تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۷۰۰۶۳
سخنگوی دولت در دانشگاه امیرکبیر:

سال ۹۶، دلار ۵ هزار تومان بود،۴ سال بعد با دیپلماسی التماس و برجام ۵ برابر شد / 5 ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد

۰
کبنا ؛علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان با اشاره ویژگی‌های ماهواره خیام گفت: ۵ ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد و بومی سازی می شود.
به گزارش کبنا، ویژه برنامه روایت دانشجو امروز سیزدهم آذرماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم برگزار شد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای این مراسم با بیان اینکه من قبل از آنکه علوم انسانی در دانشگاه بخوانم، چند هفته ای دانشجوی امیرکبیر بودم، افزود: رئیس جمهور اعتقاد دارد تعامل مستمر دولتمردان با دانشگاه چرخه رشد ایجاد می کند که به درد دولتمردان می خورد تا برنامه های خود را در معرض جامعه نخبگانی دانشجویان قرار داده و نقد شوند و مورد سوال قرار گیرند لذا حضور در این جلسات برای مقامات دولتی سازنده است، ضمن اینکه برای دانشجویان هم سازنده است زیرا در خصوص مسائل روز جامعه به مباحثه می پردازد.
وی ادامه داد: دانشجو شجاع و منتقد است و فهم بالایی هم دارد همچنین این رفت و آمدها برای دانشگاه هم مفید است و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در گروی این رفت و آمدها است و تقویت می شود و البته برای کل جامعه هم آموزنده و قابل بهره برداری است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: همه موظفند که زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنند این جمله‌ای است که رهبر معظم انقلاب در دیدار فقها و حقوقداران شورای نگهبان بیان کرده‌اند که نشانگر اهمیت انتخابات است، امسال انتخابات بسیار مهمی را پیش رو داریم.
رئیس‌جمهور از من خواست وکیل مردم در دولت باشم
بهادری جهرمی افزود: جنبش ریشه‌دار دانشجویی امروز ۷۰ ساله شد که آغاز آن ۱۶ آذر سالی بود که نیکسون به تهران آمد.  رئیس جمهور فضای دانشجویی را فرصتی بزرگ برای رشد و اعتلای کشور می داند این دولت معتقد است جنبش دانشجویی بزرگترین فرصت برای رشد کشور است، دانشجو مؤذن جامعه است و صدا جامعه را منعکس می کند.
وی بیان کرد: رییس جمهور به من گفت تو صرفا سخنگوی دولت نباش بلکه وکیل مردم در دولت هم باش و خواسته های مردم را در دولت مطرح و مطالبه گری کند.
جزئیات تلاش ها برای احقاق حقوق مردم غزه
وی درباره ماجرای غزه گفت: دولت مردمی در بیش از ۵۰ روز هجوم صهیونیست ها علیه مردم در هیچ فرصتی نبوده که امکان بهره برداری به سود مردم فلسطین باشد و دولت از آن استفاده نکند، رییس جمهور نصف روز به عربستان رفت، دیدارهای دیپلماتیک تشریفات خاصی دارد، ولی آیت الله رییسی در سفر کمتر از یک روزه خود به عربستان، همزمان ۱۰ دیدار با رؤسای کشورهای مختلف با محوریت غزه برگزار کرد، اجلاس اکو اساسا اقتصادی است اما عرصه این اجلاس در کنار مسایل اقتصادی به تریبونی برای پیگیری حقوق مردم فلسطین تبدیل شد.
بهادری ادامه داد: وزیر امور خارجه مستمرا در سفر است و کمتر به جلسات دولت می آید و مرتبا حقوق مردم فلسطین را پیگیری می کند، معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم موضوع شکایت مردم فلسطین از صهیونیست ها را پیگیری می کند، حتی وزیر گردشگری در حوزه گردشگری با همتایان خارجی خود یا وزیر آموزش و پرورش در خصوص حقوق دانش‌آموزان غزه با همتایان خارجی خود مذاکراتی داشته‌اند و حقوق آنها را پیگیری می کنند.
سحنگوی دولت در خصوص رویکرد تمدنی دولت سیزدهم گفت: رویکرد ما مبتنی بر انقلاب اسلامی است، در حوزه بازگشت به مردم، عدالت طلبی و ترویج حوزه های فرهنگی و اخلاقی تلاش کرده ایم، یکی از بی اخلاقی های جامعه، دوقطبی سازی است، در دولت های گذشته ترویج اینگونه بی اخلاقی را مقایسه کنید با دولت فعلی.
