تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۷۶۴۶۳
با حضور مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد

تصاویر | مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید در کارخانه قند یاسوج / آیت الله ملک حسینی: همیشه به فکر جدیدها نباشیم، خدمات گذشتگان را نیز یاد کنیم / شایان نادری: آیت الله رئیسی با دانه‌درشت‌هایی مبارزه می‌کرد که برای همه غیرقابل تصور بود

۳
کبنا ؛مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان وی با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری  در کارخانه قند یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، عصر امروز (چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳)  مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان وی با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر کشور، شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در کارخانه قند یاسوج برگزار شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص رئیس‌جمهور شهید گفت: کسی که به مردم خدمت کرده و برای مردم فداکاری دارد، اگر در حین خدمت آسیب ببیند، و بمیرد شهید است، به این شهدا شهدای حکمی می‌گویند، به کسانی که در مسیر خدمت به تشیع بمیرند، شهید می‌گویند.
  
وی بیان کرد: همیشه به فکر جدیدها نباشیم، خدمات گذشتگان را نیز یاد کنیم، اگر یادی از خدمات امروز کنید؛ ولی یادی از گذشته نکنید، قدرناشناس مرده‌اید.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قصه مرگ قصه زیبایی است، شاید زیباترین اتفاق حیات انسان، مرگ است. ورود انسان به برزخ و قیامت است و انسان پاداش تمامی دین‌وایمان خود را خواهد دید، و اتفاق سیاهی است که افراد در حین توهین به خدمت گذاران گذشته، خدمت خود را به رخ بکشد، ان‌شاءالله خدا بهترین مرگ‌ها را به همه ما روزی کند.
   
رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز گفت: روز گذشته "سه‌شنبه هشتم خردادماه" مأموریتی در استان فارس داشتیم و امروز قبل از بازگشت به تهران با بنده تماس گرفتند که "برنامه‌ای در کارخانه قند یاسوج تدارک‌دیده‌شده؛ همان کارخانه‌ای که با وجود عزم و جزم رئیس‌جمهور شهیدمان در دستور کار قرار گرفت و به چرخه‌ی تولید بازگشت." به گفته‌ی آقای رحمت پور: "راه‌اندازی کارخانه‌ی قند یاسوج یک پرسه‌ی طولانی داشت." البته در رأس باید از نماینده ولی‌فقیه در استان "آیت‌الله حسینی"، دستگاه‌های امنیتی استان، کارگران زحمت‌کش کارخانه و استاندار قدردانی کرد آن‌ها پیش‌قدم بودند تا این کارخانه به چرخه‌ی تولید بازگردد.
نادری اظهار کرد: این سعادت بزرگی است که مراسم بزرگداشت "آیت اله رئیسی" در کارخانه قند یاسوج برگزار می‌شود. مقام معظم رهبری در بحث شخصیت رئیس‌جمهور شریف ما یک تعبیر عمیق و عجیبی دارند. ایشان فرمودند: "شهید بهشتی یک شخصیت جامع بودند" این ویژگی را از این باب بیان داشتند؛ چون یک شخص نمی‌تواند همه‌ی ویژگی‌های بزرگ را در خود داشته باشد. شهید بهشتی موضوع آرمان‌خواهی و واقعیت‌گرایی را به معنای واقعی عملی کرد. بسیاری از انسان‌ها به واسطه‌ی پرداختن به واقع‌گرایی از آرمان‌خواهی دور می‌شوند و بسیاری هم به آرمان‌خواهی رو می‌آورند و پذیرفتن بسیاری از واقعیت‌ها برای آن‌ها سخت می‌شود. اما شهید رئیسی به واسطه‌ی آرمان‌خواهی از واقعیت‌ها و نیازهای جامعه دور نشدند در ادامه به واسطه‌ی واقعیت‌هایی که در جامعه وجود داشت از آرمان اصلی انقلابی دور نشد.
نادری ادامه داد: رئیس‌جمهورهای مختلفی را در این چند دهه دیده‌ایم تناسبی میان گفتار و عمل آن‌ها وجود نداشت. اما در این ۳۴ ماه اخیر که شهید رئیسی سکان‌دار ریاست‌جمهوری مملکت بودند این مهم به معنای واقعی به واقعیت رسید.
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: تعبیرهایی که مقام معظم رهبری در خصوص دولت فرمودند چنان دقیق و عمیق هست که هرکدام از این بیانات نیاز به ساعت‌ها بررسی و تحلیل دارد. آن همه مشکلاتی که وجود داشت در این دولت رعایت و حل شد و ما عدولی در گفتمان دولت ندیدیم.
نادری افزود: مردم‌داری، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، خستگی‌ناپذیری، صدق و راستی از ویژگی‌های دولت بود.  امام علی (ع) در خصوص مردم‌داری فرمودند «مردم عماد دین هستند» یعنی مردم باید در رأس کار باشند.
وی گفت: اولین اقدامی که شهید رئیسی به آن پرداخت بحث مردمی‌سازی بود، ایشان دستیارهایی دراین‌خصوص مشخص کرد و به‌تبع آن یک دستیار ویژه برای مردمی‌سازی در استان‌ها و استانداری‌ها انتخاب شدند تا این ادبیات به معنای واقعی پیاده‌سازی شود.
نادری اظهار کرد: کلیدواژه عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد در زمان سکان‌داری ایشان در آستان قدس رضوی، قوه قضاییه و دولت به معنای واقعی معنا شد، ایشان مماشاتی در مبارزه با فساد نداشتند. با دانه‌درشت‌هایی مبارزه می‌کرد که برخورد با آن‌ها برای همه غیرقابل‌تصور بود؛ اما به معنای واقعی عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را در گفتمانشان نهادینه کردند.
نادری گفت: مقام معظم رهبری هم فرمودند که «شهید رئیسی، خستگی را نمی‌شناخت و شبانه‌روز کار می‌کردند.» این خاطره را یکی از عزیزانی که در سفر با شهید رئیسی در روسیه بود تعریف کرد: "سپیده‌دم به تهران رسیدیم ایشان استراحت نکردند و مستقیم عازم کرج شدند." خستگی‌ناپذیری از ویژگی و خصایص ویژه‌ی ایشان بود و دولت هم باید به‌تبع آن چنین ویژگی را در کارهای خود قرار می‌داد که در بسیاری از وزارت‌خانه‌ها خستگی‌ناپذیری یک خصوصیت ویژه‌ای بود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: باتوجه‌به مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که گریبان‌گیر کشور بود که البته این مشکلات تورم و رکود ضایعه‌ی یک شب و یک روز نیست، بلکه بسیاری از این مشکلاتی که گریبان‌گیر آن هستیم برگرفته از سیاست‌های غلط سال‌های گذشته بوده و دولت رئیس‌جمهور شهیدمان وارث این سیاست‌های اشتباه بود که برای رکود و اشتغال‌زایی و ... فضا را آرام می‌کردند تا از مشکلات مردم کاسته شود.
نادری گفت: آمارها نشان می‌داد که دلار به فلان قیمت می‌رسد، تورم به چند درصد می‌رسد؛ اما این ارقام به معنای واقعی کنترل شد و یک مسیر خیلی خوبی را دولت شروع کرده بود، دولت چهره‌ی خدمت خود را در این فرصت باقیمانده به‌عنوان یک گفتمان در دستور کار قرارداد، اقداماتی که انجام شده باید به اتمام برسد و برای مردم شفاف‌سازی و جهاد تبیین شود.
وی تصریح کرد: مخالفین دولت، وزرا و کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰  اذعان می‌کردند که "رئیس‌جمهور مداوم با ما تماس می‌گرفت و بعضاً در خصوص مسائل مهم صحبت می‌کردند." این یک خصیصه بسیار مهم و ویژه شهید رئیسی بود. خیلی از افرادی که در شهرها در تشییع‌جنازه عزیزان ما حضور پیدا کردند افرادی بودند که شاید در دوره قبل به رئیس‌جمهور عزیزمان رأی ندادند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: امروز می‌خواهم یادی کنم از بزرگ‌مردانی که ارزش‌های انقلاب را در چهل‌ساله‌ی دوم و گام دوم انقلاب را یکبار دیگر احیا کردند و اندیشه‌های متعالی و مترقی انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی را در معرض دید و در مباحث شهودی جامعه قرار دادند. شهادت بزرگ‌مرد تاریخ اداری و اجرایی‌مان آقایان دکتر رئیسی، امیر عبدالهیان و مالک رحمتی، آیت‌الله آل هاشم و سه تن از بزرگان هوانیروز را تسلیت عرض می‌کنم.
احسان عسکری اظهار کرد: در ۱۵ سال گذشته مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده ارشد کشور موضوعاتی را تحت عنوان شعار سال عنوان کردند که مسیر، اولویت اول، ممتاز و منحصربه‌فرد کشور را تعریف کردند. عناوین شعار سال ۱۳۹۹ جهش تولید، سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع تولید، سال ۱۴۰۱ تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، سال ۱۴۰۲ مهار، تورم و رشد تولید، سال ۱۴۰۳ رشد تولید و مشارکت مردم نام‌گذاری شد. تولید عنصر مشترک و مبنای شعارهای سال بوده که مقام معظم رهبری به مسئولان به‌عنوان کارگزاران و سربازان طیف میدان علامت می‌دهد.
وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد هجوم آشکار غرب به جمهوری اسلامی بودیم در آنجا نیروها و رزمندگان ما شهید می‌شدند امروز میدان عوض شده و اما سربازان همان‌طور جان‌فشانی می‌کنند. سربازان امروز سربازان اقتصادی هستند شهادت آیت‌الله رئیسی شهادتی از جنس اقتصاد، خدمت، تسهیل امور و ارتقای رفاه مردم بود.
عسکری بیان کرد: کارخانه قند یاسوج زمانی تعطیل بود که در زمان دکتر "احمدی‌نژاد" احیا شد؛ در دوره "حسن روحانی" بازهم تعطیل شد و در دوره دکتر "رئیسی" دوباره احیا شد. با همه‌ی فراز و نشیب‌های این کارخانه هم آشنا بودم و شاهد بخشی از فرایند احیای آن بوده‌ام.
در این دولت حدود ۲۳ هزار تن‌ماهی سردابی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود همچنین مجوز ۷ کارخانه خوراک آبزیان صادر شده که حدود ۳ واحد تولیدی خوراک افتتاح شده است. 
عسکری گفت: مجموعه موج‌های آبی سرابتاوه که چندین سال راکد مانده بود حدود ۱۳ میلیارد تومان تزریق شد و به بهره‌برداری رسید. پتروشیمی گچساران قریب به ۲۰ سال معطل بودجه ماند و پیشرفت فیزیکی لاک‌پشتی داشت امروز گردش مالی پتروشیمی گچساران از تمام بانک‌های استان بیشتر است. 
وی افزود: مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد. کارخانه بیو اتانول باشت حدود ۵ سال با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد رها شده بود که این کارخانه در بورس پذیره‌نویسی کردیم و حدود ۳ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع شد که ۷۰ درصد مصالح و لوازم آن خریداری شده است.
عسکری خاطرنشان کرد: تا قبل از این دولت در ایام نوروز برای تأمین مرغ مشکلاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت ظرف ۲ سال گذشته ۲۷ واحد مرغداری احیا و اجرا شد. تا قبل از ۱۰ سال دولت مردمی یک واحد مرغداری در استان به بهره داری نرسیده بود. 
معاون اقتصادی استاندار افزود: ۲ سال گذشته دستگاه‌هایی معدن فسفات چرام خریداری شده که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. عملیات اجرایی کارخانه اسید فسفریک هم آغاز خواهد شد. حدود ۳ سال اخیر کارخانه آهک هیدراته با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد متوقف و رها شده بود الان بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این آثار مبنایی در اقتصاد می‌گذارد. باید خون و دل بخوری تا کارخانه راه بیفتد.
کارخانه سیمان مارگون آب را با تانکر تأمین می‌کردند که الان آب را از چاه شهرک‌های صنعتی انتقال می‌دهیم. ۴۵ پروژه گردشگری شامل بوم‌گردی‌ها، هتل در حال ساخت است.
وی ادامه داد: ظرفیت سردخانه قبل از این دولت ۱۸ هزار تن بود حدود ۳۶ هزار تن در حال ساخت وجود دارد و ۱۲ هزار تن به بهره‌برداری رسید.  حدود ۵ شهرک گلخانه‌ای با یک‌صد و ۳۷ هکتار در حال واگذاری است. 
عسکری تصریح کرد: کنسانتره سیب مادوان ۱۲ سال نیمه‌کاره مانده بود که امسال برای اولین‌بار فعال شد و سیب باغات کشاورزان که در پای درختان خراب می‌شد را به سبد بودجه خانوار تبدیل کرد.

