تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۷۶۹۸۵
کبنا بررسی کرد

اختلاف درخشان با راستا علنی شد / انحراف راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ میلیارد تومان اعتبار پردیس هنری گچساران را به حاشیه برد

۲
۰
اختلاف درخشان با راستا علنی شد / انحراف راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ میلیارد تومان اعتبار پردیس هنری گچساران را به حاشیه برد
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته برای پردیس هنری گچساران ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نقد گرفته شد؛ اما راه و شهرسازی آن را به انحراف و سمت‌های دیگر برده است.
امین درخشان افزود: اکنون بخشی از فعالیت‌های این پروژه آغاز شده است و کار در حال انجام است.
وی تأکید کرد: اکنون مشکل اعتباری آن رفع شده و کار در حال انجام است.
روند طولانی اجرای طرح فرهنگی پردیس هنری موجب شد که این پروژه نیمه‌تمام که و هنوز راه زیادی تا بهره‌برداری آن مانده بخشی از دیوار آن در فروردین ۱۴۰۱ به دلایل نامعلوم فروبریزد و این پروژه همچنان حاشیه‌ساز است.
به گفته برخی از مسئولان گچسارانی دیوار پروژه پردیس هنری به دلیل اصولی نبودن سازه و ضعیف‌بودن مصالح به‌کاررفته فروریخته است.
فرماندار گچساران در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود که یک طرف دیوار که حدود ۱۰۰ متر است کاملاً فروریخت و ساخت این پروژه از سال‌های گذشته در دست اقدام است.
به گفته کارشناسان حوزه هنر چنین پروژه‌ای در کشور بی‌نظیر است، و قطعاً فراهم‌ساختن زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری در شهرستان مهم‌ترین خواسته هنرمندان گچسارانی است و می‌تواند تضمین‌کننده آینده آن‌ها باشد.
شهرستان ۱۲۶ هزارنفری گچساران با وجود هنرمندان خوش‌نام و نشان تاکنون از زیرساخت فرهنگی مناسبی برای فعالیت هنرمندان برخوردار نبوده و پردیس هنری از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی در دست‌ساخت در این شهرستان بوده که به دلایل نامعلومی تاکنون تکمیل و بهره‌برداری نرسیده است.
احداث پردیس هنری در گچساران برای پاسخگویی به مطالبات هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در مهرماه ۹۴ در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفت تا جامعه هدف را نسبت به آینده این حوزه امیدوار کنند؛ ولی به دلیل بی‌توجهی این امید رفته‌رفته رنگ ناامیدی به خود گرفت و هم اکنون شاهد تأخیر در بهره‌برداری و افزایش هزینه تمام شده و مستهلک شدن آن هستیم.
اختلاف درخشان با راستا علنی شد / انحراف راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ میلیارد تومان اعتبار پردیس هنری گچساران را به حاشیه برد
شهرستان گچساران با تولید بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور و داشتن بیش از ۵۰۰ هنرمند ظرفیت و قابلیت توجهی برای تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد؛ اما متأسفانه طرح‌های فرهنگی این شهرستان به دلیل نبود کمبود اعتبارات یکی پس از دیگری غیرفعال می‌شود.
۱۹ سال پیش کلنگ نخستین مجتمع فرهنگی هنری گچساران به زمین زده شد؛ اما این طرح پس از سال‌ها انتظار به علت نبودن اعتبار و عوامل دیگر به پارک علم و فن آوری برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان واگذار شد و شهروندان هنردوست این شهرستان امیدوار بودند که با تکمیل طرح پردیس هنری این شهرستان آرزوی دیرینه‌شان تحقق یابد.
بنابراین کم نیستند طرح‌هایی که در سنوات گذشته کلنگ آن‌ها به زمین‌خورده تا بخشی از کمبودها و معضلات شهروندان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مرتفع کنند، اما پس از گذشت سال‌ها نیز خبری از اجرا و یا اتمام این طرح‌ها در دست نیست که می‌توان گفت از جمله آسیب‌هایی است که به وضوع در شهرستان دیده می‌شود.
شهرستان ۱۵۶ هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
United States
وقتی درخشان را بیاورند بزارن مدیر کل که نمیدونه یاسوج و بویراحمد مرکز استان یا گچساران؟!؟!؟!؟!؟!
مرکز استان سینما ندارد ، پروژه مجتمع فرهنگی داره به آثار باستانی و موزه تبدیل میشه ...
فقط باب میل مسولیت گچسارانی باید هم قدم و قلم برداره و اعتبار پیگیری کند...
ایران
Iran, Islamic Republic of
راستا راه وشهرسازی را به فنا داده هر کاری که دلش بخواد میکنه سازمان بازرسی هم خودشو زده به خواب، راستا هم میدونه میخواد بازنشسته بشه اعتبارات پروژه ها را بدون ذره‌ای عدالت به هرکی بخواد میده
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1