تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۴۵۹۲۳۰
مشکلات مدارس غیرانتفاعی استان در گفت‌گو با متولیان آموزش و پرورش؛

مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد بنگاه اقتصادی یا نهاد آموزشی؟

۳۲
۳
مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد بنگاه اقتصادی یا نهاد آموزشی؟
کبنا ؛
در کهگیلویه و بویراحمد اکثر مدارس غیرانتفاعی، استیجاری هستند و فضای مناسب را نیز ندارند.
به گزارش کبنا، والدین با پرداخت هزینه، فرزندانشان را به امید دریافت آموزش بهتر و با کیفیت‌تر راهی مدارس غیرانتفاعی می‌کنند. اما در کهگیلویه و بویراحمد استانداردهای لازم مدارس غیرانتفاعی در بسیاری اوقات رعایت نمی‌شوند.
بر اساس بررسی‌های میدانی کبنا نیوز، بسیاری از این مدارس، تعداد بیشتری دانش‌آموز از حد لازم در یک کلاس می‌گنجانند. گویی سودآوری برای آنها مهمتر از کیفیت آموزشی است. برخی از آنها قانون‌گریز هستند و ضوابط آموزشی را رعایت نمی‌کنند.
از یک سو، ساختمان‌های مدارس غیرانتفاعی استانداردهای لازم را ندارد و از سوی دیگر به مسائل تربیتی در این مدارس توجهی نمی‌شود.
همچنین گفته می‌شود از دانش‌آموزان پول اضافی می‌گیرند تحت عنوان کلاس‌های فوق برنامه که برگزار هم نمی‌شوند.
در برخی از این مدارس، بعضی آوانس‌ها به دانش‌آموزان می‌دهند که هم خلاف قانون است و هم کیفیت آموزشی را پایین می‌آورند.
در این راستا با محمد جمالی آرند _معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: اداره کل نوسازی، برای مدارس غیرانتفاعی استانداری را مشخص کرده که چنانچه آن استاندارد رعایت نشود، خلاف قانون صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در بعضی مدارس شهر یاسوج این استانداردها رعایت نمی‌شوند، گفت: شورای نظارت استان چند بار هم تذکر لازم را به این مدارس داده و رأی نیز صادر کرده است اما اجرایی شدن این آراء مقداری زمان‌بر است.
عبدی صفایی نیک _رئیس اداره مشارکت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: چنانچه در مدارس غیرانتفاعی نرم لازم رعایت نشود در شورای نظارت برای آنها رأی صادر می‌شود.  
وی تأکید کرد: مدارس غیردولتی در قبال شهریه‌ای که اخذ می‌کنند باید آموزش باکیفیت‌تری ارائه دهند.
صفایی نیک ادامه داد: در استان ما اکثر مدارس غیرانتفاعی، استیجاری هستند و فضای مناسب را ندارند.
وی با بیان اینکه گنجاندن دانش‌آموز در یک کلاس خارج از ظرفیت نوسازی، تخلف است، گفت: بر اساس تعداد ظرفیتی که سازمان نوسازی مشخص کرده تقسیم بر تعداد کلاس‌ها، باید در هر کلاس تعداد دانش‌آموز مشخص شود. چنانچه تعداد دانش‌آموزان یک کلاس بیشتر از این مقدار شود، خلاف قانون است.
