جلیلی است. قالیباف ادای تکنوکرات‌ها را در می‌آورد و جلیلی بی نیاز از چنین شوآف‌هایی است. جلیلی رای تندرو‌ها را دارد و قالیباف می‌خواهد هم تندرو‌ها را داشته باشد هم‌میانه‌ها را؛ و کارش اتفاقا همین جا سخت می‌شود.»
مهاجری درباره ترکیب نهایی و تقابل میان نامزدها اظهار داشت؛ «دوگانه قالیباف جلیلی در روز‌های آتی جدی‌تر می‌شود، چون هر دوی آن‌ها در مناظره‌ها زیر ضرب رقبا خواهند بود. پورمحمدی می‌تواند هردوی آن‌ها را به چالش بکشد. زاکانی هم ظرفیت تخریب قالیباف به نفع جلیلی را دارد. قاضی زاده در این وسط توی بازی نخواهد بود و قطعا به نفع یکی از آن‌ها و ترجیحا جلیلی کنار می‌رود. جلیلی هم تا پایان مناظره‌ها خواهد ماند و اگر فاصله اش با قالیباف کم باشد کنار نمی‌رود و به فکر مرحله دوم خواهد بود.»

قالیباف: باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم
قالیباف: باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم
محمدباقر قالیباف تاکید کرد: امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکنند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده اند.
محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در نشست با مسئولان ستادهای استانی اظهار کرد: امروز در شرایطی و نقطه بسیار مهم و اساسی در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم که نقطه تصمیم گیری بوده و اهمیت آن بسیار بالا است. اینکه حضرت آقا می فرمایند ما به قله ها نزدیک هستیم به این دلیل است که هیچگاه فکر نمی کردیم بنشینیم و از صفحه تلویزیون غرب و دشمنان انقلاب، حجم قابل توجهی موشک ها را ببینند که از روی مسجدالاقصی عبور کرده و بر مواضع دشمن در رژیم صهیونیستی اصابت می کند. آیا این اتفاق بدون نظر و لطف خدا رخ می دهند؟ علت آن به دلیل اعتقاد به سنت های الهی و عنایت حضرت مهدی(عج) است. 
وی افزود: ما مسیری را در ایران عزیز طی کرده ایم و با مجلس انقلابی و دولت مردمی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی کاری را آغاز کردیم تا مشکلات کشور را حل کنیم اما مشیت الهی اینگونه شد که رئیس جمهور خود را از دست بدهیم و کار ما یک مرتبه نیمه تمام باقی ماند و امروز باید این کار را تمام کرده و به مقصد برسانیم. این کار در کنار تلاش و اخلاص نیازمند محبت و گذشت است. محبت است که خارها را گل می کند و برکت را برای کشور به ارمغان می آورد به این شرط که سه ویژگی که حضرت آقا فرمودند را داشته باشیم یعنی پرکار باشیم، آگاهانه و هوشمندانه کار کنیم و تحت هیچ شرایطی از مبانی انقلاب که بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) است عقب نشینی نکنیم. 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم. امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده اند. اگر حرف از شهید رئیسی و شهید سلیمانی می زنیم باید در رفتار، گفتار و کردار اینگونه عمل کنیم.  ما این وحدت و همدلی را صرفا تا هشتم تیر ماه نمی خواهیم، اگر من توفیق خدمت پیدا کنم قطعا بعد از روز انتخابات، آغوش را بازتر و همگرایی را بیشتر می‌کنم تا با استفاده از همه ظرفیت ها کارها را انجام دهیم.
قالیباف عنوان کرد: امروز همه شبهات را می بینم و می خوانم و تمام نکات و دغدغه ها را از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطوح را می‌بینم و می‌شنوم اما اینها دلیل نمی شود که عملکرد ما خارج از اخلاق باشد البته که باید تلاش کنیم پاسخ قانع کننده ای برای آنها داشته باشیم. برنامه هفتم از سال ۹۶ به بعد کلید خورد. من ده‌ها هفته و ماه ها از اذان صبح تا پاسی از شب در تنظیم این برنامه از زمان تدوین لایحه در دولت گرفته تا بررسی و تصویب در مجلس و بعد از آن در مجمع، موضوع را دنبال کردم. البته زخم زبان های زیادی هم شنیدم. خیلی‌ها به من می گفتند چه کسی از برنامه های توسعه گذشته خیر دیده و تاکنون ۲۰ درصد هیچ قانون برنامه ای هم اجرا نشده است اما با هرچه فهم و توان دارم تلاش کردم برنامه ای تنظیم شود که قابل اجرا در کشور باشد.
وی ادامه داد: حدود ۱۲۰ ساعت لایحه برنامه در صحن بررسی شد و روزهایی می شد که به صورت ۱۰ ساعت متوالی روی صندلی می نشستم تا کار پیش برود. اینها را می گویم که بگویم امروز در جایی قرار داریم که می توانیم با دست در دست یکدیگر دادن، برنامه هفتم را به عنوان میثاق ملی و سند کشور و یک قانون پیش ببریم. این قانون حاصل زحمات مجلس انقلابی و دولت مردمی شهید رئیسی است. امتداد خط شهید رئیسی یعنی تحقق عینی همین برنامه یعنی نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. ما باید کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچکس در جمهوری اسلامی به اندازه من مورد تهمت، دروغ و تخریب قرار نگرفته است. دوستان می گویند سکوت نکن و پاسخ بده؛ من همه اینها را پاسخ داده ام اما چه کسی می شنود؟ من برای همه این تهمت ها می توانستم به قوه قضائیه شکایت کنم. از دادستان کل خواستم، دادگاه حکم داده و در دادگاه های بدوی و ثانوی محکوم شده اند اما باز هم ادامه می دهند؛ ما در جبهه سیاسی باید با وحدت حرکت کنیم و کار را پیش برویم. تنها حدود دو هفته در خدمت هم هستیم از این رو اجازه ندهید موضوعات حاشیه ای بر فعالیت اصلی شما سایه بیفکند.
در شورای شهر تهران، در طول ۱۲ سال هر گاه قصد داشتند رأی به شهردار بدهند و گاهی روزهای بسیار پرتنشی بود و تنها با اختلاف چند رأی شهردار می شدم، به دوستان می گفتم اگر حجت دارید به من رأی دهید و بدانید در نهایت هر کسی به من رأی داده و یا نداده برای من عزیز هستند و با همه یکسان رفتار می کنم که اگر غیر از این باشد مدیون شما هستم. 
قالیباف اظهار کرد: امروز هم به شما که آبروی خود را برای من می گذارید تنها یک قول می دهم که اگر توفیق خدمت پیدا کردم، هرگز شما را شرمنده مردم نمی کنم. دشمن ما امروز تلاش دارد ما را نسبت به آینده ناامید کند و به دنبال این است که ما را از گذشته خود پشیمان کند و می خواهد حال ما را پریشان کند. ما آمده ایم که حال مردم را خوب کنیم، به آینده امیدوار باشیم و به گذشته خود افتخار کنیم که این رسالت من به عنوان یک بچه رزمنده و با افتخار به عنوان خدمتگرار مردم، سرباز آقا و مخلص فرهنگ بسیج است و ما در مسیر خود ذره ای تردید نداریم.
 در این جلسه احکام مسئولان ستادهای استانی از طرف علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی و ابراهیم عزیزی مسئول ستادهای استانی به آنها اعطا شد تا با بازگشت به استان‌های تابعه خود، فعالیت این ستادها را با اولویت تشکیل ستادهای شهرستانی آغاز کنند.
قالیباف: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است/همیشه مدافع رسانه‌ها بودم
کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع زن و خانواده مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است لذا زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.
 محمدباقر قالیباف پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد فرهنگی»، اظهار کرد: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه است. نام دولت را «خدمت و پیشرفت» انتخاب کردیم و بر این باوریم وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می زنیم دقیقا یک برهم‌کنشی با مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. در واقع پیشرفت بر فرهنگ و فرهنگ بر پیشرفت و فرهنگ بر خدمت و خدمات فرهنگی اثر دارد.
وی ادامه داد: بدون پرداختن به اولویت های فرهنگی نمیتوان به پیشرفت رسید و بدون فرهنگ نمی توان کارها را به سرانجام رساند.
قالیباف بیان کرد: رهبری بیش از ۱۰ سال تاکید بر مسائل اقتصادی داشتند چون مسائل اقتصادی تاثیر بر مسائل فرهنگی می‌گذارد. وقتی از پیشرفت حرف می زنیم حرف از فرهنگ تولید و سرمایه‌گذاری است.
وی گفت: وقتی کشوری تورم بالا و بیش از یک دهه تورم زیادی دارد شرایط به گونه ای می شود که خانواده ها نمی توانند در فشارها اخلاق را رعایت کنند.
قالیباف تاکید کرد: نقش فرهنگ در دولت ما به عنوان دولت خدمت و پشرفت، اساسی است.موضوع زن و خانواده هم مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است و زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می‌دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.
*مدیریت مهمترین موضوع در آموزش و پروش است
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مهمترین مساله آموزش و پرورش و برنامه هایش برای شکوفایی آن گفت: در آموزش و پرورش اولین و آخرین موضوع مهم بحث مدیریت و ثبات مدیریت است.
وی ادامه  داد: در ۲۰ سال گذشته قریب به ۱۷ وزیر و سرپرست تغییر دادیم لذا مدیر قوی و ثبات مهم است و ما در دولت چهاردهم  مدیر قوی و ثبات می‌ آوریم.
قالیباف با بیان این‌که «سلسله مراتب در آموزش و پروش اشکال دارد»، گفت: دوعنصر معلم و مدرسه در آموزش و پروش مهم است و باید به آن باید توجه کنیم.
وی با تاکید بر لزوم توحه به معیشت معلمان گفت: این موضوع را در مجلس و در رتبه بندی معلمان دنبال کردیم.
قالیباف بر لزوم حرکت به سمت داشتن مدیریت قوی و مثبت مدیریتی و اصلاح نهادی و رفتار سیستمی و هوشمندسازی و شفاف‌سازی در آموزش و پرورش تاکید کرد و با اشاره به آموزش مجازی در زمان کرونا گفت: کرونا نعمتی بود که در بستر سیستم «شاد» آموزش مجازی صورت گرفت و بروکراسی جمع شد اما بعد دوباره تعطیل کردیم که باید آن روند را ادامه داد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مجازی گفت: در آموزش و پروش به ذهن دانش‌آموزان فشار وارد شده و توجه کمی به موضوع اوقات فراغت و مهارت آموزی آن‌ها می‌شود که در دولت چهاردهم به عنوان موضوعات اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این‌ها شعار نیست چون در مجلس به صورت روشن در برنامه هفتم چندین ماده مخصوص تحولات در حوزه آموزش و پرورش است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بهره‌وری را مهمترین موضوع در آموزش و پرورش دانست و افزود:  مدیریت و علم یعنی استفاده از نخبگان و اساتید و اهالی فن مهم است.
وی همچنین بیان کرد: برنامه هفتم سند قانونی است اما اگر رییس جمهور مدیر قوی نباشد به اندازه برگ کاغذ ارزش دارد و ارزش دیگری ندارد. قانون برنامه هفتم را باید با مدیر قوی دنبال کرد.
* همیشه مدافع رسانه‌ها بودم
وی همچنین درباره بازداشت دو فعال رسانه‌ای و طرح شکایت از آن‌ها گفت: بدون شک رسانه و آزادی رسانه و عملکرد رسانه به عنوان نمایندگی افکار عمومی مهم است چراکه؛  نظارت کرده و حرف مردم و نقد جامعه را دنبال می‌کنند و باید آزادی عمل داشته باشند.
قالیباف گفت: در زمان نیروی انتظامی فرمانده قبلی بیش از ۲۰۰ شکایت از رسانه‌ها کرده بود که من وقتی وارد  نیروی انتظامی شدم آن ها را پس گرفتم؛ لذا اعتقاد به رسانه دارم و در حوزه شهرداری تهران هم همین‌گونه عمل کردم.
وی ادامه داد: در همین دوره در مجلس بودم هیچ وقت به صورت فردی خودم و مجموعه ما شکایت نکرد؛ در مواردی هم ممکن است که خبرنگاری قانون رعایت نکرده و فراتر از قانون عمل کرده است.
