تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۷۷۱۷۱
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

پورمحمدی: به سفارت حمله می‌کنند و مشکل تحریم را افزون می‌کنند / هزینه ماجرای جنگ اوکراین را دادند، اما استفاده‌ای نکردند

۱
۰
پورمحمدی: به سفارت حمله می‌کنند و مشکل تحریم را افزون می‌کنند / هزینه ماجرای جنگ اوکراین را دادند، اما استفاده‌ای نکردند
کبنا ؛حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی در واکنش به اظهارات زاکانی مبنی بر اینکه «واقعاً مشکل اقتصادی ایران، تحریم‌های امریکا نیست» گفت: ما مشکلات اقتصادی را می‌دانیم. کارشناسان با آمار ارقام آن را می‌دانند ولی مردم مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند و درگیر آن هستند.
وی افزود: وقتی با کارشناسان اقتصادی بخش خصوصی و‌اندیشه ورزان این حوزه مباحثه دارم، می‌گویند حل مشکلات اقتصادی صرفاً راه حل اقتصادی ندارد بلکه این مقوله پیوسته به اجتماع، فرهنگ، مقولات حقوقی و امور سیاسی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی دارد و نمی‌شود بدون توجه به این‌ها راه حل اقتصادی ارائه داد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ما در عرصه بین‌المللی نزدیک به دو دهه است که با تحریم روبرو هستیم. برخی که از همان اول گفتند تحریم‌ها مهم نیست حالا هم می‌گوییم تأثیر ندارد اما دنیا تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را بر ما تحمیل کرده است و ما ساده از کنار آن می‌گذریم و بعد از مدتی گفتیم که تحریم هم مسأله‌ای هست و۲۰ درصد ۳۰ درصد آزار به اقتصاد ما می‌دهد.
حجت الاسلام پورمحمدی اذعان کرد: در نقل و انتقال‌های مالی که همه اقتصاد ما گرفتار آن است به گونه‌ای که در میان ۲۰۴ کشور در لیست سیاه سه کشور در نقل و انتقالات مالی قرار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: فعالین اقتصادی چگونه می‌خواهند عمل کنند در صورتی که از آن طرف به یک سفارتخانه حمله می‌شود و کلی تبعات سیاسی بر کشور تحمیل می‌شود و مشکل تحریم را افزون می‌کنند همچنین حوادث اوکراین و تایوان اتفاق می‌افتد و ما هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم اما از مزیت‌های آن بهره‌برداری نمی‌کنیم و سود نمی‌بریم و نمی‌توانیم فرصت‌ها را شکار کنیم، لذا چگونه می‌خواهیم بدون فرصت‌شناسی از مسائل بین‌المللی مشکلات را حل کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه و صنعت ما بزرگ است و باید با دنیا کار کنیم و نیاز‌های مردم را تأمین کنیم. رهبری سالیان سال است ما را به مسائل اقتصادی، به مسائل اجتماعی و انسجام اجتماعی و مشارکت بالا توجه می‌دهند اما ما چقدر گوش کردیم در حالی که یکسره داریم آسیب می‌زنیم و این وضعیتی است که جوانان ما را مأیوس و آزاده خاطر کرده است.
وی ادامه داد: امروز نیاز داریم در عرصه داخلی به وفاق ملی برسیم و بدون آن نمی‌توانیم مسائل بین‌المللی را حل کنیم. در عرصه داخلی به اعجاز اعتماد نیاز داریم زیرا مردم ما را صادق نمی‌دانند و باور نمی‌کند و ما هم صادقانه راه حل‌ها را به آن‌ها ارائه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغایان زاکانی وقاضی زاده وهم فکرانشان::: خوب میدانند تنها درصورتی پیش می روند که دور تادور کشور بسته باشد وهرچه گفتند همان خوبه::: اصلا وظیفه پوششی بودن همین جنگ زرگری و نزاع وبزن در روست::: ولی غافل از اینکه رسانه ها دارند به مردم شبانه روز اگاهی میدهند وبا مردمند ومردم فهیمند::::
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1