دو هزار مدرسه  کانکسی به مدارس ساختمانی تبدیل شدند
بهادری جهرمی در مورد اقدامات دولت در حوزه عدالت آموزشی گفت: این دولت مجوز ویژه جذب معلم برای استان های محروم را با امتیازات خاص صادر کرد و نهضت ساماندهی مدارس کانکسی در دستور کار دولت قرار گرفت و مدارس کانکسی شناسایی شدند و دو هزار مدرسه  کانکسی به مدارس ساختمانی تبدیل شدند.
نهاد ریاست جمهوری هزینه تحصیل دانش آموزان استعداد درخشان را تقبل کرد
سخنگوی دولت تصریح شد: در حوزه مدارس  استعدادهای درخشان که عموما در شهرهای بزرگ بودند و  از عدالت آموزشی فاصله داشت بیش از ۲۰ مدرسه استعداد درخشان در مناطق محروم تر که مدرسه نداشتند، تاسیس شد و چون این مدارس  شهریه ای را دریافت می کنند، افرادی که دهک های پایین جامعه بودند امکان  پرداخت شهریه را نداشتند  و با دستور آقای رییس جمهور از محل نهاد ریاست جمهوری هزینه تحصیل  این دانش آموزانی که در آزمون استعدادهای درخشان  پذیرفته می شوند، تقبل شد که از طرف دولت  پرداخت شود و این باعث میزان افزایش  ثبت نام در این مدارس شد.
 وی اضافه کرد: دولت طرح ویژه ای برای کودکان محروم از تحصیل طراحی کرد و با شناسایی تولدها و محل سکونت این افراد مورد شناسایی قرار گرفتند و  دولت سعی کرد که آنها به تحصیل برگردند و هزینه های مدرسه این افراد با همکاری نهادهای انقلابی پرداخت شد تا بتوانند از شرایط تحصیلی برخوردار شوند.همچنین  فرآیند آموزش مجازی  برای دانش آموزان در مناطق محروم فراهم شد تا  این افراد بتوانند از فضای تحصیلی باکیفیت استفاده کنند.
رویکرد دولت در حوزه آموزش  عدالت محور بوده است
بهادری جهرمی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه عدالت آموزشی به سبد سلامتی دانش آموزان اشاره کردو گفت: توزیع شیر رایگان برای مناطق محروم  از دیگر برنامه های دولت است  و این نشان می دهد که رویکرد دولت در حوزه آموزش  عدالت محور بوده است.
بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات حوزه کارگری در کشور گفت: گفته می‌شود که صدای کارگر شنیده نمی‌شود و اینکه چرا کارگران هفت تپه چنین وضعیتی را باید داشته باشند؟ در مورد کارگران هفت تپه باید بگوییم ایت الله رئیسی در دوره ریاست در قوه قضاییه با ابطال واگذاری هفت تپه و بازگرداندن حقوق کارگران از این شرکت دفاع کردند و همچنین در دوره ریاست جمهوری در قوه مجریه از کارگران حمایت کردند تا این شرکت به چرخه اقتصادی برگردد.
وی بیان داشت:هفت تپه به سوء مدیریت و فساد دچار بود و با اصلاح روش‌ها و حمایت موثر به مسیر درست خود بازگشت.
سخنگوی دولت اظهار در مورد افزایش حقوق کارگران گفت: دولت سیزدهم اولین دولتی است افزایش حقوق حداقل بگیران را بالاتر از تورم تصویب کرد و در اولین سال کاری دولت افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران در دولت تصویب و اجرا شد و افزایش حقوق سایر طبقات نیز ۳۸ درصد اعمال شد که بی سابقه بود.
بهادری جهرمی با بیان اینکه حمایت از حداقل بگیران و اقشار ضعیف جز اولویت‌های دولت است، افزود: اقشاری کم درآمد همانند سربازان قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ،حقوقشان به طور میانگین حدود ۴۰۰ هزار تومان بوده امروز که ما با هم صحبت می‌کنیم حقوق سربازان به طور میانگین بالای ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اگر سرباز متاهل باشد حقوقش به طور میانگین بالاتر از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و اگر سرباز در مناطق مرزی خدمت کند حقوقش حدود ۹ میلیون تومان است.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: توجه به اقشار ضعیف از برنامه‌های اصلی دولت است و به طور کل افزایش حقوق حداقل بگیران بالاتر از سایر اقشار در برنامه کاری دولت دیده شده است. ما در بودجه هم پیش بینی کرده‌ایم که افزایش حقوق کارکنان دولت به صورت پلکانی اعمال شود یعنی کسانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند و کسی که حقوق بالایی را دریافت می‌کند افزایش حقوقشان یکسان نخواهند داشت.
سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت همواره درلایحه بودجه افزایش پلکانی حقوق‌ها را آورده، اما در مجلس این مسئله تصویب نشده است ما هر ساله شاهد افزایش حقوق همه حقوق بگیران به طور یکسان هستیم خوب این چه عدالتی است؟ جهت گیر دولت این بوده که به سمت عدالت در پرداخت ها حرکت کند ، اما هنوز مجوز مجلس را نگرفته است.
بهادری جهرمی اضافه کرد:در شرایط تورمی، حقوق حداقل بگیران جبران هزینه نمی کند اما رویکردها عدالت محور بوده است و به کسانی که تحت تاثیر تورم بودند بیشتر توجه شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای کنترل قیمت مسکن، گفت: هر هفته شاهد افتتاح مسکن در نقاط مختلف هستیم. بیرون از دانشگاه هم، به بنگاه‌های مسکن با هر متراژ و هر محدوده‌ای که میخواهید بروید و درباره نرخ رشد قیمت مسکن در ۴-۵ ماه اخیر بپرسید. متوجه می‌شوید که نرخ رشد قیمت مسکن متوقف شده است که این اثر ساخت‌وسازهای دو سال اول دولت است که به عرصه واگذاری رسیده و خود را نشان می‌دهد.
توجه و تمرکز دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ
سخنگوی دولت اضافه کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد، اقتصادی کشور بیماری بود. وضعیت سلامت مردم بحران‌زده بود. تورم اقتصادی رکورد داشت و در سیاست خارجی شکست‌خورده بودیم. کشور در حالتی بود که بیمار را در حالت کما به پزشک تحویل میدهی. این نیاز به زمان دارد و اگر صبر کنیم در گذر زمان اثر آن را خواهیم دید.
بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: در این دولت برای اولین بار تصویب شده که دانشگاه ها مکلفند ۵ درصد از بودجه خود را به حوزه فرهنگ اختصاص دهند. این نشان‌دهنده توجه و تمرکز ویژه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ است. به همین دلیل هم در لایحه بودجه پیش بینی و  آیین‌نامه آن هم تدوین شده است. این ریل گذاری جدیدی است که عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی اصلی‌ترین طرح اصلاح ناترازی‌های اقتصادی کشور در سال دوم دولت بوده است، تصریح کرد: جهت‌گیری اصلی در سال اول دولت بر اصلاح ناترازی ‌های بانکی بود. آمار رشد اقتصادی کشور از صفر به ۴.۵ رسیده است. یعنی رشد اقتصادی هم حاصل شده تا اقدامات اقتصادی محل خدشه قرار نگیرد. هم‌زمان، درآمدهای خارجی هم تقویت شد.
دبیر هیات دولت افزود: حقوق معادن هم از حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسید که بخش زیادی از آن به همان مناطق توزیع می‌شود تا به مدیریت استانی و شهری کمک کند. پتروپالایشگاه فرازنجیره‌ای افتتاح کردیم.جلوی برخی ریخت و پاش‌ها هم گرفته شد.
رفع ناترازی بودجه
بهادری جهرمی گفت: با این اصلاحات ساختاری، عملا ناترازی بودجه رفع شد و خلق پولی که اصلی‌ترین دلیل تورم در کشور بود را دولت غیرفعال کرد.
وی با اشاره به ادغام موسسه مالی و اعتباری نور با بانک ملی، اظهار داشت: با مدیریت خوب بانک مرکزی با همکاری وزارت اقتصاد، کلیه بدهی‌ها، دارایی‌ها و دیون موسسه نور به شکلی که نه دارایی‌های مردم از بین برود و نه بانک ملی زیان‌ده باشد، ساماندهی شد تا جلوی خلق پول این موسسه گرفته شود.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد، برای موسسه‌ها و بانک‌های ناتراز برنامه منظم روزانه، هفتگی و ماهانه داریم و گزارشات بانک مرکزی به صورت هفتگی در دولت ارائه می‌شود. زیان‌دهی بانک‌های خصوصی و دولتی از بین رفته است.
وی ادامه داد: دولت در این دو سال فقط ۸۵ هزار میلیارد تومان برای بانک‌های دولتی به منظور افزایش سرمایه هزینه کرد. کل حساب و کتابهای بانک‌ها شفاف شد و جلوی زاینده‌ی بانکها به جز یکی گرفته شد.
