تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۷۶۴۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگانی در 8 پهنه کشور + فیلم

۰
کبنا ؛
 معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: افتتاحیه نخستین گفتاورد ملی نخبگان با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» در ۸ پهنه کشور آغاز شده است که گفتاورد خلیج فارس در دانشگاه یاسوج و با شراکت استان‌های فارس و خوزستان و بوشهر در حال برگزاری است.
  
به گزارش کبنا نیوز، یاسین کیخا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم به‌واسطه ظرفیت‌های دریا محور در استان‌های جنوبی و ظرفیت منابع طبیعی در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد، اساتید و نخبگان طرح‌های خوبی را برای شرکت در این گفتاورد ارسال کنند.
گفتاورد، یک رویداد رقابتی شامل مجموعه مناظره‌هایی است که طی چهارمرحله‌ای برگزار می‌شود. در مرحله اول آن، شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را در 5 محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند و سیاست‌گذاری» ارائه می‌کنند.
گفتاورد فرصتی است برای تعامل نخبگان، مردم و مدیران در راستای «شنیدن و تقویت ایده های نخبگانی»، «دانش‌بنیان‌تر کردن مدیریت کشور» و «افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی».
یاسین کیخا تصریح کرد: نخبگان‌امید کشور و مقام معظم رهبری هستند و طبق سند راهبردی کشور در امور نخبگان نخبه به کسی گفته می‌شود که اثرگذاری بارز دارد.
وی افزود: گفتاورد ملی نخبگان خلق فرصتی است برای افراد صاحب فکر و‌اندیشه و حل مسائل پیچیده کشور، فراموش نکنیم که در دنیای امروز اگر نخبه می‌خواهد در حوزه فناوری ورود کند باید به دنبال فناوری‌هایی باشد که تولید قدرت می‌کند.
این مراسم ساعت ۰۹: ۳۰ با همکاری دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه با حضور مسئولان استان برگزار شد.

برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگانی در 8 پهنه کشور + فیلم


سید حمدالله اکوانی در حاشیه این رویداد ملی گفت: اولین «گفتاورد ملی نخبگان» با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» برگزار شد.
وی افزود: این رویداد رقابتی، با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم است و مخاطبین این رویداد، تمامی آحاد جامعه هستند به نحوی که راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارئه کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گفتاورد، یک رویداد چهار مرحله‌ای است و در مرحله اول آن، شرکت‌کنندگان می‌توانندایده‌های خود را در ۵ محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند» ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه این رقابت، مجموعه مناظره‌هایی برای رسیدن به چرخش‌های تحول‌آفرین است، بیان کرد: شنیدن و تقویت‌ایده‌های نخبگانی، دانش بنیان‌تر کردن مدیریت کشور، افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.
اکوانی با اشاره به پهنه‌بندی استان‌های کشور گفت: در این رویداد، کشور به هشت پهنه جهت بهتر پیش بردن فرآیند اجرایی آن تقسیم شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان میزبان پهنه جنوب غربی کشور با نام «پهنه خلیج فارس» انتخاب شده است.
وی با بیان مراحل شرکت در این رویداد، افزود: در مرحله اول، ‌ایده‌های شرکت‌کنندگان در پنج محور اصلی دریافت خواهد شد و در مرحله دوم، محتوا‌های ارسالی که توسط فرد یا یک تیم آماده می‌شود که پس از یک ارزیابی اولیه، در قالب یک پوستر در نمایشگاهی به همین منظور به نمایش در خواهد آمد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها که در استان‌های میزبان هر هشت پهنه کشور برگزار شده، فرصتی برای انتخاب آثار برگزیده است.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخاب هشت اثر برگزیده برای هر موضوع، ادامه داد: در مرحله سوم، هشت اثر یا هشت نفر برگزیده باید تیم خود را با کمک افراد سایر تیم‌های حذف شده تکمیل کنند و سپس با اتصال به یک مربی، برای مرحله رقابتی آماده خواهند شد.
وی تأکید کرد: سه مرحله رقابت برای تعیین تیم برنده وجود دارد که فاصله زمانی هر رقابت با مرحله بعدی، حدود ۴۰ روز خواهد بود که خود فرصتی برای آماده شدن تیمهاست.
اکوانی اظهار کرد: در مرحله چهارم، برای عمق‌بخشی به محتوا‌های دریافتی و همچنین برای اینکه ضمانت اجرایی پیدا کنند، ارزیابی و داوری‌ها با حضور مدیران اجرایی واندیشمندان خبره هر موضوع انجام خواهد شد.
وی گفت: ۴ داور در این بخش حضور دارند که ۲ نفر محتوای علمی و ۲ نفر الزامات اجرایی و قابلیت پیاده‌سازی را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد.
اکوانی با اشاره به داور پنجم که مخاطبین متخصص آن حوزه رقابتی هست، گفت: گروه‌های تحلیل‌گر هم برای کمک به داور‌ها و تیم‌ها، در این بخش برای نقش‌آفرینی حضور خواهند داشت.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نخبگان، اساتید، دانشجویان، آموزگاران و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بزرگ، تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به سامانه‌ای که به همین منظور تدارک دیده شده به آدرس «debate. bmn.ir» ثبت‌نام و شرکت نمایند.
اکوانی با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله نیمه نهایی به بعد، عضو خانه نخبگان خواهند شد، افزود: به پاس زحمات کسانی که در قبال مشکلات و مسائل کشور بی‌تفاوت نیستند، ضمن ایجاد فرصت اثرگذاری در حکمرانی برای آنان، برگزیدگان رقابت نهایی هم علاوه بر جایزه نقدی ۱۰ میلیارد ریالی، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بابت عملیاتی کردن راه‌کار‌های منتخب پرداخت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1