تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۵۳۰۰
فرشید کیان‌فر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناوری موفق و امید در گفت‌وگو با کبنانیوز:

مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات از نخبگان و فناوران مشورت نمی‌گیرند / مشکلاتی که بانک‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تراشند / کم‌سوادی بعضی مدیران درد مشترک شرکت‌های دانش بنیان و فناور

۲
۲
مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات از نخبگان و فناوران مشورت نمی‌گیرند / مشکلاتی که بانک‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تراشند / کم‌سوادی بعضی مدیران درد مشترک شرکت‌های دانش بنیان و فناور
کبنا ؛جهان به سمت تولید ثروت بر پایه علم و فناوری رفته است و کشور ایران نیز در حال پیمودن این راه است، در این مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال‌های اخیر در این راه قدم برداشته است. جای خوشحالی است که در استان ما، برخی محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان در جهان نمود دیگری ندارند، برخی از این شرکت‌ها محصولات خود را به کشور‌های مختلف حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادر می‌کنند. شرکت‌های حوزه کشاورزی و گیاهان استان فعالیت‌های زیادی دارند و با استفاده از دانش خود خلق ثروت کرده‌اند. در همین چند سال فعالیت، شرکت‌های فناور و دانش بنیان به قدری رشد داشته‌اند که سطح درآمدزایی بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. به مناسبت حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور، سایت «کبنا نیوز» از شرکت‌های مستقر در نمایشگاه پژوهش و فناوری یاسوج گزارش‌های اختصاصی تهیه و منتشر می‌کند تا در جهت ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش بنیان گام بردارد. این پایگاه خبری با بخشایش، مدیرعامل شرکت برنا طب گفت‌وگو کرده که در ادامه گفت‌وگوی فرشید کیان‌فر_ مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناوری موفق و امید_ را می‌خوانید.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشرو فناور موفق و امید_ در معرفی خود، گفت: فرشید کیان‌فر هستم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناور موفق و‌ امید، که زمینه‌کاری ما تصفیه آب و انواع مختلف آن می‌باشد.
وی در ادامه به معرفی اختراعات این شرکت پرداخت و افزود: سیستم‌های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، خانگی و نمونه جدید اختراع این شرکت که در دنیا «تک» هست، قابل حمل بودن سیستم تصفیه آب ما هست.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناوری موفق و امید
کیان‌فر گفت: همچنین طراحی و ساخت انواع سیستم‌های انرژی‌های تجدید‌پذیر، اعم از؛ توربین بادی، توربین آبی، پنل خشکی، و توربین بخار جز تولیدات و اختراعات این شرکت است و بخش زیادی از کارهای ما در این راستا می‌باشد.
وی به تشریح سیستم جدید تصفیه آب این شرکت پرداخت و گفت: سیستم منحصر به فردی که توسط این شرکت طراحی شده است، مهمترین ویژگی آن قابل حمل بودن آن می‌باشد. اختراع این سیستم به نام خودم به ثبت رسیده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناور موفق و امید بیان کرد: همچنین این سیستم جدید تصفیه آب می‌تواند مقدار تصفیه آب را به حدی زیادی بالا ببرد که دیگر نیازی به تصفیه‌های صنعتی و نیمه صنعتی در جاهای مختلف، اعم از؛ عشایر، و دیگر امکان  نداشته باشیم.
وی گفت: انرژی این سیستم از طریق پنل خورشیدی تأمین می‌شود و برای جا‌های مختلف که نور خورشید به اندازه کافی نباشد از توربین بادی و آبی می‌توان استفاده کرد.
کیان‌فر در پاسخ به سئوالی در خصوص همکاری دستگاه‌های دولتی، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه مشکلاتی از قبیل؛ عدم آگاهی لازم نسبت به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد و این در حالی است که پایه و اساس این شرکت‌ها علم و دانش است که می‌توانند گره‌ها را بر پایه علم باز کنند. 
وی در ادامه اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم، بودجه‌ای و یا هزینه‌ای برای تأمین منابع مالی درخواست بدهیم، بعضی مسوولان توجه نمی‌کنند و دغدغه لازم را ندارند و انگار اصلاً نمی‌دانند، این شرکت‌ها ضمن ایجاد اشتغالزایی، سبب تولید و رونق اقتصادی خواهند شد. و آن بودجه یا اعتبار نیاز شرکت‌ها است.
وی گفت: متأسفانه برخی از مسوولان به جای همکاری با سخت‌گیری‌های بی‌مورد و عدم آشنایی با قوانین سد راه فناوران و پژوهشگران می‌شوند. به‌طور مثال؛ خودم، تقاضای درخواست تسهیلات برای مجوز کارخانه داشتم و 10 میلیارد تومان نیاز بود. وقتی به یکی از بانک‌ها مراجعه کردم، مبلغ 30 میلیارد تومان ضمانت از من خواستند که برایم مقدور نبود و بی‌خیال تسهیلات و راه‌اندازی کارخانه و اشتغالزایی بیشتر شدم. از این دست مشکلات در مسیر شرکت‌های دانش بنیان و فناوران تراشیده می‌شود.
فرشید کیان‌فر در پاسخ به این سئوال کبنا نیوز که راهکار برای توجه هر چه بیشتر مسوولان به مقوله فناوری و پژوهش چیست؟ گفت:
همه ما دوست داریم که شهرستان، استان‌ و دیارمان پیشرفت بکند. باید به هم کمک کنیم. حالا چه مسئولین شهرستانی، استانی و یا کشوری باشند، دوست داریم که استان چهار فصل‌مان کمک کنیم.
وی افزود: الان نیاز دنیا آب است، نیاز دنیا تأمین انرژی تجدید‌پذیر هست. آب شیرین ما رو به پایان می‌رود. ما نیاز داریم آب دریا را شیرین کنیم. نیاز داریم که از همان آب دریا انرژی تولید کنیم. ما اقدامات‌مان را از طریق پارک علم و فناوری پیش بردیم. خوشبختانه تأیید هم شدند و تا مرحله معرفی به بانک پیش رفتیم. بانک الان سر خود می‌گوید؛ اصلاً این میزان تسهیلات را پرداخت نمی‌کنم.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشرو فناور موفق و امید تاکید کرد: بانک‌ها میزان ضمانت نامه‌ای که از ما می‌خواهد سه برابر خود تسهیلاتی است که می‌خواهند، پرداخت کنند. حالا با برخی دستگاه‌های مربوطه صحبت کردیم، قول دادند این قضیه را پیگیری و مرتفع سازند. متأسفانه یک سال هست که خبری از این حرف‌ها نیست. الان هم متأسفانه بودجه ۱۴۰۱ نیامده و مشکلات به‌قوت خود باقی است.

