تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۷۶۹۸۷
کبنا بررسی کرد؛

همدلی احمدزاده و بهرامی؛ یک واقعیت و سه روایت

۴
۲
همدلی احمدزاده و بهرامی؛ یک واقعیت و سه روایت
کبنا ؛
یادداشت - گروه ابوعلی - پس از انتشار نامه نماینده بویراحمد در خصوص ترکیب هیئت‌های اجرایی انتخابات، روایت‌های مختلفی در مورد رویکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره رفتار با نمایندگان و فرایند انتخابات به وجود آمده است.
به گزارش کبنا، در پی حادثه هواپیمای رئیس جمهور که مرگ شهادت‌گونه‌ی سید ابراهیم رئیسی را به دنبال داشت، انتخابات ریاست جمهوری یک سال جلوتر افتاد.
هر چند برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، از پیش خود را آماده انتخابات کرده بودند، اما هیچکدام تصور نمی‌کردند قرار است یک سال زودتر وارد این رقابت‌ها شوند. اما مسأله تنها به نامزدهای انتخابات ختم نمی‌شود، گویا در مورد شرایط برگزاری انتخابات نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد.
روزهای اخیر نامه سرگشاده نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خبرساز شد. محمد بهرامی در این نامه، خطاب به احمدزاده عنوان کرده بود ترکیب هیئت‌های اجرایی انتخابات یکدست و تقریباً همگی از یک طیف هستند. با انتشار این نامه حرف و حدیث‌هایی درباره شرایط برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمد.
پس از انتشار نامه بهرامی، علاوه بر همراهی برخی از طرفدارنش، بخشی نیز با او مخالفت کردند. مهمترین انتقادی که در روزهای اخیر خطاب به بهرامی بیان شده، عدم شفافیت او در بیان ادعایش است؛ بهرامی مشخص نکرده که منظور او کدام طیف است که تقریباً کل ترکیب هیئت‌های اجرایی را شامل می‌شود؟ از طرف دیگر، گویا بهرامی ادعای خود را بر اساس شواهد و مدارک بیان نکرده است.
بازار این بحث‌ها داغ بود تا این‌که صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه جام رسانه‌ای امید به این بحث‌ها پاسخ داد.
احمدزاده در پاسخ به خبرنگار گروه ابوعلی، عنوان کرد: در روند کار انتخابات استان، ترکیب هیئت‌های اجرایی قبل از ثبت نام نامزدها مشخص شد، 30 نفر از معتمدین محلی، کارکنان دولت، کسبه و افراد مختلفی که قانون مشخص کرده به هیئت نظارت و نگهبان معرفی شدند و با تشکیل جلسه در میان این افراد، هیئت اجرایی مشخص شد. هیئت نظارت هیئت اجرایی را تأیید کرد.
وی با اشاره به تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات گفت: تا زمانی که شورای نگهبان اعلام نکرد، مشخص نبود که چه کسانی در این رقابت حضور دارند، هیئت‌های اجرایی تشکیل شد و هیچ خللی در روند کار هیئت اجرایی وجود نداشت، اینکه سوئی وجود دارد، چنین چیزی نبوده است.
احمدزاده ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بر خلاف تبلیغات منفی که می‌شد مشخص شد هیئت اجرایی و فرمانداران کاملا درست رفتار کردند، مشخص نیست که هیئت اجرایی طرفدار چه کسی هستند.
در پی این اظهار نظرها، روایت‌های مختلفی در مورد رویکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون انتخابات و هیئت‌های اجرایی به وجود آمده است.
یکی از این روایت‌ها تقابل استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یک طیف خاص فکری را بازنمایی می‌کنند. بر اساس روایت تقابل، احمدزاده، بر خلاف رویکرد حداقل دو تن از نمایندگان استانی عمل می‌کند و با چینش هیئت‌های اجرایی، به تقابل با نمایندگان استان برخواسته است. اما حال پاسخ استاندار نشان داد او به دنبال تقابل نیست.
از طرف دیگر، روایت متقابلی نیز وجود دارد که معتقد است استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه چندانی به فرایند انتخابات ندارد. طرفداران این روایت که گاهی بر بی‌طرفی و گاهی بر بی‌توجهی استاندار تأکید می‌کنند، معتقدند برای احمدزاده تفاوت چندانی نمی‌کند هیئت‌های اجرایی از چه افراد و تفکراتی ترکیب شده باشند.
اما در نهایت یک روایت سومی نیز وجود دارد که بر تفاهم و همدلی استاندار و نماینده‌ها تأکید دارد. بر اساس این روایت، تلاش استاندار بر ایجاد تفاهم و همدلی در برگزاری انتخابات است. همین روایت سوم که نزدیکی بیشتری به واقعیت دارد، موجب امیدآفرینی بیشتر برای شرکت در انتخابات خواهد شد.
صحبت‌های امروز استاندار، نکات زیادی را روشن کرد. در حالی که ادعای نماینده بویراحمد چندان شفافیت نداشت، احمدزاده سعی کرد با شفافیت روشن کند فرایند انتخاب هیئت‌های اجرایی به چه صورت است. او مشخص کرد ترکیب این هیئت‌ها پیش از ثبت نام‌های انتخاباتی مشخص شده است و ربطی به نامزدهای انتخابات ندارد.
تأکید بیشتر بر چنین روایتی، موجب می‌شود تقابل‌ها و سوءتفاهم‌ها کاهش یابد و از طرف دیگر نیز امنیت، سلامت و مشارکت در انتخابات را نیز به دنبال خواهد داشت. همان مواردی که در نامه نماینده بویراحمد نیز به آنها اشاره شده بود. در واقع هم استاندار و هم بهرامی هر دو یک دغدغه دارند؛ اما به زبانی متفاوت بیان شده است. شاید هر دو همزبان نباشند، اما همدل هستند؛ چه خوش گفت مولوی که همدلی از همزبانی خوش‌تر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده پیمانکاران 😅😅😅😅
Iran, Islamic Republic of
یعنی مردم همه کور هستند نمیبینند که تمام هیئت های اجرایی یک طرفه هستند که استاندار داره کار غلط را توجیه میکنه سیاست خرابت کرد احمدزاده
امیرزیل
Iran, Islamic Republic of
جناب استوندار فرماندارانت درحوزه بویراحمد،دناومارگون طرفداران اقای روشنفکرهستند وهیات اجرایی هم دوستانشون هستند ..
ح
Iran, Islamic Republic of
به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را..... این آقا خیال می کند همه به شیوه ی خودش می خوان مسیر ها را طی کنند
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1