تاریخ انتشار
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۵۶۳۴۸
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

۹ دی ماه حاکمیت روح دیانت بر دل مردم ایران بود / گرانی مکرر و بی ضابطه خودرو نگران کننده است

۱
گرانی مکرر و بی ضابطه خودرو نگران کننده است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: گرانی های مکرر و بی ضابطه خودرو و مسکن مشکلات متعددی برای مردم به وجود آورده است، باید فضا را برای ورود نخبگان جوان به عرصه تولید خودرو فراهم شود. این فضایی که سرمایه داران ایجاد کرده اند موفقیت ندارد، و این فضای انحصاری را دولت باید بشکند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت امروز (جمعه ۹ دی ماه ۱۴۰۱) ۹ دی ماه را روز بصیرت و یوم الله دانست و افزود: روزی که ملت ایران آمدند میثاق امت و ولایت را رقم زدند.
وحدانی فر با بیان اینکه ۹ دی ماه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ نظام اسلامی و آرمان های انقلاب ایستاده اند افزود: با همه وجود اعلام کردند که اگر دشمن مقابل آرمان های آن‌ها بایستد با تمام قوا مقابل همه دنیای آنها خواهند ایستاد و حماسه ۹ دی ماه روز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایت مدار ایران اسلامی در سال ۸۸ بود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در خصوص چرایی فتنه ۸۸ گفت: آیا آن همه استکبار جهانی به صحنه آمد، پول هزینه کرد ترغیب کرد کافی نبود؟ این که صبح روز انتخابات گفتند اگر فلان شخص رای نیاورد بریزید خیابان و بگویید تقلب شده آیا این مثل روز روشن نبود؟ این که رسماً گفتند ناظر بین‌المللی بیاورید، این تخلف و فتنه‌گری نبود؟ چرا عده‌ای نمی‌خواهند واقعیت‌های جامعه را قبول کنند؟ آیا وقتی به هیأت امام حسین(ع) حمله کردند و آتش زدند و در روز عاشورا رقص و پایکوبی کردند این نشان از بی‌دینی و فتنه‌گری نبود؟ آیا وقتی رنگ سبز انتخاب کردند فکر کردند ایران گرجستان است؟ آیا این که شعار دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است، این بازی در زمین دشمن نبود؟ آیا نباید خواص حق و باطل را تشخیص می‌دادند؟
وی افزود: ملت ایران با بصیرت و نمایش میلیونی خودشان آب بر آتش فتنه دشمن ریختند.
وی بیان کرد: ۹ دی ماه حاکمیت روح دیانت بر دل مردم ایران بود و نماد اعتماد مردم به نظام اسلامی بود. و با حضور خود در صحنه نشان دادند که از خواص با بصیرت تر و جلوتر هستند.
وحدانی فر برخی ها که در حوادث اخیر سکوت کردند را خواص بی بصیرت خواند و افزود: افرادی که امروز فتنه ها و انحرافات و لشکر دشمن را می بینند اما سکوت اختیار می‌کنند، کسانی که فکر می‌کنند موقعیت های اجتماعی و منافع شخصی شان به خطر می افتد. این‌ها شمشیر های کند شده هستند. این ها خواصی هستند که فقط در خوشی ها فریاد می‌زنند.
وحدانی فر خطاب به استکبار جهانی گفت: ملت ۱۴۰۱ همان ملت ۱۳۸۸ است و ما تا جان در بدن داریم پای انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد و هر کجایی که لازم باشد و ولی فقیه دستور بدهد در میدان هستیم و تو دهنی محکمی به دشمن خواهیم زد.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی و ابومهدی‌المهندس گفت: کسی که نظم جنگی استکبار جهانی را بهم زد و ماند تا ناموس اسلام به غارت نرود، او غیرت دینی را نمایش داد.
امام جمعه دهدشت با اشاره به دیدار رییس مجلس با مراجع عظام تقلید گفت: همه مراجع از وضعیت اقتصادی ابراز نگرانی کردند، ما از مجلس توقع فراوان داشتیم، توقع داشتیم سوداگری از بازارهای خودرو و مسکن در اولویت مجلس باشد. کاری شود، ریل گذاری های مجلس باعث میشود که دولت در این ریل درست حرکت کند یا منحرف شود.
وی افزود: مردم پای آرمان های انقلاب هستند اما این گرانی های بی ضابطه و بی قاعده مردم را نگران میکند.
وحدانی فر در ادامه تصریح کرد: گرانی مکرر و بی ضابطه خودرو و مسکن مشکلات متعددی برای مردم به وجود آورده است، باید فضا را برای ورود نخبگان جوان به عرصه تولید خودرو فراهم کنند. این فضایی که سرمایه داران ایجاد کرده اند موفقیت ندارد باید اجازه ورود بخش خصوصی داده شود. فضای انحصاری را باید دولت بشکند و مسئله مهم خودرو رو باید حل فصل کرد برنامه ریزی لازم صورت بگیرد، تیم اقتصادی دولت میتواند موفق تر و بهتر عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
اعتراضات چقدر در عملکرد اقتصاد ایران اختلال ایجاد کرد؟

اعتراضات چقدر در عملکرد اقتصاد ایران اختلال ایجاد کرد؟

برخی بدشان نمی‌آید اعتراض های اجتماعی را مقصر وضعیت بد کنونی اقتصاد معرفی کنند، هر چند ...
1