وی در ادامه از بانک‌ها گلایه کرد و گفت: در صورتی که همکاری لازم انجام می‌گرفت، برای کارخانه 16 نفر نیرو اشتغال ایجاد می‌شد. خط تولید پنل خورشید و خط تولید دستگاه تصفیه آب را می‌خواستیم، در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی کنیم و صحبت‌های آن را کاملاً انجام داده بودیم و آماده خریداری بودیم. متأسفانه به دلیل ضمانت و کم‌کاری بانک‌ها نتوانستیم اقدامات لازم را انجام بدهیم.
کیانفر همچنین این صحبت را زد که بعضی از مسوولان علم و آگاهی از یک مسئله علمی را ندارند. مشکل ما همین است. گاهاً هر چقدر توضیح می‌دهیم که شرکت دانش بنیان هستیم و از مبنای علمی بالا آمده‌ایم، این موضوع را درک نمی‌کنند. درک نمی‌کنند که تولیدات ما بهتر و ارزان‌تر از محصولات وارداتی هستند. هنوز فرهنگ دانش بنیان بودن برای آن‌ها ایجاد نشده است.
وی در انتها گفت: نائب رئیس شرکت، آقای احسان کیان‌فر جز دو درصد دانشمند برتر دنیا هستند. این در حالی است که بعضی از مسوولان برای مشکلات استان از ماها مشورت نمی‌گیرند و مشکل دیگر شرکت‌های فناور و دانش بنیان، کم سوادی بعضی مسوولان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلطان
Moldova, Republic of
فکر ایکنم غذا خوب نخرده
کرمان موتور
Iran, Islamic Republic of
دیگه باید چند نفر و چه کسانی بگویند که این استاندار و تیمش ضعیف هستند تا آقای رئیس جمهور به فکر چاره ای برای استان باشند؟
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1