وی درباره طرح شکایت از دو فعال رسانه‌ای هم گفت: این ها در در دادگاه اولیه و ثانویه و حتی در دیوان عدالت اداری شاکی خصوصی داشته‌اند؛ آیا شما می‌خواهید از شاکی خصوصی خواهش کنم که او را ببخشید؛ چشم این را دنبال می‌کنم ولی وقتی شاکی خصوصی دارد حقوق مردم و افراد باید محترم شمرده شود.
این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هم‌چنین گغت: وقتی رسانه‌ای به اشتباه موضوع دروغی گفت باز نسبت به او شکایت نکردم و مدعی العموم کار خودش را کرد؛ همیشه مدافع رسانه‌ها بودم و از آن طرف در قوانین و پیگیری و خدمات تعاونی مسکن در خدمت‌شان بودیم؛ صدای رسانه صدای حق جامعه است که باید همه کارگزاران و دولتمردان نسبت به آن متعهد باشند و آن ندای واقعی مردم است.
* مادر فرهنگی ترین عنصر جامعه است
وی درباره بحث زنان گفت: معتقدم در حوزه مسائل فرهنگی موضوع زن و خانواده بسیار مهم و جدی و اساس کار است.
قالیباف با تاکید بر این‌که «زن و خانواده موضوع مهمی است»، گفت: در فرهنگ ایرانی پدر و پسر کوه می رفتند و خانم و دختر خانواده صبحانه آماده می‌کرد اما ما در شهرداری تهران استخرهای دو قلو با پارکینگ مشترک و دو استخر مجزا ساختیم که خانواده با هم بیایند.
وی بحث خانواده و زنان در حوزه فرهنگ را مهم دانست و گفت: زن به عنوان مادر فرهنگی ترین عنصر جامعه و فرهنگ، زنانه ترین عنصر جامعه است پس باید در تصمیم و تحقق آن وفادار باشیم. همین اتفاق در پلیس رخ داد و پلیس زن آوردیم چون اعتقاد به زنان و دختران در پلیس داشتیم که درجه گرفته و با رعایت فرهنگی اسلامی و ایرانی کار می‌کنند.
* من مدیر پروژه‌ای نیستم و مدیر پروسه‌ای هستم
قالیباف درباره توجه به پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های بزرگ گفت: من مدیر پروژه‌ای نیستم و مدیر پروسه‌ای هستم؛ یکی‌ از اشتباهات ما این است که وقتی هر سازه و زیرساختی ساختیم بعد پیوست فرهنگی درست کنیم که این غلط ترین کار است که تبدیل به کار الصاقی می‌شود. یعنی فرهنگ را اساس نمی‌دانیم.
وی ادامه داد: اساسا باید موضوعات فرهنگی در سیستم‌های کالبدی و ساختاری باشد و ما در شهر تهران این مدل را پیش بردیم؛ شهر تهران طرح جامع و تفصیلی به مدت ۴۰ سال داشت و بدون طرح اداره شد پس  ما در شهرداری اول طرح جامع شهر و بعد طرح تفصیلی و بعدو طرح منظر را تصویب کرده و برآوردهای فرهنگی را استخراج کردیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت شهر تهران در حوزه سینما و تئاتر گفت: از من به عنوان شهرداری توقع تولید محتوا نداریم ولی در زیرساخت ،فهمیدم مجتمع فرهنگی نیاز داریم و لذا اکنون باغ کتاب در تراز جهانی است. امروز در شهر تهران بزرگ‌ترین باغ کتاب و بهترین پارک را داریم.
* حکمرانی در فضای مجازی نداشته باشیم ولنگاری رخ می‌دهد
قالیباف درباره حوزه فضای مجازی هم به کارشناس این برنامه پاسخ داد: ما حتما باید حضور قدرتمندانه و موثر و حکمرانی در فضای مجازی داشته باشیم وگرنه ‌ولنگاری رخ می‌دهد. هیچ کجای دنیا را نمی‌توان پیدا کرد که اجازه داده شود حکمرانی در فضای مجازی نباشد.
وی با اشاره به سفرش به یکی از کشورهای اسکاندیناوی گفت: در آن جا اگر کسی مدرسه نرود پدر و مادرش را توبیخ می‌کنند. پدر فرزند زیر ۱۸ سال اجازه دارد تمام کارهایش را کنترل کند و محدودیت دسترسی بدهد پس کسی مانع حکمرانی نمی‌شود.  
این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: ما در این بخش سند سیاست‌های کلان در فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی داریم که در مجلس دنبال کرده‌ایم و باید آن سیاست‌ها را تبدیل به قانون کرد. اگر مقداری در این بحث تاخیر بوجود آمد بدان دلیل بود که آن سیاست‌ها وجود نداشت.
قالیباف یادآور شد: ما در مجلس پیگیری کردیم؛ من از جایگاه حقوقی خودم عضو شورای عالی فضای مجازی هستم. آن جا در  ۵ بند بحث شد که در کمیسیون فرهنگی پیگیری کردیم و در نهایت این ۵ بند تصویب شد. این موارد برای نظم و انضباط در فضای مجازی است.
وی گفت« باید در حوزه فضای مجازی محدودیت‌هایی ایجاد کرد به اندازه کنترلی که ولنگاری نبینم و در عین حال هم باید گشایشی داشت.
قالیباف با اشاره به فرصت‌ها و محدودیت‌های کنترل‌ها و گشایش‌ها گفت: اکثر کارها در حوزه اقتصاد در فضای مجازی است. در حوزه فرهنگی هم فضای مجازی موثر است که نمونه آن بازی های اینترنتی است.  
* سهم ایران حوزه بازی های اینترنتی فقط ۱۰ میلیون دلار است
وی توضیح داد: امروز در پنجره طلایی در دوره ۷ ساله هستیم که جوانان بازی اینترنتی می کنند؛ فلان کشور در بازی اینترنی زبان و ادبیات و رفتار و آداب و رسوم خودش را می‌آورد و در نهایت استفاده اقتصادی و فرهنگی می‌برد اما سهم ما چقدر است؟ الان سهم اقتصاد فقط در حوزه بازی های اینترنتی بالای ۲۰۰ میلیارد دلار درسال است که سهم ایران ۱۰ میلیون دلار است. می‌توان این فرصت را برای جوانان فراهم کر که از طریق بازی‌های اینترنتی فرهنگ و آداب و رسوم و زبان فارسی را منتقل کرد و بهره اقتصادی هم برد در غیراین صورت جوان ما از طریق فیلترینگ وارد شده که خسارات مادی و فرهنگی می‌بنیم اما باز هم این بدان معنا نیست که در حوزه فضای مجازی ولنگاری باشد چون باید حکمرانی و مدیریت باشد. اما ما کارگزارن و مدیران باید به این فهم برسیم که در محدودیت‌ها و گشایش‌ها فرصت‌ها و خسارات را ببینیم.
* نخبگان باید شاد باشند
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره لزوم شایسته سالاری و استفاده از نخبگان گفت: برای ایجاد تحول باید از اندیشمندان استفاده کرد و همچنین به این فهم رسید که چطور منزلت را به ثروت تبدیل کرد.
وی با بیان این‌که «موضوعات اجتماعی سه وجه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد»،‌ افزود: بدون علم و دانش و نخبگان محال است که کاری کنیم؛‌ نخبگان و مردم دو عنصر تحول است که هر وقت آن‌ها را حذف کردیم همه چیز را از دست دادیم. نخبگان باید شاد باشند و امید داشته باشند و باید به اساتید احترام گذاریم؛ وقتی از استاد و اندیشمند استفاده نشد، او ناامید می‌شود، بعد دانشجو سرکلاس نشاط ندارد و از این جا مهاجرت شروع می شود وگرنه همه دلداده به ایران عزیز هستند.
قالیباف نخبگان را کلید حل مشکلات دانست و تاکید کرد: ما سواد و فهم این را نداریم که در کشور مشکل را تبدیل به مساله کرده و بعد آن را حل کنیم که این وظیفه نخبگان است وگرنه افراد ضعیف در مدیریت و عدم به کارگیری از اندیشمندان مشکل را از نقطه‌ای دیگر منتقل کرده و وضع را پیچیده‌تر و بدتر می‌کنند؛ ناترازی‌های کشور ریشه در این موضوعات دارد؛ لذا اساس ما برای رسیدن به بهره‌وری در دولت «خدمت و پیشرفت» توجه به علم و دانش و مدیرقوی است.
۵ وزیر و معاون رییس جمهور به مرحله استیضاح رسیده بودند
در ادامه انتظامی کارشناس فرهنگی برنامه با طرح سوالاتی از قالیباف گفت: شما در صورت رئیس‌جمهور شدن فیلترینگ را برمی‌دارید یا خیر؟ چه برنامه ای مربوط به برگرداندن اساتید اخراجی و ممیزی حوزه فرهنگ و هنر دارید. سخت گیری در حوزه رسانه و فرهنگ زیاد است و اشخاص و تریبون ها و افراد غیرمرتبط دخالت می کنند، شما به ممیزی پیش از نشر اعتقاد دارید؟ خانواده های فرهنگی از وضعیت فرهنگ انتقاد دارند و شما گفتید که بنا بر حفظ مدیران فرهنگی دارید لذا سوالم این است که آیا وزیر ارشاد را نگه می دارید؟
قالیباف در پاسخ به این سوالات گفت: شما در روزنامه همشهری از مدیران خوب ما بودید و نحوه ارتباط من را با خبرنگاران و رسانه دیدید پس خودتان می‌توانید د ر آن بخش قضاوت کنید.
ک  گفت: من نماینده مجلس هستم و باید صدای مردم را دنبال کنم اما همه باید حرمت قانون را حفظ کنیم؛ قانون چه خوب وچه بد باید اجرا شود. اگر قانون بد است باید اصلاح شود.
قالیباف افزود: هر کجا هر کسی در کتاب و فیلم و رسانه و در بخش قضایی پایی فراتر از حوزه قانون بگذارد ما در مجلس و کمیسیون اصل نود و سایر کمیسیون‌های مربوطه مکلف به رسیدگی هستیم که این کار را انجام دادیم.
در این هنگام انتظامی صحبت های قالیباف را قطع کرد و گفت: زمانی که ما در وزارت ارشاد بودیم تقریبا هفته یک بار وزیر به مجلس احضار می‌شد؛ وزیر ارشاد فعلی چند بار به مجلس احضار شد؟
قالیباف در پاسخ گفت: بهتر است از طرف دیگر پاسخ دهم؛ باید گفت چه طور در مجلس و همکاری و همگرایی برای پیشرفت و حل مشکلات کشور مدیریت کردیم که در طول دولت شهید رییسی، یک وزیر استیضاح شده و همه وزرا از جمله وزیر ارشاد در روز سه‌شنبه های نظارتی در جلسات علنی مجلس حضور پیدا کرده و برای آن‌ها مهلت زمانی برای انجام اصلاحات گذاشته شد.
وی ادامه داد: در نهایت ۵ وزیر و معاون رییس جمهور به مرحله استیضاح رسیده بودند اما دولت به اشکال پی‌برده و خودش وزیر و معاونش را تعویض کرده که کشور وارد تنش نشود پس مجلس کارش را انجام داده است.
قالیباف تاکید کرد: من به عنوان نماینده مردم مکلف به پاسداری از حقوق مردم و قانون هستم؛ شما در کدام دوره سراغ دارید که در چنین مدتی این میزان تغییرات رخ دهد؟ حالا حتما باید استیضاح شود که برای کشور تنش درست شود؟ مهم این است که اگر فردی ناکارآمد است،‌عوض شود و این از ویژگی های رییس جمهور شهید بود.
*بارها وزیر ارشاد  به مجلس آمده و جواب داده است
کاندیدای انتخابات چهارهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به جلسات مجلس دوازدهم با حضور وزرا گفت: بارها وزیر ارشاد به کمیسیون تخصصی و صحن مجلس آمده و جواب داده است.
مجددا انتظامی خطاب به قالیباف گفت: پس ما امیدوار باشیم که شما وزیر ارشاد را نگه می دارید؟
قالیباف پاسخ داد: خیر؛ من هیچ وقت چنین حرفی نزدم.
*باید از افراد شایسته بدون توجه به تفکرات سیاسی اش استفاده کرد
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در آموزش و پروش باید شایسته پروی کرد اما این وضعیت تربیت نیروی انسانی ما است که چنین مشکلاتی را ایجاد می‌کند. وقتی می‌خواهیم وزیری انتخاب کنیم باید شایسته‌گزینی شود که متاسفانه در برخی موارد این کار را انجام ندادیم. پس ما در شایسته گزینی و شایسته پروری و بعد در شایسته‌سالاری مشکل درایم.
قالیباف افزود: در انتخاب افراد اگر مدیر قوی وجود دارد اما حتی موافق قالیباف نباشد و از گروه و حزب دیگری باشد، باید از آن در کابینه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: مطمئن باشید در اتمام موضوعات فرهنگی پایه کار هستیم و آن را پایه و اساس کار می‌دانیم.
* باید حرمت و منزلت استاد را شنید
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه اش برای رشد علمی کشور گفت: برخی از کشورهای منطقه ممکن است رشد بیشتری نسبت به ما داشته باشند که برخی از این رشدها بادکنکی است چون برخی از اساتید از کشورهای دیگر آورده و مباحث را دنبال می کنند ولی زنگ خطر خورده شده است پس باید درصدی از اعتبارات به حوزه تحقیق اختصاص داده شود که این کار صورت نمی گیرد.
قالیباف تاکید کرد که باید حرف استاد را شنید وحرمت و منزلت و شادابی او را حفظ کرد. نمی توان این موارد را با بخشنامه حل کرد.
** این نشست با محوریت «فرهنگی» برگزار شد. الهام یاوری، شهاب اسفندیاری و حسین اننظامی از اساتید دانشگاه به عنوان کارشناسان برنامه و صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری به عنوان مشاوران محمدباقر قالیباف در این نشست حضور داشتند.

