تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۲۰۰۹۱
امام جمعه دهدشت

فضای تخریبی جامعه ناشی از جدی نگرفتن فرهنگ است

۰
فضای تخریبی جامعه ناشی از جدی نگرفتن فرهنگ است
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با بیان اینکه ارشاد اسلامی در جامعه نیاز به کارکردهای فراوان دارد، اظهار داشت: زمانی ارشاد اسلامی تنها در یک بعد فعالیت دینی تبلیغی داشت امروز اما در ابعاد مختلف دچار تهاجم فرهنگی هستیم
و این تهاجم فرهنگی تنها در ابتذال نیست فضای مجازی ، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و... علیه فرهنگ تشیع کار می‌کنند  بنابراین ارشاد به عنوان نهادی که مولود انقلاب است باید تلاش فراوان داشته باشد.
امام جمعه کهگیلویه(دهدشت) تصریح کرد: در مقابل تهاجم دشمن گاهی لازم است علاوه بر تدافعی رویکرد تهاجمی داشته باشیم.
وحدانی‌فر با بیان اینکه اولین کار در تهاجم فرهنگی ایجاد شبهه در ذهن جوانان و اقناع و اندیشه است، افزود: ضرورت دارد مشکلات جامعه اول احصا و با همفکری کارشناسان رفع شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی طلاق روزگاری قبح داشت و در روایت آمده عرش خدا به لرزه می آمد، گفت: چرا به اینجا رسیدیم که این روزها ساده‌ترین راه جدایی است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه چقدر به تهاجم فرهنگی پاسخگو بودند.
وحدانی‌فر رفع بخشی از مشکلات فرهنگی را در حوزه سیاستگذاری وزارتخانه دانست و گفت: در حوزه شهرستان شورای فرهنگ باید کار علمی صورت بگیرد. با اهل فن بررسی کنید چه چیزهایی برای فرهنگ عمومی شهرستان لازم است با بهره‌گیری از نخبگان، خبرنگاران و اساتید اولویت فرهنگی شهرستان شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی می‌بایست به فرهنگ تبدیل شود، افزود: در این شورا چون با خرد جمعی تصمیم‌گیری می‌شود نتیجه آن در جامعه ملموس است.
وحدانی‌فر گفت: متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این مساله خلاصه کردند که موسیقی برگزار کرده یا نکرده در صورتی که موسیقی بولد شده یک هزارم از مقولات این نهاد است.
وحدانی‌فر با بیان اینکه فرهنگ را نباید شوخی گرفت، تصریح کرد: فضای سیاسی غلط جامعه که هر کسی به هر بهانه‌ای یکدیگر را می‌کوبد و تخریب می‌کند ناشی از جدی نگرفتن فرهنگ است.
وی دفتر امام جمعه را بازوی ارشاد و یاریگر آنها در اجرای کارها خواند و گفت: دولت‌ها با سیاست‌ها تمام خواهد شد در کارها خدا مد نظر باشد.
سید ایرج کاظمی‌جو در این دیدار با اشاره به عملکرد شورای فرهنگ عمومی و شکل گرفتن مصوبه‌ها در راستای رفع مشکلات تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه شورا پیگیر اجرای مصوبات است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: به فراخور موضوع و در صورت ضرورت شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها برگزار و از حضور ریش سفیدان، معتمدان محلی و متنفذان برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی استفاده شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1