به گزارش کبنا، با توجه به گلایه‌های والدین از مدارس غیرانتفاعی استان و به‌ویژه شهر یاسوج، لازم است نظارت‌های بیشتری بر این مدارس صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
نه مدارس قوانین و مقررات را رعایت می کنند و نه شورای نظارت ،نظارت
بویر احمد
Romania
مردم عزیز باور کنید معلمم با ۳۰ سال سابقه کار اگه رایگان فرزندانم را بگن بیار مدرسه غیر دولتی نمی برم غیر دولتی شده بنگاه و چاپیدن مردم معلمانشان غیر مرتبط کم سواد بله قربان گو با حقوق کم که این معلمان هم ظلم میشه
Iran, Islamic Republic of
مدرسه ای که کلاس آن چهل دانش آموز کلاس اول و یا دوم در یک اتاق پانزده متری باشند چه غیر انتفاعی است . چطوری این همه دانش آموز را آموزش می‌دهند . تنها کاری که میکنند هر روز یک کوله بار تکلیف می دهند و از والدین می خواهند بچه ها را در خانه آموزش بدهند . آن والدین با سواد روزی پنج شش ساعت درگیر آموزش فرزند هستند و فرزندان آنها که والدینشان کمتر سواد دارند هم بدبخت هستند . آخر این چه سیستم آموزشی است ؟ این چه تدریسی است . نظارت آموزش و پرورش کجاست؟ بله اگر خوب پول گرفتن جزو شرایط مدارس غیر دولتی است این یک مورد را خیلی خوب اجرا میکنند
Iran, Islamic Republic of
مدرسه پویا در محله راهنمایی یاسوج‌تعداد دانش آموز از ظرفیت کلاس بیشتر است
معلمین هم حق التدریسی است
آموزشی هم نیست
Iran, Islamic Republic of
معلمین در مدارس غیرانتفاعی اصلا آموزشی نمیدهند وفقط تکلیف خوب میدهند
Iran, Islamic Republic of
مدارس هیات امنایی هم شهریه بالایی از دانش اموزان می گیرند و کارنامه را تا اولیا پول واریز نکنن تحویل نمی دهند لطفا پیگیری کنید
اخه یه ادم کارگر شهریه یک میلیون و دو میلیونی کجا داره ک واریز کند
مگه مدارس دولتی نیستن
مکه امام نگفته اموزش عمومی تا اخر دبیرستان مجانیه
چرا مردم بینوا را برای پرداخت شهریه اجبار می کنید
کدوم انجمن اولیا گور ب گور شده گفته شهریه یک میلیون
چرا مدیران نالایق و صرفا بله قربان گو انتخاب می کنید ک نتونن حرف بزنن
اینجا خدا هم فراموش شده
بی طرف‌
Iran, Islamic Republic of
با توجه به دو سال و اندی که کرونا بود و مدارس غیر حضوری بودند تخلفاتی انجام میشد ولی در سال جدید با تاکید مدیرکل آموزش و پرورش و تیم انتخابی ایشان در اداره مشارکتها نظارت بیشتری صورت گرفته و از تمامی مدارس غیردولتی سطح استان بازدید بعمل آوردند
Iran, Islamic Republic of
سلام .گروه مشارکت لطفا از مدارس بخواهید واریزی بانک ها را تحویل دهند.حقوقی که برای شما میفرستند اون حقوق به معلم نمی دهند .قرارداد هم مبلغ نمیزنند.بعداز امضا مغلم مبلغ میزنند
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که در این مدارس پول را از دانش آموز می گیرند به معلم هم چیزی نمی دهند .همه به جیب موسس می رود علاوه بر معافیت های مالیاتی.آموزش و پرورش هم چون با ری از روی دوششان بر می دارند کاری به کارشان ندارند..عملا شده بنگاه اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت محترم کبنا
موضوع مهمی را اشاره نمودید. والله کیفییت آموزش در مدارس غیر انتفاعی خیلی پایین است
چطور می خواهند سی نفر پایه اول را در یک اتاق کوچک آموزش دهند.
کلاس های فوق برنامه نوعی کار و کاسبی است
تمرینات کتاب نکارش در همه پایه های ابتدایی باید در کلاس درس و زیر نظر معلم نوشته شوند که متأسفانه این کار توسط اولیا و در خانه انجام می گردد
فضای کلاس ها بسیار کوچک می باشد.
متأسفانه از طرف سازمان آموزش و پرورش استان و مدیریت شهرستان هم هیچ گونه نظارتی بر این مدارس انجام نمی شود
Iran, Islamic Republic of
نوسازی بیاید بگوید ظرفیت هر کلاس باید چند نفر باشد؟؟!
وحتما خبرنگاران را دعوت کند تا در مدارس غیرانتفاعی ‌‌راستی ازمایی نماید که ظر فیت هر کلاس چند نفر است وچند نفر نشسته است؟!
Iran, Islamic Republic of
مدارس افتضاحی....