جامعه اسلامی مهندسین کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کرد
جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای کاندیدای خود را در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای با موضوع چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشته است: «عروج شهادت گونه رییس جمهور محبوب و مردمی، شهید آیت الله رییسی، مردم ایران را سوگوار کرد. اما ملتی که در مسیر اسلام و آزادگی، خون‌های بسیار داده است، همچون پولاد آبدیده، راه شهدا را با قوت ادامه می دهد و عروج خدمتگزاران هرچند که غمبار است اما در طی این طریق خللی ایجاد نخواهد کرد. انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم صحنه دیگری از انسجام ملی را در میهن عزیزمان رقم خواهد زد. ملت بصیر و هوشیار ایران می‌دانند که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشارکت در انتخابات علاوه بر نمایش قدرت و انسجام ملی می‌تواند پشتوانه محکمی برای رییس جمهور منتخب در اجرای امور در کشور و در صحنه بین المللی باشد.
جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک تشکل اصولگرا، دارای ظرفیت و قدمت، همواره در انتخاباتها نقش ایفا نموده و این بار نیز در جلسات متمادی به بررسی سوابق و عملکرد کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت. نهایتا با رای شورای مرکزی و شورای هماهنگی دبیران شعب استانی در سراسر کشور، ضمن احترام به همه کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات، حمایت خود را از جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نماید. این تشکل بر این باور است که برای پیروزی کاندیدای مورد حمایت خود، تمامی ظرفیت کمی و کیفی جامعه اسلامی مهندسین را در سراسر کشور بسیج نماید و از سویی، برای به اجماع رساندن و وحدت کاندیداهای جریان اصولگرایی تلاش نماید.
جامعه اسلامی مهندسین به طرفداران پرشور کاندیداهای جریان اصولگرایی توصیه می‌کند که در آوردگاه چهاردهم ضمن رقابت‌ها، رفاقت و احترام باقی باشد تا اگر به نقطه‌ای رسیدیم که قرار شد در کنار هم وحدت کنیم و کار را جلو ببرییم، زخمی بر دل دوستان باقی نمانده باشد.
این تشکل ضمن برپایی ستاد مرکزی انتخابات و معرفی رییس و ارکان ستاد، ستادهای استانی خود را نیز در حمایت از آقای دکتر قالیباف تشکیل می دهد و در هماهنگی کامل با ستاد مرکزی ایشان در تهران و سایر استانها فعالیت خواهد نمود. جامعه اسلامی مهندسین، هم در مسیر پیروزی در انتخابات و هم ان شالله در پیشبرد دولت آتی آمادگی تلاش و مشاوره دلسوزانه در همه عرصه ها دارد.
در پایان، ملت شریف و با بصیرت ایران را به لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب فرامی خوانیم و امیدواریم که در سایه سار عنایات حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفدا) شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن شکن در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ باشیم.»

