تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۵۰۸۶
یادداشت؛

عدم «وفای به عهد» بزرگواری

۱۴
۲
عدم «وفای به عهد» بزرگواری
کبنا ؛سید علی محمد بزرگواری با وجود عهدی که با مردم گذاشته بود یعنی ترک صحنه انتخابات اما خیلی زود عهدش را شکست و اعلام کرده است که در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نامزد خواهد شد. شرکت و ثبت نام حق قانونی هر شهروندی است که نمی‌توان مانع از آن شد اما آن چه برای افکار عمومی بالاتر از این حق به آن نگاه می‌کنند این است که بزرگواری با سابقه سیاسی و انقلابی و مذهبی خود عهدی را با مردم در میان گذاشته بود که حالا شکستن آن عهد تأثیر اخلاقی بسیار بدی بر جامعه خواهد گذاشت.
او بهانه خود را برای شکستن آن عهد مهم که می‌توانست به ماندگاری نام بزرگواری بالاتر از حتی پیروزی در انتخابات کمک کند حضور افراد تکراری و پیر در انتخابات دانسته است. بهانه‌ی غیر قابل قبول از آن جهت که حضور هر فردی در انتخابات مستلزم حداقل و حداکثر یک بازه سنی است و همه کسانی که در نهایت در صحنه می‌مانند قطعاً واجد این حداقل و حداکثر هستند و اگر فردی چنین شرایطی را داشته باشد نمی‌توان از بیرون برای وی شرط گذاشت. شکی نیست که بر عملکرد سید محمد موحد و سن وی می‌توان ایراد و انتقادات بسیاری وارد کرد اما این موضوع بهانه قابل قبولی برای شکستن عهد بزرگواری نیست. ضمن آن که اگر موحد سن زیادی دارد سایر رقبا که این گونه نیستند و همان گونه که در دور قبل بزرگواری از عدل هاشمی پور حمایت کرده بود این بار نیز می‌توانست از این نامزد و یا سایر نامزد‌ها حمایت کند.
بزرگواری بعلاوه این بد عهدی عجیب دو دوره نماینده مردم بوده است و اگرچه وی در مقایسه با نمایندگان قبل از خود نماینده پیگیرتری جلوه کرد اما در آن ۸ سال هر چه داشت و نداشت به کار گرفت و عملکرد آن روز وی هرگز در حدی نیست که بتوان ادعا کرد که کهگیلویه تشنه بازگشت وی است. کل دوره نمایندگی وی درگیر شعار دادن و ادبیات نامناسب علیه این و آن گذشت و اندک فرصت‌هایی که باید در خدمت حوزه انتخابیه و توسعه آن قرار می‌گرفت بر باد رفت. سخنان تند و دور از جایگاه نمایندگی در جلسه رای اعتماد به کابینه دولت حسن روحانی و مصطلح شدن « چماق لری» یکی از بزرگترین ضربات بر پیکر نحیف توسعه و فرهنگ در این دیار بود.
حال سؤال از بزرگواری و کسانی که برای بازگشت به قدرت خود، وی را به صحنه آورده‌اند این است که برنامه و طرح جدید بزرگواری در این دوره چیست؟ او حتی با همین دولت اصولگرا نیز ناسازگارانه برخورد کرده است و جالب آن که از روزی که صحبت نامزدی‌اش به میان آمده است دیگر خبری از انتقادات و صحبت‌های تند بزرگواری علیه مدیران دیده نمی‌شود.
کاش بزرگواری قبول می‌کرد زمانه وی به سر رسیده است و مهم‌تر از آن او با مردم عهدی در میان گذاشته است که مردم به آن افتخار می‌کنند ولی حالا شکستن آن عهد لکه بدی بر تاریخ سیاسی کهگیلویه خواهد بود که بعید است به این سادگی و زودی از حافظه‌ها پاک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رسا
Iran, Islamic Republic of
کاش اسم نویسنده مشخص بود...کار امثال کسانی هستند که خودروی پارس گرفتند... بزرگواری انسانی سالم وبا اخلاق که امتحان خود را پس دادند...
Ukraine
تازه اگر آقای برگواری در این روزگار سخت ریاکارانه و عوام فریبانه منفعت طلبان وارد صحنه نشود تا دست مافیای منفعت طلب را قطع کند به مردم پشت کرده است و حقیقتا تکلیف شرعی و قانونی اقتضا می کند که انسانهای مومن انقلابی و دست پاک مثل آقای بزرگواری در این صحنه حضور یابد و باعث امیدواری و نشاط جامعه و مردم شوند
Iran, Islamic Republic of
ایشان احتمالا موقعی که گفتند زمان حال همان دوره بود نه اینکه صحنه را به‌دست مثل موحد بدهد
Iran, Islamic Republic of
رقیب از ترس محبوبیت بیش از پیش بزرگواری دست به هر متن بی محتوایی میزنه،بزرگواری در یک برهه ی خاص گفت کنار میرم به شرطی ک مردم به یک جوان اعتماد کنند. الانم میگه درصورتی ک مردم نیروی جوانی داشته باشند کنار میرم.
همت
Iran, Islamic Republic of
عشق است حاج آقا بزرگواری پاکدست و دوست داشتنی❤️
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
از رسانه ها که فقط نظر مردم را درج میکنند::جای سپاسه ::: اما شاید در مورد خاص لازم باشد::::: که اغای بزرگواری شخصا علی رغم میل باطنی::::: اکثر مردم کهگیلویه با جلسات خود جوش::::: با تاکید به قسم دادن ایشون مجبورش کرده اند::: در این سنگر هم با دشمنان دین ومنافقان بجنگد:::: که بالاترین عباداته :: احترام به خواسته مردم اولی تر از نظر شخصه::::
جوان بی آینده
United States
واقعا جای تاسف و خجالت داره برای این سه نفر و خانواده هاشون..😣😣
چقد تشنه قدرت حرص و طمع هستن،در این شرایطی که مردم در تهیه مرغ و برنج عاجز هستن
این همه نخبه و تحصیلکرده با وجدان بلاتکلیف و بایکوت شده در این منطقه حق ما شماها نیستید❌❌
وفادار
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا کسی که مطلب را زده این همه فضای رسانه حجمه درخواست حضور مجدد برای حاج اقا بزرگواری وظیفه بود که به صحنه بیاید برا اونا که قسم جلاله میخورند برا اونا که 20سال بودن و کاری نکردن بعید است اومدن به صحنه مطمعن باشید پیروز بزرکواریست چون عقایدش و غیرتش همیشه پیروز و سرافراز
Iran, Islamic Republic of
کابوی موحدیسم به پایان خط رسید .
خان
Iran, Islamic Republic of
په موحدخو۱۰۰ساله هست دیگه ازش نگذشته ازبزرگواری گذشته😂😜
United States
نویسنده از اومدن سید پاک و بی ریا میترسه
از چه میترسه خدا میدونه
اگه بزرگواری بتونه کاری کنه و نیاد تو صحنه خیانت کرده .
رضا
United Kingdom
سیدمحبوب همیشه درقلب ماست
United States
اگر بزرگواری به وعده عمل می کرد عجیب بود،حالا عجیب نیست
United States
اگر بزرگواری به وعده عمل می کرد عجیب بود،حالا عجیب نیست
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1