۵ برابر شدن دلار با دیپلماسی التماسی دولت قبل
بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ دلار پنج هزار تومان بود و ۴ سال بعد با دیپلماسی التماس و برجام پنج برابر شد، گفت: وقتی دولت سیزدهم بر سر کار آمد، دلار ۲۷ هزار تومان بود الان ۵۰ هزار تومان شده است یعنی کمتر از سه برابر.
بکارگیری از ظرفیت دهه شصتی و هفتادی ها در دولت سیزدهم
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دوره‌ای که یک نفر ۳۰ سال وزیر بود، گذشت، متذکر شد:  دولت سیزدهم به سمت جوان‌گرایی حرکت کرده است. در ایام هفته دانشجو نیمی از هیات وزیران در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور پیدا خواهند کرد. در دولت سیزدهم، جوانان دهه شصتی در دولت حضور دارد، سخنگوی دولت، وزیر اقتصاد، معاون علمی و اجرایی رئیس جمهور و هم معاون اداری و استخدامی و ... گذشت زمانی که کسی ۳۰ سال وزیر بود. در رده معاونان وزرا دهه هفتادی‌ها هم حضور دارند.
 سخنگوی دولت با اشاره ویژگی‌های ماهواره خیام گفت: ۵ ماهواره مشابه خیام ساخته خواهد شد و بومی سازی می شود.
وی افزود: سند تحول دولت ۳۷ فصل دارد که دو فصل آن مربوط به اقتصاد دریامحور است که نشانگر توجه دولت به آن است؛ در هفته گذشته از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش  و کارخانه‌های اوورهال شناورهای تجاری بازدید کردم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه فازهای ۱۱ و ۱۴ پارس جنوبی را افتتاح کردیم، افزود: در ساخت 2 پتروپالایشگاه عظیم در هرمزگان و خوزستان سرمایه‌گذاری و یک پتروپالایشگاه فراسرزمینی را فعال کردیم.
وی تأکید کرد: برای اولین بار خط شمال به جنوب انتقال انرژی را آغاز کردیم که از ۸۰ هزار مگاوات تولید برق در ابتدای این دولت به ۸۸ هزار مگاوات رسیده که معادل ۱۰ درصد کل برق تولیدی در گذشته کشور بوده است.
سخنگوی دولت از فعال شدن دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در حوزه مبارزه با فساد فعال خبر داد و گفت: به این ترتیب ۲۰‌ پرونده قضایی تشکیل شده و ۶۰ مدیر جابجا شده‌اند و پرونده فساد چای را دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور کشف کرد.
بهادری‌جهرمی در شرح آن گفت: در این پرونده یک واردکننده، تجهیزات چای را وارد کرده و اظهار به ایجاد شهر چای کرده است، او گفته است که به بازار داخلی وارد و هم به بازارهای خارجی صادر خواهم کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: به جهت رفع تعهد ارزی،  تولیدکننده ۱۸ ماه فرصت دارد و اموال این شرکت شناسایی شده و جلوی تخصیص ارز گرفته و ممنوع‌الخروج شده است.
بهادری‌جهرمی در تشریح این مطلب، گفت: همان موقع روند قضایی تشکیل شد و در ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ دستور رسیدگی معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه صادر شد و این یعنی دولت اگر فسادی شناسایی کند، خودش اولین نفری است که جلوی آن را می‌گیرد، ارز را این شرکت متخلف به نرخ نیمایی گرفته بود که به مهر ماه سال گذشته برمی‌گردد و نرخ ارز آن زمان ۲۶ هزار تومان بود و نرخ ارز در بازار آزاد ۲۸ هزار تومان، تمام مدیرانی که تخلف کرده بودند در همه مراجع مرتبط برکنار شدند، گشت ارشاد مدیران را فعال کرده‌ایم و امیدواریم هر چه سریعتر منتهی به صدور رأی نهایی شود.
وی اضافه کرد: چگونه برخی می‌توانند در این کشور با اقداماتی حق مردم و بچه یتیم‌های این کشور را به نفع خود مصادره کنند؟
سخنگوی دولت درباره ساخت خوابگاه متأهلی برای دانشجویان، گفت: وزارت راه و شهرسازی با وزارت علوم و وزارت بهداشت تفاهم‌نامه دارد تا زمین را دانشگاه‌ها در اختیار قرار دهند و دولت در ساخت خوابگاه‌های متأهلی کمک کند، قرار است برای آن تأمین مالی شود و سرعت آن بالا برود.