 اظهارات محمد باقر قالیباف در برنامه میزگرد فرهنگی از شبکه دوم سیما
برنامه «میزگرد فرهنگی» با محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیست و چهارم خرداد (۲۴ خرداد) از شبکه دوم سیما پخش شد.
    

قالیباف: دخل و خرج زندگی مردم با هم نمی‌خواند/ اصلاحات اقتصادی باید انجام شود

قالیباف: دخل و خرج زندگی مردم با هم نمی‌خواند/ اصلاحات اقتصادی باید انجام شود+فیلم
 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اصلاحات اقتصادی را ضروری دانست و گفت: همه خانواده‌های ایرانی به ویژه کارمندان و کارگران که حقوق ثابت دارند، احساس می‌کنند دخل و خرج زندگی‌شان با هم نمی‌خواند.
 محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شامگاه جمعه - ۲۵ خردادماه - از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه با حضور در برنامه «میزگرد اقتصادی» شبکه یک سیما، دیدگاه‌ها، راهبردها و برنامه‌های خود را در حوزه اقتصادی تشریح کرد.
در این نشست مجید شاکری و سید امیرسیاح به عنوان مشاوران محمدباقر قالیباف و حسین حسین زاده بحرینی، داود دانش جعفری و یحیی آل اسحاق در مقام کارشناسان سوال‌کننده از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

دخل و خرج زندگی مردم یکی نیست
قالیباف در سخنان ابتدای این برنامه با تحلیل شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی افتخارات بزرگی آفریده، از جمله در قدرت نرم، مردم سالاری دینی، دفاعی، علم و دانش و تحقیق، سیاسی و فرهنگی و اینکه امروز کشوری آزاد و مستقل هستیم از افتخارات است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید از چالش‌های خود فاصله بگیرم، افزود: در دهه گذشته رشد متوسط سالانه کمتر یک درصد بوده است. این در شرایطی است که رشد نقدینگی ما ۲۶ برابر شده است. خروجی این حرف به این معنا است که امروز تمام خانواده‌های ایرانی حس می‌کنند که دخل و خرج آنها یکی نیست.
وی ادامه داد: حتی وقتی مردم برخی از خرج‌ها را که حذف می‌کنند، باز هم نیازهای اساسی آنها نمی تواند تامین کننده باشد؛ به ویژه کارگران، کارمندان، بازنشستگان، صندوق‌های لشکری و کشوری و تامین اجتماعی که درآمد ثابت دارند. این موضوع سبب می‌شود خدمات جانبی آنها مثل سلامت، معیشت، اوقات فراغت را از دست بدهند.
تا چند سال دیگر برای واردات گاز ۳۱ میلیارد دلار باید پرداخت کنیم
قالیباف افزود: در بخش سرمایه‌گذاری مانند پارس جنوبی با افت فشاری که رخ می‌دهد که در سال ۱۴۲۰ تقریبا دسترسی به استخراجی که امروز انجام می‌دهیم، نخواهیم داشت؛ حتی در چند سال آینده ظرفیت ما به نصف می‌رسد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید
کرد: وقتی استخراج گاز به نصف برسد، برای واردات گاز بیش از ۳۱ میلیارد دلار باید پرداخت کنیم تا شرایط فعلی را دنبال کنیم که این وضعیت نشانه حساس بودن شرایط آن دارد.
  
کنون فرصت آزمون و خطا وجود ندارد
قالیباف با تاکید بر اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، یادآور شد: در حقیقت مدیریت کشور در سطح بالای اجرایی را باید به فردی داد که بتواند این موضوع را مدیریت کند؛ اینکه رئیس دولتی بیاید که تجربه کاری، برنامه و آگاهی لازم به مسائل را نداشته باشد، یا اقتدار لازم، اجماع سازی و تصمیم گیری در شرایط سخت را نداشته باشد درست نیست، بلکه اجرای قوی مهمترین نکته ای است که باید رئییس جمهوری برخوردار باشد.
بخشی از اصلاحات ریشه در مسائل اقتصادی دارد و بعضی در حوزه خارجی مربوط است. اما قطعا این دو بر یکدیگر تاثیرگذار هستند
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آینده در طول اجرای برنامه هفتم باید به مردم بگوید که چه چیزی روی زمین و چه در سفره مردم می آورد، اظهار داشت: او باید بگوید در زیرساخت‌ها، تولید پیشرفت چه اتفاقی رخ می دهد و آثار آن در سفره مردم دیده شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوماصلاحات اقتصادی در دولت آینده گفت: بخشی از اصلاحات ریشه در مسائل اقتصادی دارد و بعضی در حوزه خارجی مربوط است. اما قطعا این دو بر یکدیگر تاثیرگذار هستند. البته هرچند که تحریم اقتصادی را دشمنان ما ایجاد کردند، اما از این موضوع غافل نباشید که بخشی از آن به اشکالات ما مربوط است.
قالیباف اضافه کرد: بی‌تدبیری، بی عرضه‌گی در کار و ناکارآمدی و فساد و حیف کردن سرمایه از جمله اشکالات اداره کشور است. اگر ما نتوانیم با روش و ابزار مشخص، مدیریت قوی و راه حل‌های درست فرصت‌ها را غنیمت بشماریم، ظلم به مجموعه است. 
۲ کار باید انجام دهیم، مهار تورم و رشد اقتصادی
قالیباف با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید دو کار انجام داد، تصریح کرد: نخست مهار تورم و دوم رشد اقتصادی است. در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «ام الخبائث» است و ناترازی بانکی است که برای حل آن باید باید چاره اندیشی شود.
   
