تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۷۶۴۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

علف زیر پای کارگران سبز شد و درب مجموعه ورزشی یاسوج باز نشد!  / مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد حتی پاسخ احسان عسکری را نمی‌دهد

۸
۰
علف زیر پای کارگران سبز شد و درب مجموعه ورزشی یاسوج باز نشد!  / مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد حتی پاسخ احسان عسکری را نمی‌دهد
کبنا ؛برخی علاقه‌مندان به ورزش و افرادی که سال‌ها در مجتمع قدیمی فرهنگی و ورزشی کارگری یاسوج و در رشته‌های مختلف مشغول انجام فعالیت‌های ورزشی بودند از اینکه این مجتمع حدود هشت ماه است تعطیل شده و مردم به‌ویژه کارگران از خدمات آن بی‌بهره شده‌اند ابراز گلایه دارند و خواستار تعیین تکلیف و رونق دوباره آن هستند.
  

به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد آخرین استانی بود که از مجتمع ورزشی کارگران بهره‌مند شد. ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران یاسوج از تیرماه ۸۵ در زمینی جنب فرودگاه یاسوج آغاز شد و پس از چند سال در سایه سو مدیریت‌ها در نهایت به بهره‌برداری رسید.
مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شد و در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید که اکنون با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال هم این مجموعه ورزشی ساخته نمی‌شود.
این مجتمع ورزشی با مساحت پنج هزار مترمربع از طرح‌های سفر فروردین سال ۱۳۸۵ رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به این استان بوده است.
این مجموعه کارگری بخش‌های متعددی از جمله استخر، زمین چمن، سالن‌های چندمنظوره دارد و در نوع خود یکی از بهترین‌ها است. بااین‌حال هنوز هم کمبود مکان‌های تفریحی، ورزشی، فرهنگی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس می‌شود.
روستاهای مادوان و بلهزار در حوالی این مجموعه قرار دارند و عمدتاً قشر کارگر هستند؛ اما در کنار کوزه آب و تشنه‌لب‌اند و تاکنون فکری اساسی برای استفاده مناسب کارگران از این مجموعه نشده است.
رویکرد ورزشی علاوه بر سلامت‌محور بودن در خدمت تولید کشور است و باید بستر لازم برای ورزش‌کردن کارگران همراه با آرامش فراهم شود.
فرهنگ ورزش‌کردن برای کارگران می‌بایست نهادینه شود که تحقق این امر نیازمند آموزش، کارهای تبلیغاتی، تکرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است که با همراه شدن مسئولان و پشتیبانی از این ورزش می‌توان شاهد موفقیت در این عرصه بود.
یکی از کارگران ساختمانی گفت: بنده به‌عنوان یک کارگر تاکنون از این مجموعه استفاده نکرده‌ام و نمی‌دانم مزایای آن چیست، برای ورزش کارگری در این استان و خانواده ما کارگران آن‌چنان اهمیتی قائل نمی‌شوند.
این کارگر تأکید کرد: از لحاظ مالی پرداخت هزینه‌های کلاس‌های ورزشی زیاد است؛ اما اگر این مجموعه فعال شود بسیار کمک‌هزینه ما خواهد بود.
این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در یاسوج هشت ماه است که در تعطیلی به سر می‌برد و اگر به آن سری بزنید، تلی از خاک جلوی دَر این مجموعه مشاهده می‌شود.
تعطیلی و بدون استفاده ماندن این مجموعه ورزشی در این مدت باعث می‌شود که تمامی دستگاه‌ها و تأسیسات آن مستهلک شوند و بیت‌المال هدر برود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص تعطیلی مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران یاسوج اطلاعی ندارد و به جد پیگیر موضوع خواهد شد.
سید احسان عسکری عنوان کرد: امروز با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تماس گرفته؛ اما پاسخگو نبوده است.
ایرنا در ادامه گزارش نوشت: چندین تماس با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است؛ اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.
طبق برخی شنیده‌ها گفته می‌شود پیمانکار پیشین این مجموعه باید ماهی حدود ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کرد؛ اما بدقولی پیش‌آمده و درب این ساختمان را پلمب کرده است.
۷۴ هزار کارگر در کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های ساختمانی، خدماتی، تولیدی و توزیعی فعالیت می‌کنند.
شمار بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است که کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می‌دهند. کهگیلویه و بویراحمد اکنون بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارآفرین نمونه
Iran, Islamic Republic of
این اداره بعد آقای کریمی و نیک مرام به زوال رفت
کارگر ساده
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل اداره کار فعلأ آقای قدیری ابیانه را برداشته و اداره به اداره از تامین اجتماعی استان تبلیغ می‌کند و نه خودش بلد است نه ابیانه چیزی حالیش است
برنو
Iran, Islamic Republic of
/خورد و برد و رسید به حوشیه ها/
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت کبنا نیوز که الحق آدم شناس است
فریاد
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی به کسی باج نمی دهد حتی .......
مجموعه فرهنگي ورزشي را فساد گرفته بود تعطیلش کرد چرا اینو تیتر نمیزنی ؟
پول زور ممنوع
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه شایسته سالاری حاکم نشود وضعیت همین است
لاغر اندام دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
باسلام. ،،،موقعی که مدیرکل جواب آقای احسان عسکری رانده
نظرمان به چه دردی میخوره ،،،،،؟ والا
Iran, Islamic Republic of
خدا میبیند
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1