تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۷۰۰۶۵

زاکانی در دانشگاه علامه طباطبایی

۰
کبنا ؛شهردار تهران در دانشگاه علامه‌طباطبائی به ویژگی‌های جنبش دانشجویی که می‌تواند پیشران تحولات حکمرانی شهرداری باشد، اشاره کرد و گفت: آمادگی برای ایفای نقش‌های متعدد در سرنوشت جمعی ایرانیان، ناظری آگاه و کنشگر بودن، آرمان‌گرای واقع‌بین و عدالت‌خواه با عقلانیت، از ویژگی‌های مهم این جریان است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی، هفتمین نشست از مجموعه نشست‌های علمی با کارگزاران جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ایده حکمرانی شهری برای تحقق ایران قوی چیست؟» به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، با حضور دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. 
در ابتدای این مراسم عباس مرادی، نماینده بسیج دانشجویی مطالبی را بیان کرد که جزئیات آن مطالب را اینجا می‌خوانید.
دکتر زاکانی در این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: امیدوارم جلسه امروز پر بار و روشنگرانه باشد. ایامی که پشت سر می‌گذاریم ایام کودک کشی و جنایت است. امیدواریم ملت فلسطین پیروزی را کامل کند و وجود رژیم صهیونیستی از سرتاسر جهان محو شود. امروز اثرات مشروعیت‌زایی در جهان را در حمایت مردم جهان از مردم فلسطین می‌بینیم.
نیازمند بازبینی جایگاه شهر و شهروندان در شرایط جدید هستیم
وی با بیان اینکه در نقطه تاریخی خوبی قرار گرفته‌ایم که باید مسئولیت خود را بشناسیم، افزود: جنبش دانشجویی منشا افتخار و امید است. این جنبش دو قله دارد یکی ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و دیگری ۱۳ آبان ۵۸ است. شباهت این دو قله در این است که هر دو در مقابله با نظام سلطه بودند. وجه اختلاف آن‌ها نیز این است که در ۱۶ آذر شاهد حرکت علیه حاکمیت بودیم و حرکت دانشجویان توسط حاکمیت هم تحمل نمی‌شود و دانشجویان را شهید می‌کنند ولی در ۱۳ آذر ۵۸ اتفاقی که می‌افتد این است که نظام را تایید و تقویت می‌کند.
شهردار تهران با بیان اینکه نیازمند بازبینی جایگاه شهر و شهروندان در شرایط جدید هستیم، تصریح کرد: راهی نداریم جز اینکه مسیر شهرها را به سمت تولید و مولدسازی آن‌ها پیش ببریم. اگر روستای ما در گذشته مولد بود امروز باید شهر ما مولد باشد و این ایده را در شهرداری استوار کرده‌ایم. 
شهرداری باید بتواند در مسیر رشد به نهاد اجتماعی اثرگذار تبدیل شود
وی افزود: وقتی صحبت از ایران قوی می کنیم حتما شهر و مدیریت شهری در آن برجسته است. بنابراین از ابتدای دوره شهرداری مسیری را پیگیری کردیم که ۴ تحول را ایجاد کنیم. تحول نخست تحول درون‌زا است. یعنی شهرداری بتواند در مسیر رشد به نهاد اجتماعی اثرگذار تبدیل شود. چشم انداز 1410 را تحت عنوان تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام تعیین کردیم.
دکتر زاکانی با بیان اینکه تحول دوم ناظر به هویت شهری است که باید تعیین شود، افزود: مهم‌ترین نگاه ما این بود که نقاط ضعف شهرداری را به نقاط قوت تبدیل کنیم تا موضوعاتی مثل ترافیک و آلودگی حل شود. بخش سوم این تحول، شهر هوشمند است و تحول آخر نیز نرم‌افزاری و سبک زندگی است. 
جنبش دانشجویی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند پیشران این تحولات باشد
وی در ادامه تاکید کرد: جنبش دانشجویی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند پیشران تحولات باشد. نخستین ویژگی این است که برای ایفای نقش‌های متعهد در سرنوشت جمعی ایرانیان آماده است. همچنین دومین ویژگی این است که جنبش دانشجویی آگاه و کنشگر است. سومین ویژگی نیز این است که دانشجویان آرمان گرای واقع‌بین هستید و ویژگی چهارم هم این است که عدالت‌خواه هستند و عدالت‌خواهی را با عقلانیت دنبال می‌کنند.
جنبش دانشجویی نیاز به بازسازی عمیق دارد تا بتواند ایران قوی را ترسیم کند
شهردار تهران گفت: باید مختصات جنبش دانشجویی را بازبینی کنیم. این جنبش نیاز به نوسازی دارد تا بتواند آرمان‌های مهم ملت را پیگیری کند. جنبش دانشجویی جنبه ایجابی و سلبی دارد و هر دو جنبه آن برای ادامه حرکت لازم است. همچنین این جنبش باید خود را متحول کند چون مسئولیت‌های بزرگی دارد و نیاز به بازسازی عمیق دارد تا بتواند ایران قوی را ترسیم کند. جنبش دانشجویی باید به خودش برگرد و مسیر درستی را ترسیم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Ukraine
باید احتیاطش کنند نه دانشگاه را هم محل عروسی کند
Iran, Islamic Republic of
حیف این مملکت که اشخاصی مثل ذاکانی مسول هستن حیف وصدحیف
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
فایل های مرتبط
1