وظیفه حاکمیت سرخ یا سبز کردن تابلو بورس نیست
مجید شاکری مشاور قالیباف در گفت: اگر مروری در چند سال اخیر داشته باشیم، از سال ۱۴۰۰ ما با یک سطح جدیدی از کسر بودجه مواجه شدیم یعنی رشد ۶۷ درصدی جبران خدمات ما به سمت جدیدی از کسر بودجه بود، نکته‌ای که وجود دارد این است در حالی که کسر بودجه وجود داشت به خاطر اقتضای تورمی ریسک اینکه ما با رشدهای بالای تقاضای اعتبار و تسهیلات مواجه باشیم برقرار بود؛ عملا مقام ناظر هیچ گزینه به جز اینکه دستوری بگوید کل اعتباراتی که طی یک سال قابل پرداخت چقدر است عملا گزینه ای به جز این باقی نماند چیزی که به آن کنترل ترازنامه می‌گوییم.
شاکری اظهار داشت: همین مسائل منجر به کاهش قابل توجه رشد نقدینگی شده است و رکودی حاصل از آن را نمی شود فراموش کرد کنترل ترازنامه رشد نقدینگی را به ازای بیرون کردن بخش خصوصی از بازار تقاضای اعتبار و از دسترسی به تسهیلات، کنترل کرد.
وی خاطرنشان کرد: کم کم گام های این را در آمار بخش های مختلف شاخص کارگاه های صنعتی و غیره اواخر سال ۱۴۰۲ جدی می بینیم، اما اتفاق دیگر افتاد در انتهای سال ۱۴۰۲ شاهد ارائه گواهی سپرده ۳۰ درصدی افزایش نرخ بهره سپره در کلیه بانک ها بودیم که باعث شد آن وضعیت رکودی از قبل وجود داشت خیلی شدید بشود عملا نرخ‌های تامین مالی شرکتی از کنترل خارج بشود.
شاکری تاکید کرد: در این دوره در بهار سال ۱۴۰۳ همه به ویژه کسبه چنین اثرات رکودی را در زندگی خود مشاهده می کنند و شما همیشه با تابلو همیشه سرخ بورس مواجه هستید.
وی تصریح کرد: وظیفه حاکمیت سرخ یا سبز کردن تابلو بورس نیست اما در تامین مالی واقعی بخش اقتصاد مسئولیت دارد در کوتاه مدت راه حلی که روی میز وجود دارد این است بانک مرکزی حضور فعال داشته باشد در حالی حد کنترل نقدیندگی را حفظ کرده نرخ بهره در بازار تامین مالی اوراق شرکتی کاهش بدهد اما مساله اصلی اینجاست در این است که در یک دوراهی هستیم دو راهی که هر دو طرف آن بن بست است.
شاکری افزود: از یک طرف با این مواجه هستیم که ما نگران تورم های بالایی هستیم یا رفتن به سمت تورم بالایی هستیم از یک طرف دیگر می گوییم دیگر اینکه تورم باشد اما به قیمت رکود و هر چقدر برای تصمیم گیری بیشتر زمان بگذرد ما با گزینه های تورم‌های بالاتر یا عمیق‌تر مواجه خواهیم بود هیچ راه راحتی باقی نمانده است.
قالیباف نسبت به نحوه تولد و رشد قانون برنامه هفتم بهتر از رقبای خودشان برای این موضوع ایفای نقش بکنند.
وی تاکید کرد: اصلاح سیستم بانکی و وارد شدن به ترازنامه بانک و موضوع کسر بودجه و حالا که یک فرصتی را خریدیم گزینه به کار سخت را در این حوزه را نداریم به طور خاص درباره اصلاح نظام بانکی همه ما تجارت متعدد شکست خورد در ۱۰ سال گذشته به خاطر داریم برخی از آنها به بحران های اجتماعی تبدیل شدند برخی از آنها باعث شدند یک بار جدید روی پایه پولی وارد بشود و برخی اوقات هر دو اینها رخ داده است.
شاکری گفت: عملا ما در نقطه ای هستیم که باید وارد موضوع اصلاح نظام اقتصادی بشویم، همزمان هم در برنامه توسعه هفتم یک بدنه قابل توجه بانکی هم در حوزه اصلاح نظام بانکی خرید دارایی اسمی و ایجاد شرکت مدیریت دارایی های بانکی است، از طرفی قانون بانک مرکزی ابزارهای جدیدی را در اختیار بانک مرکزی قرار داده که قبلا وجود نداشته است.
وی افزود: عملا اگر چه بخش حقوقی موضوع بهبود پیدا کرده است، اما می‌دانیم اصلاح نظام بانکی صرفا یک تصمیم سیاسی نیست تصمیم سیاسی هم هست نیازمندیم بتوانیم پاسخ های سیاسی درست در مقابل وقایعی که در اصلاح نظام بانکی به خاطر منافع ذی‌نفعان متعدد رخ بدهد مواجه باشیم.
شاکری گفت: تصور می کنم در این حوزه خاص دکتر قالیباف نسبت به نحوه تولد و رشد قانون برنامه هفتم و هم قانون بانک مرکزی هم به عنوان عضو شورای سران با مصادیق در سطح شورای سران بوده گزینه نزدیکی هستند بهتر از رقبای خودشان برای این موضوع ایفای نقش بکنند از طرف دیگر آمادگی ایستادگی دارند.

بعد از ۵۰ سال قانون دائمی بانک مرکزی را تغییر دادیم
قالیباف گفت: ممکن است مردم بگویند قالیباف تا این موقع در حوزه قانون گذاری چه کرده ای ما بعد از ۵۰ سال موضوع قانون دائمی بانک مرکزی را تغییر دادیم قانون جدید آمد که همه اختیارات داده شد ولی برنامه هفتم هم در کنار آن آمد پس یک قانون دائم و یک برنامه هفتم داریم هر دو اینها آماده این موضوع هستند که در حوزه کسری بودجه و در حوزه ناترازی بانکی که موضوع تاثیر گذار در مهار تورم است انجام بدهیم؛ اینها مهم هستند البته یک کاغذ بیش نیستند این نیازمند یک مدیر قوی و آشنا آگاه نسبت به این موضوع است که این کاغذ را تبدیل به واقعیت کند هم روی زمین هم در سفره مردم دیده شود.
   
قالیباف: حتماً بخشی از مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست، اما بخشی هم حاصل بی‌تدبیری داخلی است/ ناکارآمدی ریشۀ اصلی فساد و حیف‌کردن سرمایه‌هاست

