تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۷۶۴۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

پروژه‌های نهضت مسکن ملی زیر ذره‌بین معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / وقتی بانک‌ها از مصوبه دولت تبعیت نمی‌کنند / پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج

۱
کبنا ؛معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان بویراحمد را مورد بازدید قرار داد و گفت: در تلاشیم تا ۳۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن ملحق کنیم که ۲۰ هکتار آن نهایی شده است، تأییدیه وزارت راه و شهرسازی را گرفته است و در حال تأمین اعتبار هستیم. این زمین تملک و حدود ۵۰ درصد مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان حل‌وفصل خواهد شد.
به گزارش کبنا، همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری بعد از سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید خطاب به ملت ایران گفت: نگران نباشید، امورات کشور معطل نمی‌ماند و انجام می‌گیرد. روی اول این فرمایشات رهبر انقلاب به مسئولان است که کارها را معطل نکنند. متأسفانه بعضی از مدیران کارها را رها کرده‌اند و منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند که کدام دولت سر کار می‌آید و تکلیف مقام و صندلی آنها چه می‌شود. اما در این میان بعضی از مدیران بدون توجه به این مسائل شبانه‌روز پیگیر مسائل هستند. علی محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با پیروی از رئیس‌جمهور شهید روزانه پیگیر پروژه‌ها هستند و به‌شکل میدانی پروژه‌های مختلف حوزه عمرانی را مورد بازدید قرار می‌دهد.
   
او در آخرین بازدید خود بعد از اینکه صبح اول وقت طبق عادت همیشگی خود از پروژه مهم پل چهارم بشار یاسوج دیدن کرد، پروژه‌های نضهت ملی مسکن را با همراهی شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد مورد بازدید قرار داد و از نزدیک مشکلات و معضلات این پروژه‌ها را بررسی کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون بیش از ۲۶ هزار واحد مسکونی در حال اجراست و طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به‌استثنای شهر یاسوج، در همه مناطق استان وضعیت خوبی دارد.
محمد راستا عنوان کرد: ۵۰ درصد افراد ثبت‌نام‌شده طرح نهضت ملی مسکن این استان مربوط به یاسوج است. در شهر یاسوج بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی خود مالکی در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین برای شهر یاسوج است و همچنین همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است.
راستا عنوان کرد: بانک‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان از دستورالعمل‌های داخلی خود تبعیت می‌کنند و از مصوبه دولت تبعیت لازم را نمی‌کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه به‌زودی بیش از هزار واحد مسکن ملی در استان افتتاح می‌شود به‌گونه‌ای که طرح مسکن ملی ۲۸۸ واحدی گچساران و تعدادی هم در دهدشت به‌زودی افتتاح می‌شود.
راستا افزود: برای رفع مشکل کمبود زمین در یاسوج ۱۳ قطعه زمین به مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار را به وزارت‌خانه پیشنهاد دادیم و کار یک قطعه از این زمین‌ها به مساحت ۲۰ هکتار در مرحله نهایی و خرید است.
۳۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن ملحق می‌شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.
علی‌محمد روستا افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی است.
وی تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که در مجموع استان ۲۶ هزار و ۵۸۲ واحد پروژه فعال در حوزه نهضت ملی مسکن دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اینکه اگر این پیشرفت ادامه داشته باشد بانک هم متناسب با پیشرفت پروژه‌های مسکن شهرستان بویراحمد بویراحمد همکاری لازم را داشته باشد نتیجه‌ای بهتری در این زمینه خواهیم گرفت، ابراز کرد: بازدید از سایت‌های فعال نهضت ملی مسکن یاسوج در مناطق محمودآباد، ارم، جهاد صورت گرفت و باکیفیت خوب کارها در حال انجام است.
   