 تشکیل جلسه شورای عالی فضایی به ریاست رئیسی بعد از ۱۲ سال
بهادری‌جهرمی تأکید کرد: این دولت بعد از ۱۲ سال شورای عالی فضایی به ریاست رئیس‌جمهور را تشکیل داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای بهادری؟؟؟؟؟ هرچه فرمایش می کنی عجیب است حتما معنی سوره 70 را بخوانید ::::: راستی دیگران را کور وکر ندانید تاریخ را چی؟؟؟؟؟ رسانه ها مجبورند اطلاع دهند ازشون متشکریم::::: خسته نباشی!!!!!
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای بهادری؟؟؟؟؟ هرچه فرمایش می کنی عجیب است حتما معنی سوره 70 را بخوانید ::::: راستی دیگران را کور وکر ندانید تاریخ را چی؟؟؟؟؟ رسانه ها مجبورند اطلاع دهند ازشون متشکریم::::: خسته نباشی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب بهادری جهرمی میدانید چه بر سر مردم و سفره مردم آورده اید مردم و مملکت را به خاک مذلت نشاندید واقعا از خود شرم ندارید از مردم خجالت نمی کشید از خدا بترسید
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید خجالت بکشی با تعبیرت در خصوص نرخ دلار .شما که اومدین قرار بود نرخ دلارو .تورم و بیارین پایین
کو؟کجا؟کی
.خجالت نکش تا ۵ برابر جاداری تا به تساوی بکشونی. سعی خودتو بکن
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
زمان شما که شد موتورسیکلت ۱۲۵ ایرانی شده ۷۰ میلیون
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر الان دلار خیلی مناسبه
Iran, Islamic Republic of
با این دیدگاه و طرز تفکر کشور را اداره می کنند ببینید چطور حساب و کتاب می کنند
افسوس و صد افسوس
Iran, Islamic Republic of
بهادری ادامه داد: وزیر امور خارجه مستمرا در سفر است و کمتر به جلسات دولت می آید و مرتبا حقوق مردم فلسطین را پیگیری می کند، معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم موضوع شکایت مردم فلسطین از صهیونیست ها را پیگیری می کند، حتی وزیر گردشگری در حوزه گردشگری با همتایان خارجی خود یا وزیر آموزش و پرورش در خصوص حقوق دانش‌آموزان غزه با همتایان خارجی خود مذاکراتی داشته‌اند و حقوق آنها را پیگیری می کنند.


.....پس ایران چه؟!!!
کی برای ایران کار می کنید؟؟؟؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
یه آدم بیسواد سعی میکنه آدمای بیسواد دیگه رو با خودش همراهی کنه. آخه خوب نیست از خودش بهتر باشن. اندر احوالات دولت ۶ کلاسه
Iran, Islamic Republic of
شما هاهم شش برابراضاف کردی الان بین 50تا55هزارتومان است شما
که هم چیزی برامردم کم نذاشتین همین دست فرمون برین به 100میرسونیتش تلاش خودت بکن
Iran, Islamic Republic of
چرا ستاد امر بمعروف و نهی از منکر با دروغ و دروغگویی مبارزه نمی کند
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخجالت خخخخخخخخخخیلی چیزی خوبی است تو کوله پشتی پشتتون هست اگر انتخاباتی بود و انتخاب شد ان موقع متوجه می شوید که چقدر مورد غضب و تنفر مردمید به جان علم الهدی و ابراهیم رئیسی و بانوی اول رئیسی در کل این مملکت چهار میلیون رای واقعی ندارد ضمن احترام به مقام معظم رهبری مولا و مقتدای عظیم الشان ملت و مسلمانان جهان خواهشمند است خود و انقلاب را خرج چنین رئیس جمهور و دولت ضعیفی نکنید البته حمایت از دولت سرکار وظیفه هست ولی خرج کردن انقلاب و خود به صلاح نمی باشد چون ۹۵%مردم از عملکرد بسیار بسیار ضعیف دولت عصبانی و ناراحتند بعد دشمنان انقلاب از این عصبانیت و ناراحتی ملت از دولت سوءاستفاده می کنند
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم که آقای بهادری جهرمی نیروی مخالفان آقای رئیسی است. چون اظهارات دور از واقعیت ونسنجیده ایشان جز دور کردن مردم از آقای رئیسی ثمره دیگری ندارد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1