چوب‌های لای چرخ تولید باید برداشته بشود
سیدامیر سیاح مشاور قالیباف گفت:  دهه ۹۰ سال را با رشد پایین یا نزدیک به صفر را گذراندیم درست است تحریم موثر بود اما یک عامل خیلی موثر تحریم داخلی بود برای حل این مشکل تحریم داخلی باید سرمایه گذاری در کشور آسان و راحت باشد چوب های که لای چرخ تولید است باید برداشته بشود.
وی افزود: ما به همت قانونی که در مجلس قبل گذاشته شد که صدور مجوز را تسهیل کنیم. تسهیل صدور مجوز اواخر آن است اما به پوسته سخت آن رسیده است سه نوع مجوز مجوز خانگی، مجوز صنفی و مجوز دستگاهی داریم. 
شکستن این پوسته سخت مرد جنگی می‌خواهد بدون جنگ نمی‌شود اگر این کار را تمام نکنیم کل طرح شکست می خوردسیاح اظهار داشت: مجوز خانگی را تمام کردیم شهید رئیسی تمام کردند چون رانت در آن نیست آسان بود و تمام شد، مجوز صنفی سخت بود امضای طلایی در آن بود اما خود اتحادیه های صنفی کمک کردند کمی سخت بود جنگ لازم داشت، اما تمام شد.
وی خاطر نشان کرد: همزمان از اوایل ۱۴۰۱ شروع به مجوز های دستگاهی رفتیم شرایط مجوزها را بگویید استعلام را بگویید آسان ها را دادند منظورم از آسان آنهایی بود که در آن رانت وجود نداشت مردم هم رفتند گرفتند، از ۴۲۰۰ کسب و کاری که وجود داشت ۸۰ درصد آن حل شده است اما مجوزهایی که در آن رانت وجود دارد مثل مجوز تجارت خارجی نیامدند برای آن جنگیدیم، اینها امضای طلایی است که مستحضرید میلیاردها در آن جا به جا می شود. خدا رحمت کند شهید رئیسی خیلی زحمت کشید.
سیاح اظهار داشت: ادامه این کار شکستن این پوسته سخت مرد جنگی می خواهد بدون جنگ نمی شود اگر این کار را تمام نکنیم کل طرح شکست می خورد.
وی خاطر نشان کرد: در مقررات زدایی دچار مشکل هستیم این سیستم های ناکارآمد چسبیدند می گویند مقررات را حذف کنید و مقررات را آسان کنید پس ما اینجا چه کاره هستیم کسانی هم هستند می گوید که کاسبی ما چه می شود. برخی سازمان ها آنقدر سیستم شان فاسد است آدم‌های آن‌ها فاسد نیستند، بلکه سیستم شان فاسد و کهنه و قدیمی است ذهنیت های آنها هنور برای قبل از اصل ۴۴ است.
باید رابطه با دنیا درست شود
مشاور قالیباف گفت: از عزیزان دولتی معذرت می خواهم، آنهایی که چوب لای چرخ آنها نمی گذارند اما این چوب باید برداشته بشود، باید رابطه با دنیا درست شود تجارت خارجی نمی آیند مدیران داخلی کارآفرینان را اذیت می کنند که تولید در کشور نشود.
«شهید رئیسی خیلی زحمت کشید و تلاش کرد، اما ادامه این راه مرد جنگی می خواهد کسی می خواهد که بجنگند درست کردن و غلبه بر این تعارض منافعی که دارد کارآفرین را در کشور زمین زده انگیزه هایی آنها را گرفته است کارآفرینان شاکی هستند می گویند هر جا می رویم سازمان دولتی اذیت می کند»
سیاح اظهار داشت: برای ریاست جمهوری کسی را می خواهیم که سیستم قدیمی را به روز کند کسی را می گویم شرکت واحد کهنه را به بی آر تی (BRT)کرده باشد پلیس گشت زنی را به «پلیس ۱۱۰» تبدیل کرده باشد، کسی را می خواهیم سیستم های کهنه را در سطح ملی سرویس بدون حضور مردم و کاغذ داده باشد تا این درست نشود حتی اگر با آمریکا هم دوست باشیم در کشور سرمایه گذاری نمی شود بدون سرمایه گذاری سفره مردم خالی می ماند.
بدون تامین امنیت سرمایه، مردم ریال به ارز و طلا تبدیل می‌کنند 
قالیباف در بخش دیگری از برنامه گفت: ما قانون دائمی داریم همین بحث نظام تامین مالی را در قانون داریم در مجلس یازدهم ایستادیم و برای جهش اقتصادی از جهت قانون دائمی تامین کردیم؛ در مجلس یازدهم همه اصلاحات را در حد توان انجام دادیم امروز گیری در قوانین و اصلاح قوانین نداریم بیشترین قوانین یا اصلاح یا تصویب شدند.
 مقاومت دستگاه ها باید شکسته بشود تا امنیت سرمایه تامین شود و گرنه مردم ریال به ارز و طلا می کنند حبس می کنند یا برمی دارند و از کشور خارج می کنندوی افزود: برنامه هفتم هم آماده شده است ما ۶ برنامه داشتیم زیر ۳۰ درصد اجرا شده است قانون هر چقدر هم خوب و دقیق نوشته شده باشد اگر اجرایی آن تحقق پیدا نکند فایده ندارد؛ امروز سرمایه گذاری برای این اندازه صادرات نفت و گاز -که سرمایه بیش از آن را در داخل هدر و از دست می دهیم- یک مدیر قوی می خواهد این را به چرخه سرمایه گذاری برگرداند.
قالیباف اظهار داشت: مقاومت های سختی که در دستگاه ها هستند باید این مقاومت ها شکسته بشود و تحقق پیدا کند تا امنیت سرمایه تامین باشد و گرنه مردم ریال به ارز و طلا می کنند حبس می کنند یا بر می دارند و از کشور خارج می کنند و سرمایه خارج می شود، اینها قابل اجرا نیست مگر با یک کارنامه مشخص.
وی گفت: این که ما این را انجام می دهیم آیا در ۴۵ سال گذشته کارنامه ای دارید که انجام دادید نمی توانیم آزمون خطا کنیم چنین فرصتی نداریم امیدوارم چنین فرصتی داده بشود متعهد هستم که این را دنبال کنم.
چه عواملی سبب اجرا نشدن برنامه های توسعه شدند؟
یحیی آل اسحاق کارشناس این برنامه در ادامه این نشست گفت: شما پیش از این فرموده بودید که برنامه‌های توسعه یکم تا ششم بیشتر از ۳۰ درصد اجرایی نشده و برای اجرای برنامه هفتم باید یک مدیر قوی باشد. سوال این است که مدیر قوی چه فردی است؟ چگونه باید این برنامه را اجرا کرد؟ اینکه ۷۰ درصد برنامه‌های قبلی اجرا نشده، چه افراد یا عواملی سبب اجرا نشدن آن شدند؟ دیگر اینکه در دوره ریاست جمهوری شما قرار است این ۳۰ درصد برنامه هایی که اجرا شدند به چند درصد برسانید؟ دیگر اینکه اگر این موضوع محقق نشد ضمانت آن به چه شیوه‌ای است؟ 
این کارشناس اقتصادی افزود: جنابعالی به این موضوع اشاره کردید که سفره مردم خوب نیست و دخل و خرج مردم جور نیست که البته درست است. سوال اینکه شما برای بهبود سفره مردم باید همه این موارد را حل کنید بعد به سفره مردم بپردازید یا اینکه راهکار کوتاه مدت هم دارید؟
آل اسحاق در ادامه سوال دیگری مطرح کرد و اظهار داشت: آیا در دوره شما ۷۰ درصد درآمد طبقه متوسط به مسائل اولیه زندگی اختصاص دارد، به ۴۰ درصد کاهش در جهت تامین همان احتیاجات خواهد رسید؟ دیگر اینکه موضوع خودرو چالش اساسی کشور است. آیا در زمان شما این موضوع حل خواهد شد یا همان وعده و وعدهای قبلی مطرح می‌شود؟
تحولات در هوافضا، پلیس و شهرداری کارنامه‌ام برای ضمانت اجرایی است
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالات آل اسحاق گفت:  همانطور که اشاره کردم مدیرقوی و آگاه و مسلط بر امورات می‌تواند این امورات را انجام دهد. ضمانت عملکرد بنده است. 
وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس، مهمترین پروژه‌ها را مدیریت کردیم و تحول عظیم در هوا – فضا را به سرانجام رسانیدم و ثمره آن در علم، بخش عملیاتی و مهندسی ساختمان دیده می شود. همچنین در زمان حضورم در نیروی انتظامی سهم ما از بودجه عمومی ۲ دهم درصد بود و زمانی که از نیروی انتظامی رفتم این رقم ۲ دهم درصد هم کاهش یافته بود. اما تحول را در نیروی انتظامی رقم زدیم.
دستور را تا کانکس کارگاه دنبال می‌کردم
 قالیباف با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۱۰ پلیس در زمان مدیریتش در نیروی انتظامی گفت: ۱۱۰ سامانه‌ای بود که فرد در روستا، جاده و خیابان در کوتاه ترین زمان به ۱۱۰  زنگ می‌زد و تا کمتر از ۵ دقیقه پلیس در خدمت او باشد و این عملکرد گذشته ضمانت اجرا در آینده است، زیرا ۱۱۰ در ۲۰ سال پیش که در پلیس شکل گرفت یک تلفن نیست بلکه یک سیستم است.
وی با اشاره به عملکردش در مدیریت شهرداری تهران اظهار داشت: در زمان حضورم در شهرداری، همیشه ۷۰ درصد بودجه را به زیرساخت‌ها و ۳۰ درصد را به بخش عمومی اختصاص دادم که این هم ضمانت کاری است. به عبارتی علت اینکه ۶ برنامه قبلی اجرا نشده، مدیران ارشد و راس آن رئیسان دولت ها بودند که برنامه در همان اتاق مربوطه مانده است. اما من از مدیرانی بودم که دستور را تا کانکس کارگاه دنبال کردم و این موضوع را در تهران، در کشور و پروژه‌های ملی نشان دادم.
قول شرف می‌دهم که برنامه هفتم توسعه را اجرایی خواهم کرد
قالیباف با بیان اینکه هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی در حوزه اجرا بسیار مهم است، گفت: با هوشمندسازی می‌توان بر دیوان‌سالاری مقابله کرد و اگر مدیر ارشد نتواند با استفاده از نخبگان و کارشناسان مشکل را تبدیل به مساله کند و با استفاده از کارشناسان قدرت حل مساله نداشته باشد، وضعیت فعلی ادامه پیدا می‌کند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اما من با برنامه هفتم سه سال زندگی کردم و قول شرف می‌دهم برنامه هفتم قوی ترین برنامه است و با قدرت آن را پیاده کنم؛ همچنین اخیرا درخواست تاخیر در تعویق قانون بانک مرکزی بود که در جلسه سران قوا با آن مخالفت کردم.
«اگر ما حقوق را ۲۰ درصد افزایش می دهیم ولی فاصله قیمت ها بیشتر از این میزان باشد، باید در سپر حمایتی این فاصله را با پرداخت یارانه جبران کنیم. البته کار اصلی ما سرمایه گذاری برای افزایش قدرت اقتصادی دولت است»
قالیباف خاطرنشان کرد: اینکه می گویید چگونه در شهرداری به این روند رسیدیم، مردم هر سه ماه، ۶ ماه و در سال تغییر را در تهران می دیدند. اما اگر این روندها درشهر رخ ندهد، بدانید که شهردای فرد بی‌عرضه‌ای است؛ آثار برنامه هفتم باید در همان سال اول دیده شود و در برنامه هفتم در ماده ۱۱۸ شورای راهبری برنامه داریم که گزارش هفتگی و ماهانه دارد و با حضور نمایندگان مجلس این موضوع رصد می شود.
به جای امکان مشارکت مردم، در زندگی مردم مداخله می‌کنیم 
قالیباف درباره وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: به جای آنکه مردم را در اقتصاد مداخله دهیم، در زندگی مردم و اقتصاد آنها مداخله می‌کنیم که نمونه آن خودرو است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سهم دولت در ایران خودرو ۷ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است، اما دولت، مدیرعامل آنان را تعیین کرده و هزینه بالا و قیمت خودرو را دستوری می‌کند و بعد خودرویی به بازار ارائه می دهدد که ۳ تا ۴ برابر گران‌تر از قیمت خودروهای همسایه بوده و مصرف سوخت بالایی دارد. به عبارتی نمی‌شود بی عرضه‌گی دولت را از جیب مردم برداریم و بعد فضولی در کار مردم کنیم.
قالیباف گفت: ۵۰ درصد تولید انرژی پیش از اینکه مصرف شود هدر می رود که نمونه آن گازهای مشعل است و همه این موارد را به ضمانت کارنامه و آگاهی که دارم اصلاح خواهم کرد. وقتی برنامه هفتم را می‌نوشتیم می‌گفتیم یعنی فرصت می‌شود مدیری بیاید که برنامه را اجرایی کند؟ بر همین اساس پا به میدان گذاشتم تا در شرایط سخت به مردم خدمت کنم.
درهای کشور را به روی سرمایه گذاری خارجی باز می‌کنید؟ سیاست دستمزد شما چیست؟
داوود دانش جعفری اقتصاددان از کارشناسان حاضر در برنامه گفت: در مورد کسری بودجه و ناترازی ها دو تا مشکل اصلی ماست چند تا سوال دارم که اگر شما جواب بدهید مردم با دیدگاه های اقتصادی شما بیشتر آشنا خواهند شد.در مورد سیاست های کسری بودجه آیا شما استقلال بانک مرکزی را به رسمیت می شناسید یا نه؟ برای جبران کسری بودجه درواقع دولت شما به بانک مرکزی فشار نمی آورد که پول چاپ کند؟ از نظر شما تسهیلات تکلیفی چه جایگاهی دارد قبول دارید آن را یا نه؟
وی گفت: از نگاه شما وظیفه دولت در اقتصاد چیست؟ یعنی دولت کوچک و حداقلی چابک را قبول دارید یا یک دولت بزرگ با مخارج بالا؟ آیا ساخت مسکن را وظیفه دولت می دانید یا سیاست دولت در مورد قیمت گذاری کالاها را قبول دارید یا نه؟ خیلی از زیر ساخت های کشور پاسخ گوی نیاز فعلی کشور نیست برنامه دولت شما با توجه به کسری بودجه چیست؟ سیاست دولت در مورد بخش خصوص و سرمایه گذاری چی است؟ کمبود منابع برای رونق کسب و کار چی کار می کنید حاضر هستید درهای اقتصاد کشور را به روی سرمایه گذاری خارجی باز می کنید شما حاضر هستید درهای اقتصاد را به روی ایرانیان خارج از کشور باز کنید؟ 
وی افزود: سیاست شما درباره خصوصی سازی چیست؟ همان مردمی سازی است که شما اشاره کردید سیاست شما درباره پس گرفتن بنگاه های بزرگ چیست؟ سیاست های شما درباره دستمزدی چیست؟ سیاست دستمزد شما چیست؟