روستا ابراز کرد: دیوارچینی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در جهاد به پایان رسیده است و مشکلات پیمانکار بررسی و رفع می‌شود.
وی عنوان کرد: بانک عامل این طرح بانک مسکن است که اعم بار طرح نهضت ملی مسکن بر دوش همین بانک است و جای تقدیر و تشکر دارد. انتظار داریم مابقی بانک‌ها هم پای‌کار بیایند و مصوب قانونی خود را به انجام برسانند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در حوزه زیرساخت این طرح ملی، همچون دفع آب‌های سطحی و فاضلاب و برق و آب آشامیدنی نیاز است کارهای بیشتری انجام گیرد تا سهم یک‌سوم دستگاه‌های مربوطه را وزارت نیرو پرداخت کند.
روستا عنوان کرد: برای واگذاری قطعه زمین برای اقشار ویژه ۶ هزار و ۱۷۶ خانوار قطعه زمین به آن‌ها واگذار شده است، تکلیف استان در به تعهدات پیش‌بینی شده نسبت به استان‌های کشور در این زمینه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در تلاشیم تا ۳۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن ملحق کنیم که ۲۰ هکتار آن نهایی شده است، تأییدیه وزارت راه و شهرسازی را گرفته است و در حال تأمین اعتبار هستیم. این زمین تملک و حدود ۵۰ درصد مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان حل‌وفصل خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۵۰ درصد افراد ثبت‌نام‌شده طرح نهضت ملی مسکن این استان مربوط به یاسوج است. طرح مسکن ملی ۲۸۸ واحدی گچساران تکمیل شده و تنها آسفالت محوطه مانده است.
وی عنوان کرد: طرح‌های نهضت ملی در جهاد و ارم تا ۶ ماه آینده حداقل سه بلوک تحویل مردم خواهد شد.
باید دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز پای‌کار بیایند
فرماندار بویراحمد نیز گفت: در شهر یاسوج حدود ۱۱ هزار واحد در حال ساخت است.
شهرام مهدوی مطلق تأکید کرد: یک سری معارضات اداری و شخصی وجود داشته است که عمدتاً برطرف شده‌اند و مشکلی که با آن اکنون روبرو هستیم بحث انشعابات و پای‌کار آمدن دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز است.
وی ادامه داد: سایت ارم نیز در خصوص جاده دسترسی با مشکلاتی روبرو بود که آن هم اخیراً در حال برطرف‌شدن است.
   
فرماندار بویراحمد ابراز کرد: باید شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز قراردادی را با پیمانکار منعقد کنند تا انشعابات این واحدها سرعت بپذیرد.
وی تأکید کرد: بحث انشعابات پروژه نهضت ملی مسکن را با مشکل مواجه می‌کند که پیگیر رفع این موضوع هستیم.
مهدوی مطلق گفت: چنانچه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای‌کار بیایند، تا پایان شهریورماه بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.
پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج
مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۹۵ واحد در یاسوج انعقاد قرارداد شده و پروژه در حال احداث است که به‌ازای هر واحدی ۵۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و ۲۷۲ میلیارد تومان کل تأمین اعتبار طرح است.
محمد اکبری افزود: پروژه محمودآباد یاسوج ۱۵ درصد، ۱۹۴ واحدی ارم ۳۴ درصد و ۱۶۰ واحدی جهاد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
  
وی ادامه داد: بانک مطابق با پیشرفت فیزیکی این واحدها نسبت به سهم مشترک اقدام کرده است و از مجموع ۲۷۲ میلیارد تومان حدود ۱۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بانک مطابق با پیشرفت این پرداخت‌ها را انجام می‌دهد و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.
امید است هر چه سریع‌تر طرح‌های نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد سامان یابند تا مشکل جوانان در زمینه مسکن رفع و آرزوی شهید جمهور خستگی‌ناپذیر کشور تحقق یابد. این مهم عزم جهادی همه مسئولان استانی را می‌طلبد تا پای‌کار بیایند و مشکلات این طرح راهبردی را رفع کنند.


بگو و بخندهای معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد حاشیه جالب این بازدیدها بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شرف آدمهای دلسوز.
Iran, Islamic Republic of
بعد از ده سال هنوز برا متقاضیان در یاسوج زمین پیدا نکردید !؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
طبق اعلام دولت اقساط مسکن ملی 5.000.000 میلیون هست ام بانک مسکن دهدشت از 9.500.000 تا 10.300.000 قسط بندی کرده که پرداختش سخته تواین شرایط اقتصادی
مردم مسکن ملی دهدشت
موسوی
Iran, Islamic Republic of
په آبان ماه ۱۴۰۲اعلام کردین سایت محمودآباد۱۵درصدپیشرفت داره هنوزم همون ۱۵درصده عجبا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سایت ارم از ۱۵ درصد آبان ماه اومده ۳۴ درصد خرداد ۱۴۰۳ ، اون سایت محمودآباده که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داره.
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1