تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۷۷۴۱۰
کبنا گزارش می‌دهد

با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات بخش اب / آب مادوان سفلی تا فردا صبح وارد مدار می‌شود / بخش اعظم شهرستان دچار تنش آبی است / انشعابات غیر مجاز نیز مزید بر علت هست

۰
کبنا ؛آب مادوان سفلی به‌طور کامل قطع شد، شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این منطقه حاضر شد و از نزدیک عملیات اتصال شبکه آب مادوان سفلی را مورد رصد و بازدید قرار داد.
به گزارش کبنا، در پی قطعی کامل آب منطقه مادوان سفلی، فرماندار بویراحمد با حضور در محل مخزن و پمپاژ آب در منطقه عمومی مزدک حبیب آباد، از شروع عملیات تعویض پمپ و لوله‌های انتقال چاه آب شرب این روستا خبر داد و گفت در پی افزایش سطح مصرف آب در این محدوده و قدیمی بودن لوله‌های جدار چاه عمیق، پمپ آب این چاه دچار نقض فنی شد و از کار افتاد.
فرماندار بویراحمد گفت با همکاری آبفای استان، دهیار مادوان سفلی و پای کار بودن مدیر آب و فاضلاب، سر رود شمالی از ساعت ۱۲ امروز عملیات تعویض پمپ و همزمان تعویض لوله‌های جدار چاه عمیق شروع و تا بامداد فردا به صورت یکسره ادامه دارد.
مهدوی مطلق با توضیحات بیشتر در این خصوص گفت لوله‌های قبلی ظرفیت و حجم کمتری برای انتقال آب به شبکه داشتند و با راه‌اندازی پمپ و جاگذاری لوله‌های جدید، میزان انتقال آب یا دبی آن نسبت به قبل افزایش بیشتری خواهد داشت و بنابراین‌امیدواریم تا حد زیادی مشکلات آب این منطقه در تابستان کم‌تر بشود.
ایشان همه این عملیات را موقتی دانست و گفت همه روستا‌ها، شهر‌ها و بخش‌های شهرستان دچار تنش آبی هستند و حقیقتاً از نحوه هزینه کرد اعتبارات بخش اب شهرستان و نحوه تخصیص آن در سازمان برنامه و بودجه و آبفای استان به جد انتقاد داریم و در تخصیص اعتبارات اساساً فرمانداری را در جریان قرار نمی‌دهند و از این جهت اغلب اولویت‌بندی‌ها رعایت نمی‌شود.
آب مادوان سفلی کامل قطع شد / حضور فرماندار بویراحمد در بویراحمد / مهدوی‌مطلق: آب مادوان سفلی فردا صبح وارد مدار می‌شود
فرماندار بویراحمد از لاینحل ماندن مسأله اعتبارات و تقسیم وظایف برای رفع تنش آبی بین آب فاضلاب استان و قرارگاه محرومیت زدایی کشور نیز انتقاد کرد و گفت دو سال هست که در بخش لوداب و دهستان دشتروم، منتظر اقدام قابل توجه‌ای برای محرومیت زدایی در بخش آب هستیم.
مهدوی مطلق همچنین از راه‌اندازی کامل چاه جدید پارک ساحلی یاسوج برای سر رود جنوبی خبر داد و گفت طی چند روز آینده با وارد شدن آب چاه جدید به شبکه سر رود جنوبی نیز بخشی از تنش آبی آن منطقه هم برطرف خواهد شد.
فرماندار بویراحمد گفت در کنار مشکلات زیرساختی حوزه آب، انشعابات غیر مجاز حقیقی و گاهی حقوقی در تابستان بخش مهمی از ایجاد تنش آبی در شهرستان و خصوصاً منطقه دشتروم و سر رود‌های یاسوج هست که از مردم می‌خواهیم تا انشعابات غیر مجاز را سریع به ابفاضلاب گزارش دهند، ‌ایشان گفت حقوقی آبفای استان باید به هماهنگی دستگاه قضایی بیش از آنچه که هست نسبت به قطع انشعابات غیر مجاز و برخورد قانونی اقدام کند و از مجموعه محترم دستگاه‌های نظارتی و قضایی در این خصوص نیز درخواست همکاری داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1