جوان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ نظارتی وجود نداره و همش در حد حرف
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جمالی ضمن تشکر جدا نظارت بیشتری بر مدارس غیردولتی داشته باشید.بعضی از این مدارس اصلأ قانون را رعایت نمی‌کنند.خواهش می کنیم که پیگیری کنید
اولیا
Iran, Islamic Republic of
با سلام تا زمانی که مدیران آموزش و پرورش خودشون صاحب مدارس غیر انتفاعی هستن وضعیت همینه
احسانی
Iran, Islamic Republic of
مدارس غیردولتی فقط به فکر تجارت هستند نه آموزش لطفاً نظارت کنید
مدینه
Iran, Islamic Republic of
کیفیت آموزشی دراین مدارس وجود ندارد.جناب جمالی چرا برخورد قانونی نمی کنید
زهرا
Iran, Islamic Republic of
لطفاً بفرمائید مسایل تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.فضای کلاس ها کوچک و اصلأ نماز خونه ندارند ‌.مربی پرورشی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مدیر سایت کبنا
تمام مطالب منتشر شده عین واقعیت هست
متاسفانه هیچ نظارتی بر مدارس غیردولتی وجود نداره
ن
Iran, Islamic Republic of
بچه بنده در مدرسه امام حسن مجتبی(ع) هست هم مدیر ومعلمان خوبی دارد هم فضای خوبی دارد هم شهریه که میگیرندمناسب هست در صورتیکه بچه پسر عمویم شیراز هست رفتم مدرسه اش را دیدیم درحد مدرسه امام حسن بچه خودم نیست ولی شهریه وپول فوق برنامه ای که اول سال پرداخت کرده سه برابر شهریه بچه من هست در شهر یاسوج بعضی از مدارس خوب مثل امام حسن مجتبی(ع) ،پویا و. . . هم وجود دارد که باید مدیر وموسسان آنها تشویق شوند.
Iran, Islamic Republic of
فک کنم از اموزش چیزی نمیدانی و کارنامه فریب خیلی خوب ها ر ا خ‌رده ای
Iran, Islamic Republic of
مافیای قدرت نمی گذارد قوانین مدارس غیره دولتی بنحو مطلوب اجرا شود قوانین بسیار خوب است ولی اجرا نمی شود کسی که نماینده موسسین است باید خودش و موسسه اش حداقل های لازم قوانین را رعایت کند پایبند به حداقلها باشد و عامل برهم زدن قوانین چند نفری هستند که قدرت دارند و همیشه زیر میز می زنند که واقعا باید مجوز آنها لغو شود و برای همیشه دستشان از این سرنوشت دانش آموزان کوتاه شود ضمن اینکه اولیا از موسسین مقصرترند وقتی میدانند و می بینند مدرسه نه از لحاظ فضا و نه از لحاظ آموزشی کیفیت لازم را ندارند چرا به خود و فرزندانشان ظلم می کنند الان کیفیت آموزشی مارس دولتی خیلی بهتر از مدارس دولتی است چرا نمره دانش آموزان مدارس غیره دولتی در کارنامه ها بسیار بالاست ولی در آزمون های هماهنگ همیشه از مدارس دولتی پایین تر است چون نمره آنها واقعی نیست و با این کار دنبال جذب دانش آموز و جمع آوری پول و سرمایه هستند موسسین
Z
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان معلم فارغ التحصیل دهه هفتاد از مراکز تربیت معلم ان موقع و لیسانس مرتبط با رشته تدریسم همزمان با اموزش و کسی که ۳۰ سال از عمرم را پای درسو تدریس گذروندم و سابقه تدریس غیره دولتی هم دارم دیدم و فهمیدم که مدارس غیردولتی شهر یاسوج و مقطع ابتدایی بویژه فقط و فقط دارن روح و روان بچه های مردم رو نابود میکنند . از مدیریت تا اموزش های بی ربط با اهداف اموزش هر مبحث . و افرادی که اصلا نه روش تدریس و نه اهداف و انتظارات اموزشی دروس را نمیشناسند . صحبت کردن در مورد اشکالات و نواقص مدارس غیره انتفاعی شهر یاسوج نیاز به نوشتن ی کتاب مفصل دارد. خدا به داد این بچه ها برسد
Iran, Islamic Republic of
جناب معلم شما که حتی جمله بندی درست رو هم بلد نیستی و حتی املای خوبی هم نداری بدبختانه، معلومه که وضع مدارس با وجود امثال شما چگونه است... بعدشم نمیخاد مدارس غیر دولتی ( با املای شما غیره دولتی) رو بکوبین، وضع مدارس دولتی هم همچین گل و بلبل نیست...همین امثال شما تو مدارس دولتی به بچه های مردم درست و حسابی آموزش نمیدن که مجبور بشن بیان بچه هاشونو تو مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنن و حتی پا رو فراتر گذاشتین و کیفیت رو حتی توی مدارس غیردولتی هم پایین آوردین و کلاس جدیدی به نام فوق برنامه برای دریافت پول بیشتر ایجاد کردین... از سواد معلمان هم که دیگه بهتره هیچ حرفی نزنم
