تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۵۷۷۷۴
در ششمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان؛

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد پنج ماموریت محوری در حوزه فناوری تعریف کنند

۰
دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد پنج ماموریت محوری در حوزه فناوری تعریف کنند
کبنا ؛
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه های استان باید 5 ماموریت محوری خود را در حوزه فناوری تصویب و اجرایی کنند.
به گزارش کبنا، محسن فرزین امروز دوشنبه (10 بهمن ماه 1401) در ششمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان افزود: حضور روسای دانشگاه ها در جلسات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان اهمیت زیادی دارد چرا که اجرای مصوبات جلسه باید با حضور این افراد مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.
دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: تدوین سند توسعه دانش بنیان استان برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ باید آماده سازی و در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود.
فرزین با اشاره به مصوبه این ستاد مبنی بر «تأمین زمین توسط راه و شهرسازی برای شرکت های دانش بنیان» گفت: در نشستی که با مدیرکل راه و شهرسازی داشتیم در خصوص تامین زمین گفت و گو شد و هنوز به نتیجه ای در این خصوص نرسیده ایم.
طرح های اقتصادی نو درآمدزا نیاز استان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به دنبال شناسایی و اجرای طرح های اقتصادی نو درآمدزا در استان هستیم.
سید احسان عسکری اظهار کرد: هر کدام از دانشگاه‌های استان پنج ماموریت محوری در حوزه دانش‌بنیان‌ها تعریف کنند و آن را اجرایی و سپس به سمت عملیاتی کردن سوق دهند که تاکنون دانشگاه پیام نور چنین برنامه‌ای تدارک دیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع مجددا این جلسه ظرف روزهای آینده با حضور همه دانشگاه‌ها برگزار می شود.
وی به اجرای طرح های اقتصادی نو از جمله مزارع پرورش میلورم(کرم میله‌ای) در استان اشاره کرد و گفت: پرورش این کرم برای مصرف طیور و آبزیان رهاورد خوبی برای استان دارد که با مشارکت فنی و حرفه‌ای تاکنون کلاس‌های آموزشی خوبی در این زمینه برگزار شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه کار در حوزه پرورش میلورم به خوبی به پیش می‌رود، گفت: بخش قابل توجهی از اعتبارات ماده ۱۶ به این سمت هدایت می‌شود چرا که این طرح فوق‌العاده خوب و اثرگذار است.
عسکری یادآور شد: چنین برنامه‌ای برای پرورش حلزون در دستور کار داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: پرورش حلزون به جهت استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی از درآمدزائی و سودآوری خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: در خصوص پرورش حلزون با دو شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی استان گفت‌وگو و رایزنی صورت گرفته و افرادی که متقاضی فعالیت در این حوزه باشند می‌توانند با دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کار خود را آغاز کنند و در پایان ماه  تا ۱۲ میلیون درآمدزائی داشته باشند.
عسکری عنوان کرد: در راستای مباحث دانش‌بنیان و توسعه مشاغل روستایی و عشایری با همکاری فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری و بیمه روستایی و عشایری و حوزه اقتصادی تفاهم‌نامه‌ای در جهت منعقد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

هزینه تنش با جامعه جهانی تنها محدود به فشار‌های اقتصادی و تحریم نخواهد بود. حادثه اخیر ...
مشاور زلنسکی مدعی ارتباط انفجار اصفهان با جنگ اوکراین شد

مشاور زلنسکی مدعی ارتباط انفجار اصفهان با جنگ اوکراین شد

مشاور «دلودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که حمله پهپادی بامداد امروز در اصفهان،...
ایران چطور بایستی «انسداد ژئوپلیتیک» را بشکند؟

ایران چطور بایستی «انسداد ژئوپلیتیک» را بشکند؟

وقتی ما دچار انسداد ژئوپلیتیک هستیم، دوستان ما نظیر چینی‌ها نیز از ما ناامید می‌شوند ...
1