به سمت استقلال بانک مرکزی می‌رویم
قالیباف گفت: ما به سمت استقلال بانک مرکزی می‌رویم که در قانون جدید این استقلال به بانک مرکزی داده شده است. دخالت دولت در امور بانک مرکزی با این قانون حداقلی شده است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره تسهیلات تکلیفی، بیان کرد: گاهی دولت به دلیل تامین هزینه‌های خود، تکلیف مالایطاق به بانک مرکزی و بانک‌های عامل می‌دهد، ما حتماً این کار را نکرده و به سمت مولدسازی می‌رویم و جلوی اتلاف انرژی‌ها را می‌گیریم.
وی درباره راهکارهای خود درباره حقوق و دستمزد، گفت: اکنون نیروهای قراردادی، ساعتی و پیمانی داریم که با حقوق کمتر و بدون امنیت شغلی هستند و گویا آنها شهروند درجه یک نیستند و انگیزه ندارند که ما حتماً این مشکل را حل می‌کنیم.
تصدی‌گری را از دولت جدا کرده و به مردم می‌دهیم
قالیباف افزود: مطابق با برنامه هفتم توسعه، به جای خرید خدمت، خرید خدمات کرده که به معنای کوچک کردن دولت است. در واقع، برنامه هفتم هر گونه تولید خدمت در شرکت‌های دولتی را ممنوع کرده که نتیجه آن چابک شدن دولت است. ما حتماً تصدی‌گری را از دولت جدا کرده و به مردم می‌دهیم.
وی گفت: اگر بنای ما سپر حمایتی به انتهای زنجیره است، باید به تولید کمک و به مالیات بخش تولید توجه کنیم و ابتدای زنجیره را مورد توجه قرار دهیم.
طبق قانون، تصدی‌گری دولت در بخش مسکن ممنوع است، چرا که دولت ساختمان ساز نیست؛ دولت زمین دارد که طبق طرح آمایش می‌تواند ۳۳۰ هکتار بدهد
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون، تصدی‌گری دولت در بخش مسکن ممنوع است، چرا که دولت ساختمان ساز نیست. دولت زمین دارد که طبق طرح آمایش می‌تواند ۳۳۰ هکتار بدهد که آن هم با در نظر گرفتن اولویت‌ها باید اجرایی شود و نباید در این حوزه تصدی گری کند.
قالیباف گفت: ما به امنیت سرمایه اعتقاد داریم؛ همچنین از ایرانیان خارج از کشور دعوت خواهیم کرد و با استفاده از ارتباطات سیاسی مانند بریکس و شانگهای، در سال اول دولت شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود.
وی افزود: اولین کارمان این است که به مردم اطمینان داده شود تا در کشور سرمایه‌گذاری کنند کار ما این شده که بنگاه‌های بزرگی مانند هفت تپه را یکی می‌فروشد و دیگری پس می‌دهد و بعد گفته می‌شود که بخش خصوصی برای چه در این عرصه وارد شود که ما این وضعیت را اصلاح می‌کنیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید به گونه‌ای درباره حقوق و دستمزد سیاست گذاری و عمل شود که آنها قدرت خرید داشته باشند و حداقل حقوق باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. امسال حداقل حقوق حدود ۱۲ میلیون تومان است و بر اساس تورم، مابه‌التفاوت به قشر پایین اضافه می‌کنیم و مابقی را هم به صورت پلکانی پیش می‌بریم.
نمی‌توان نسبت به نرخ آزاد ارز بی‌تفاوت بود
قالیباف گفت: یکی از مشکلات به دلیل تحریم، سوییفت است، اما ظرفیتی مانند بریکس، بریکس‌پی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین می‌توان روابط مالی دو جانبه با کشورهای بزرگ دنیا داشت و به جای دلار و یورو با پول ملی و ارزهای آنها کار اقتصادی کنیم که از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم. این فرصت در شانگ‌های و بریکس وجود دارد که باید مدنظر ما باشد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل ارز می‌شود، در نتیجه ۳۰ درصد در جابه‌جایی پول‌ها حیف می‌شود. ما عملاً به دلیل بی تدبیری و ناآگاهی خودتحریمی ایجاد کردیم.
«باید سیستم نهادهایی مثل سلامت، آموزش و پرورش و دفاعی را اصلاح کرد خصوصی سازی در آموزش و پرورش ضرورت ندارد، اما می‌توان به سمت مردمی سازی رفت»
قالیباف درباره سوال دانش جعفری مبنی بر راهکارهای ثبات نرخ ارز، گفت: باید بتوان ارز را پیش‌بینی‌پذیر کرد، نمی‌توان نسبت به نرخ آزاد ارز بی‌تفاوت بود و دولت باید دخالت را به گونه‌ای در عرضه و تقاضا انجام دهد که خالص آن در پایان سال صفر شود. همچنین سیاست‌ها به گونه‌ای نباشد که جذابیت واردات بیشتر از صادرات باشد. اقتصاد مد نظر ما، یا این، یا آن نیست و حرف پوپولیستی هم نیست و صحبت‌هایم دقیق و قابل انجام است و دقیق و فنی توضیح می‌دهم.
وی گفت: ما نرخ ارز نیمایی داریم که این نرخ را به گونه‌ای پیش برده‌ایم که در کانالی باشد که نرخ ماهیانه آن قابل پیش بینی باشد و بتواند رشد ملایم داشته باشد؛ از سوی دیگر با دخالت در بازار آزاد باید آن را کنترل کرد.
قالیباف افزود: درباره ارز ترجیحی هم یک مرتبه تصمیم گرفته شد که نرخ آن ۲۸,۵۰۰ تومان شد و دیدید که رفتار یک شبه باعث چه اتفاقاتی شد و همین را درباره ارز ۴,۲۰۰ تومان هم دیدیدم. پس باید با پیش‌بینی پذیری کار را در حوزه بهبود وضعیت ارز دنبال کرد.
   
