تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۷۷۵۴۲
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

فیلم و تصاویر | لحظه ورود پزشکیان به جمع هواداران مشهدی / مسعود پزشکیان: آزادی حق همه انسان‌هاست که در بسیاری از موارد آن را قربانی کردیم/ اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده از دانشگاه اخراج کنند یا پاسخ کارمندی را با باتوم بدهند/ نماینده مردم در دولت خواهم بود نه رئیس آن‌ها

۰
کبنا ؛مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به قدرت برسم اجازه نمی دهم هیچ استادی به دلیل اظهار عقیده اخراج و معلمی با باتوم روبرو شود.
به گزارش کبنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز - چهارشنبه - ششم تیرماه در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مشهد سفر کرد و در سالن شهید بهشتی مورد استقبال هوادارانش قرار گرفت.
وی پس از استقبال از سوی هوادارانش در سخنانی با اشاره به اینکه شور و شوق موجود دور از انتظار من بود، گفت: از تاخیر پیش آمده در برنامه عذرخواهم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من یکی مثل شما هستم و دوست دارم صدای شما را در کشور بلند اعلام کنم و گوشی داشته باشم برای شنیدن صدای شما. ایران متعلق به همه ایرانیان است مال یک دسته قوم و جناح نیست ایران را ایرانیان می سازند در نتیجه باید همه کسانی که در این مملکت زندگی می کنند حق داشته باشند براساس شایستگی به آنجایی که باید برسند.
پزشکیان در ادامه با بیان اینکه روندی که می بینید به نفع مملکت نیست و همه باید در ساخت مملکت سهم داشته باشند، افزود: باید برای همه اقوام، مذاهب و ادیان که برای ایران می توانند کار شایسته انجام دهند بستر حضور فراهم شود.
وی یادآورشد: سرمایه مملکت علاوه بر موشک، پهپاد و نظامیان، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروهای امنیتی که قدرت حفظ مملکت را دارند، قدرت و اقتدار مردم است که اگر در صحنه باشند کسی نمی تواند حرفی بزند از این رو برای نشان دادن اقتدار به دنیا باید پشتوانه مردمی داشته باشیم و این شمایید که می توانید پشتوانه این ملت و مملکت باشید.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: خراسان، شاعری مانند حکیم ابوالقاسم فردوسی دارد که در دنیا شاهنامه او مورد قبول و ماندگار است، شجریان در موسیقی، خیام در ریاضیات و شهدای بزرگی مثل کاوه، هاشمی نژاد و برونسی دارد و دیگر بزرگانی که وقتی نامشان را می شنویم، به وجودشان افتخار می کنیم. باید بپذیریم برای حل مشکل مملکت همه دست به دست هم دهیم و اجازه دهیم یک گروه هرچه دلش خواست بکند و به جای مرم حرف بزند.
پزشکیان اظهار داشت: در مناظرات آقایی گفت نمی گذاریم شما رئیس جمهور شوید، آنها خود را مردم می دانند غافل از اینکه مردم تشخیص می دهند چه کسی باید آنجا بنشیند و چه کسی نباید بنشیند این حضور شماست باید دست به دست دهیم و قدرت را از عده ای که تصور می کنند مردم هستند بگوییم سرجایشان بنشینند آنها سهمی دارند مردم هم سهمی دارند و باید این سهم را پذیرفت وبه مردم احترام گذاشت نباید اجازه دهیم به اسم مردم هرکاری می خواهند انجام دهند.
وی افزود: حضور در انتخابات در حقیقت انتخاب مردم است برای اینکه به آنها بگویند سهمشان چقدر است کسانی که با صندوق رای قهر هستند در واقع رای به کسانی می دهند که هستند و به اقلیتی که می گویند شما نباشید.
        