وی گفت: مزارع پرورش مرغ در استان را از ۶۰۰ قطعه تا یک میلیون قطعه‌ای تعریف شده است. بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی مرغ لیشتر بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و ظرف ۴ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 
عسکری بیان کرد: مرغ مادر گوشتی، جوجه‌کشی، مزرعه پرورش مرغ، کشتارگاه و سردخانه و کارخانه خوراک دام و طیور همه یک زنجیره می‌شود. که این پروژه‌های بزرگ در باشت و بهمئی اجرا شده است. همچنین بیش از ۵۰ پروژه دیگر نیز در حال ساخت و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: مسیری که آقای دکتر رئیسی طراحی و هیئت دولت آن را برنامه‌ریزی کردند در استان به‌خوبی اجرا می‌شود. آینده استان کهگیلویه و بویراحمد ظرف دو سال آینده با بهره‌برداری از این طرح‌های بزرگ بسیار متفاوت خواهد بود.
عسکری گفت: حدود ۴ میدان نفتی و گازی در مناطق سردسیر با حدود ۱۰۹ میلیارد مترمکعب در حال تسطیح است که یک‌ماهه آینده دکلی با ۱۶۰ تریلری انتقال پیدا خواهد شد که حدود ۷ چاه برداشت و ۴ چاه تزریق اجرا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدمتگزار درسته
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1