نیروهای شرکتی «شهروند درجه ۲» باشند، ظلم است
قالیباف گفت: اشتباه بزرگ اینجا بود که نیروی دستگاه دولتی را به شرکت‌های بزرگ ارجاع داده و دولت حقوق را به شرکت خدماتی داد که آن شرکت هم با خویشاوندان افراد تشکیل شد و نتیجه این شد که نیروهای شرکتی تبدیل به شهروند درجه دو شدند.
وی اظهار داشت: وضعیت نیروهای شرکتی را حل می‌کنم تا عدالت اجتماعی برقرار شود. امیدوارم بتوانیم با مدیریت علمی، آگاه و شجاعانه در خدمت مردم باشیم و مشکلات را رفع کنیم.قالیباف خاطر نشان کرد: اشتباه این بود که نیروهای دولت را به  شرکت های واسطه ارجاع دادند و بعد دولت چه کار کرد اینها را به شرکت داد و پول را به حساب شرکت داد و اینها شهروند درجه ۲ شدند در صورتی که از کارمند رسمی بیشتر کار می کند مدرک تحصیلی بالاتر هم دارد توانمند هستند اما کمتر حقوق می گیرد این ظلم نیست.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریافزود: در شهرداری چه کار کردم نیروها را به شهرداری وصل کردیم. برون سپاری کردیم خرید خدمات کردیم در اتوبوسرانی هم همین اتفاق افتاد. به خاطر این که ظلم نشود چه کار کردم در همه قراردادها با اینها تاکید کردم که پرداخت حقوق آنها از طریق سیستم بانکی انجام بشود.

اولویتم پیش بینی پذیرکردن اقتصاد است
قالیباف در پاسخ به سوال حسین زاده بحرینی که چه برنامه‌ای برای اصلاح بورس دارد، گفت: هدف اصلی من در چالش‌های اقتصادی این است که ابتدا تلاش کنم اقتصاد را پیش بینی پذیرش کنم. به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۹ دولت مردم را به بورس دعوت کرد و کارخانه‌های که ارزش افروده آنها مشخص نبود وارد بورس شدند که نتیجه آن رشد ۳۰۸ درصد شاخص‌ها بود. اما در نهایت به منفی ۴ درصد رسید.
در بورس دخالت نمی‌کنیم/ اصلاح ساختار بورس 
قالیباف تاکید کرد: از طرفی بورس بهترین محل برای تامین مالی است و بورس باید بتواند دارایی‌ها مردم از صندوق امانت بانک‌ها به بورس بیاورد. اما زمانی دولت می‌تواند این کار انجام دهد که در بورس دخالت نکند و قیمت دستوری به بورس ندهد. برهمین اساس در مجلس قانون گذاری کردیم که دولت در این باره قیمت دستوری ندهد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بازار اولیه و ثانویه در بورس اظهار داشت: بدون بازاراولیه نمی‌توان بازار ثانویه را رونق داد و در ادامه تولید رقم نخواهد خورد و شرکت سود ده نخواهیم داشت. دولت هم باید در نظر بگیرد اگر به این مسائل توجه نکند، درآمد مالیاتی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه اشکالات ساختاری در بورس هم وجود دارد، تصریح کرد: نهاد بورس هم نیازمند اصلاحات ساختاری است. چرا که باید به بازارگردانی و سیستم مدیریتی آن توجه کرد. همچنین از تصمیم‌های خلق الساعه باید دوری کرد. در غیر این صورت اقتصاد پیش بینی پذیر نمی‌شود. اما بدون شک بورس را برای رشد اقتصادی و بهره وری و بازار سرمایه در نظر خواهم گرفت.
سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

حسینی رئیس ستاد دانشگاهیان قالیباف شد
سید محمد حسینی، ریاست ستاد دانشگاهیان کشور، حامیان دکتر محمد باقر قالیباف را برعهده گرفت.
علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی محمد باقر قالیباف در حکمی با اشاره به «تجربیات و روحیه تعاملی حسینی» ابراز امیدواری کرده است وی با ایجاد فضای صمیمی در ستاد مذکور و نیز با به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌ها در مسیر تعالی و با اتخاذ رویکردهای سیاستی مناسب، نمونه‌ای از فعالیت انتخاباتی علمی، مردمی ،سالم و سرآمد برنامه‌ریزی و اجرا شود.
در متن حکم انتصاب حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در دولت سیزدهم، معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور شهید را بر عهده داشت، وظایفی به این شرح در نظر گرفته شده است:
1.پایبندی به موازین شرعی و قانون اساسی با رعایت اخلاق اسلامی در تمامی مراحل انتخابات
2.هماهنگی حداکثری با ستادهای انتخاباتی و مردمی سراسر کشور
3.تبیین و بسط گفتمان خدمت و پیشرفت در فضای جامعه و انتخابات
4.استفاده فراگیر از همه ظرفیت‌های نیروهای مومن، با نشاط، توانمند، جوان و خوشنام
5. حفظ آرامش و پرهیز از تنش و هرگونه سیاه‌نمایی و تخریب دیگر نامزدهای رقیب
6. رعایت احترام و بسط فرهنگ خدمتگذاری عمومی به جامعه در تمامی اقدامات و برنامه های ‌انتخاباتی
7.  بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی به ویژه فرهیختگان و نخبگان ملی و محلی برای جلب مشارکت آحاد مردم
8 . مراقبت از سوء استفاده‌های احتمالی و هرگونه موضوعی که دارای شائبه مخصوصاً در زمینه مالی می‌باشد.
امیدوارم در سایه توجهات الهی و در سایه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با تمسک به سیره امامین انقلاب موفق و مؤید باشید.

صیغه عقد قالیباف و همسرش را چه کسی جاری کرد؟ /جزئیاتی درباره فرزندان آقای کاندیدا
محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر الاستخاره ازدواج کرد.
 محمدباقر قالیباف که در دوره های پیشین انتخابات ریاست جمهوری، سه بار کاندیدا شده و در هر سه مرتبه آن به بن بست خورده بود، این بار هم یعنی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.
در طی یکی دو سال اخیر شائبه ها و شایعه هایی درباره فرزندان و همسر وی مطرح شده است. در این باره روزیاتو گزارشی درباره فرزندان و همسران وی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است که در اینجا بازنشر می شود.
همسر محمد باقر قالیباف کیست؟
محمدباقر قالیباف که متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی است، در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر الاستخاره که همسایه ی آن ها در طرقبه بود، ازدواج کرد. صیغه ی عقد این زوج توسط امام خمینی (ره) جاری شد.
صیغه عقد قالیباف و همسرش را چه کسی جاری کرد؟ /جزئیاتی درباره فرزندان آقای کاندیدا
زهرا مشیر متولد سال ۱۳۴۰ در طرقبه است. او دانش‌آموخته ی رشته جامعه‌ شناسی و مدرس دانشگاه است و مدتی به عنوان ریاست دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات نیز فعالیت داشته‌ است. او دستی هم در سرودن شعر و نقاشی دارد.
ثمره ی ازدواج این زوج ۳ فرزند به نام های الیاس، اسحاق و مریم بوده است.
الیاس قالیباف
صیغه عقد قالیباف و همسرش را چه کسی جاری کرد؟ /جزئیاتی درباره فرزندان آقای کاندیدا
الیاس قالیباف پسر ارشد قالیباف فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های مالزی است.
وی سابقه ی عضویت در هیأت مدیره موسسه مطبوعاتی «سیمای مهر هستی» را دارد که روزنامه «تهران امروز» را منتشر می کند.
او در سال ماه ۱۳۸۶ با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد.
مریم قالیباف
درباره ی مریم قالیباف دختر محمد باقر قالیباف اطلاعات چندانی در دست نیست. او با امیررضا بحیرایی ازدواج کرده است.
اسحاق قالیباف

صیغه عقد قالیباف و همسرش را چه کسی جاری کرد؟ /جزئیاتی درباره فرزندان آقای کاندیدا
درباره ی اسحاق قالیباف پسر کوچک تر محمد باقر قالیباف هم اطلاعاتی در دست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف طوری ازمشکلات حرف میزند ومیگوید باید اینطور شود که انگار ما مسئول هستیم اگه این همه مشکل وجود داره که داره پس کی باید حلش کنه دولت ومجلس که هردو دستتان بوده پس خودتان مقصرید ومقصرها میخوان مشکلات را حل کنند
Romania
کنایه قالی باف به پزشکیان
Iran, Islamic Republic of
فساد تورم گرانی افزایش لحظه ای قیمت ها ناامیدی رخوت یاس در جامعه زیاد هست کارشناسان متخصصان اکثرا خوشحال نیستند مردم خیلی فشار گرانی کالاها بر انها تاثیر منفی و بد گذاشته است.مشکل اصلی گرانی و فقر فزاینده هست
Iran, Islamic Republic of
تورم فقر گرانی افزایش هر روزه و هر هفته و هر ماه کالاها روزگار مردم فقیر و بدبخت را سیاه تر کرده است.امید شادی باید در جامعه شکل بگیرد.
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1