وی ادامه داد: اگر می خواهید این نباشد بیایید پای صندوق های رای همه باید بیایند شما اگر بیایید خواهیم توانست حرف خود را محکم‌تر بزنیم و سهم خود را در قدرت داشته باشیم معتقدیم ایران مال ایرانیان است. معتقدیم آزادی حق همه مردم مذاهب و انسانهاست و شعار انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آزادی اکنون در دانشگاه ها، ادارات در آموزش و پرورش و در خیلی جاها قربانی شده و تا کسی می خواهد صحبتی کند اخراج و یا در دانشگاه تعلیق می شود، بیان داشت: اگر به قدرت برسم اجازه نمی دهم هیچ کسی به دلیل اظهار عقیده اخراج و کارمند و معلمی به دلیل مطالبه به حق با باتوم روبرو شود. تلاش می کنیم حق و عدالت را در جامعه ایران مستقر کنیم و این را قطعا با وحدت و انسجام می توانیم انجام دهیم.
پزشکیان ادامه داد: این دقیقا خواست مقام معظم رهبری نیز هست بارها و بارها فرمودند شما کرسی های آزاداندیشی بگذارید اما اینها به جای کرسی آزاداندیشی کرسی، دستوری و امر و نهی می گذارند و این جامعه امکانپذیر نیست به این شکل جلو برود.
وی تصریح کرد: صادقانه در قبال حقوق شما هرکجا باشد دفاع خواهم کرد نماینده شما در دولت خواهم بود نه رئیس شما در دولت. از ته قلب می گویم خود را از شما برتر نمی بینم اکنون که در اینجا جمع شده اید و تلاش می کنید مرا ببینید من شرمنده می شوم چون امکانش نیست و تصور این که من کسی هستم خودم از خودم بدم می آید.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع هوادارانش اظهار داشت: خواهران، دختران و زنان ما برازنده برخورد ناشایست در خیابان ها و بیرون نیستند حق نداریم اجازه دهیم با بچه هایی که ما تربیت کرده ایم برخورد خشن شود که وقتی آدم نگاه می کند شرمش می آید این مسایل را جمع خواهیم کرد.
پزشکیان خطاب به معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، ورزشکاران و هنرمندان گفت: آنچه که حق است قول می دهم پیگیری کنم و تلاش خواهم کرد به ثمر برسد.
وی اضافه کرد: قرار بود به توس هم سفر کرده و به مشاهیر عرض ادب داشته باشم که به دلیل تاخیر شرایط فراهم نشد و از آنجا که فرصت سفر به خراسان شمالی و جنوبی را ندارم از اینجا به مردم این استان ها عرض ارادت می‌کنم .
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: تلاش کنید هشتم تیرماه آنچه حق مردم است از صندوق بیرون بیاید.

جزئیات سفر پزشکیان به مشهد 

   
  
ورود پزشکیان به حرم مطهر امام رضا (ع)
        
پزشکیان پس از ورود به حرم طهر رضوی و قرائت فاتحه بر مزار شهید آیت الله رئیسی، به زیارت امام هشتم رفت.
   
حضور حامیان مسعود پزشکیان در سالن شهید بهشتی مشهد


لحظه ورود پزشکیان به سالن شهید بهشتی و استقبال حامیان از وی
   

 اگر به قدرت برسم اجازه اخراج هیچ استاد و معلمی را نمی‌دهم
در ادامه پزشکیان در جمع هواداران خود به ایراد سخن پرداخت و گفت: معتقدیم آزادی حق همه انسانهاست، آزادی اکنون در خیلی جاها قربانی شده و تا کسی می خواهد صحبتی کند اخراج و یا در دانشگاه تعلیق می شود.
وی بیان داشت: اگر به قدرت برسم اجازه نمی دهم هیچ استادی به دلیل اظهار عقیده اخراج و معلمی با باتوم روبرو شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عدالت را برقرار می کنیم، گفت: تاکیدات رهبری نیز برپایی کرسی های آزاد اندیشی است اما اینها کرسی دستوری می گذارند.
پزشکیان تصریح کرد: نماینده شما در دولت خواهم بود نه رئیس شما. خود را از شما برتر نمی بینم.
      
بیشتر بدانید | پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آزادی حق همه انسان‌هاست که در بسیاری از موارد آن را قربانی کردیم، اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌ از دانشگاه اخراج کنند یا پاسخ کارمندی را با باتوم بدهند.
پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آزادی حق همه انسان‌هاست که در بسیاری از موارد آن را قربانی کردیم، اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌ از دانشگاه اخراج کنند یا پاسخ کارمندی را با باتوم بدهند. او افزود: نماینده مردم در دولت خواهم بود نه رئیس آن‌ها، هرگز خودم را از مردم برتر نمی‌دانم و از تصور اینکه کسی هستم بدم می‌آید.


 «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1