پارسا
Iran, Islamic Republic of
منصف باشیم اگه کیفیت ندارند چرا اینقدر متقاضی دارند اکثر رتبه برتر مسابقات پرورشی و آموزشی مدارس استان از همین مدارس هست
حسنی
Romania
بنده موسس یک مدرسه غیرانتفاعی هستم
میشه بفرمایید با شهریه هر دانش اموز در طول سال ۵ میلیون تکلیف ما چیه
که اگه بر ۳۶۵ روز سال تقسیم بشه میشه روزی ۱۳/۵۰۰ تومان هر دانش اموز داره برای اموزشش خرج می کنه که کمتر از پول یه پفک یا چیپس هستش
شما پول کاغذ و معلم و بیمه و اب و برق و گاز و دیگر خرج های مدرسه رو حساب کنید ببینید موسس بدبخت در اخر سال چی براش می مونه
من نمی گم عالی هستیم اما همینکه روزی ۵ ساعت بچه های مردم رو نگه می داریم به قیمت ۱۳ هزار تومان خیلی هم کار کردیم
بخدا اگه همین غیر انتفاعی ها نبودن تمام هزینه های دانش اموزان روی دوش اموزش و پرورش بود اونوقت ببینم اموزش و پرورش اصلا به اندازه تعداد دانش اموزان جا داشت که اونا رو نگه داره یا نه
پولی که مدارس دولتی از دانش اموزان در شهرهای بزرگ تحت عنوان کمک به مدرسه می گیرن از شهریه مدارس غیرانتفاعی ما بیشتره
در نهایت اینکه یا تشریف ببرین شهرهای دیگه سالی ۲۵ میلیون بدین مدرسه بچتون
یا ببرین مدارس دولتی
کسی مجبور نکرده بچه هاتون رو ببرین غیر انتفاعی
چون توی یاسوج با توجه به شهریه همینه که هست
Iran, Islamic Republic of
سلام .من به عنوان یه معلم که هم در مدارس دولتی کار میکنم وهم مدارس غیر انتفاعی.پشنهاد میکنم اصلا وابدا در غیر انتفاعی درس نخواند .نمرات کیلویی وترغیب دانش اموزان به کلاس خصوصی.همه نه.ولی خیلی از مدیران بداخلاق .وثانیا دانش اموز عذاب میدهند ودر اخرسال جوری دیگه برخورد می کنند .اولیا محترم لطفا ساده انگار نباشید
United States
متاسفانه در یکی از مدارس تحت عنوان جایزه از تمام اولیا مبلغی گرفتند یک جهارم آنرا صرف جایزه کردند و بقیع آن تحت عنوان کمک به مدرسه در جیب شخص خاصی رفت لطفا رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
درود برسایت کبنا
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
شهرهای دیگه قابل مقایسه با یاسوج نیست اولا مدیر و معلم خوب دارن دوما هر شهری وضع اقتصاد ان نسبت به بقیه شهرها متفاوت هست .پیرمرد بازنشسته که حوصله دانش اموزان را نداره چطور میخواهد به دانش اموز درس بدهد ..شما مدیران غیر انتفاعی هم اگر براتون نمی صرفه جمع کنید .
سارا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه غیر انتفاعی فقط شده پول وجدان کاری هم رها شده -اولیائی که میاد این همه هزینه میکنه انتظار دارد فرزندش به نحو احسن درس یاد بگیره -این چند سال کرونا که بهانه خوبی شد برا بعضی مدارس غیر انتفاعی فقط بلد بودند تکالیف زیاد بدن دانش اموزان که برو تو خانه باهات کار کنند .الان هم که وضعیت بهتر شده پدر اولیا را دراوردند پول میگیرید که تو مدرسه به نحو احسن کار کنید با دانش اموز اگر قرار اینجوری بود همون دولتی که بسا بهتره
Iran, Islamic Republic of
مدرسه امامت 22 الان داره پول سال دیگه رو میگیره ک 8 تومن بقول خودشونه واسه کلاس اول ابتدایی چرا اخه کی جوابگوی مردمه این استانه هر جفایی دلشون میخواد میکنن به مردم حتی یک نفر صداش در نمیاد ک چرا؟ بعدم تو همین نظرات موسس مدرسه میاد ضرب تقسیم میکنه ک 365 تقسیم بر مبلغ نچ نچ نچ اخه موسس در طول سال کل روزها هم اگه بچه مدرسه بره جمعش 4 ماه نمیشه بعدم با این کیفیت مدارس ک شما دارین و با این امکانات ک حق همون معلمای بیچاره رو شما موسسین میخورین ماهی دو تمن سه تمن میدید به معلمتون با چ امیدی بیاد با دل و جون درس بده فقط شده پول و پول و پول
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1