تاریخ انتشار
جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۳۸۲۹۳
فرماندار کهگیلویه خبر داد

کلنگ زنی پتروشیمی در کهگیلویه به زودی

۵
۰
عکس تزیینی است.
عکس تزیینی است.
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران از کلنگ‌زنی یک طرح عظیم به مناسبت هفته دولت در شهرستان خبر داد.
فرماندار کهگیلویه گفت: با تلاش و رایزنی‌های گسترده استاندار، نماینده مردم در مجلس ، معاونت اقتصادی استانداری و مسؤولان شهرستان یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در دشت مازه کلنگ‌زنی خواهد شد.
کرییم‌نژاد افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری افزون بر ١٢ هــزار میلیارد تومان  با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و وزارت نفت  و صنعت ومعدن و تجارت فراهم آمده است.
فرماندار کهگیلویه آغاز علمیات این طرح را نوید بخش توسعه شهرستان خواند و گفت: اجرای این مجتمع می‌تواند هاب و موتور توسعه و تحول و اشتغال منطقه باشد و برای کشور به تولید محصولاتی ارزشمند و حیاتی  بپردازد.
کریمی‌نژاد گفت: عملیات احداث طرح میلیاردی پتروشیمی تا هشتم شهریور ماه با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان آغاز خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت این فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در شهرستان تصریح کرد: محروم بودن منطقه و ضرورت توسعه متوازن و نیز وجود جاده اصفهان -دهدشت  و نزدیکی به بنادر جنوبی برای صادرات راه‌اندازی چنین طرحی را ایجاب می‌کند.
کریمی‌نژاد تقاضای رو به رشد در کشور و جلوگیری از خروج ارز را از دیگر موارد مهم برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای 800 نفر و بیش از 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از ثمرات اجرای طرح خواهد بود.
وی به ویژگی‌های دیگر طرح پرداخت و گفت:دی‌متیل اتر ( Dimethyl ether) ساده ­ترین اتر آلیفاتیک با فرمول شیمیایی CH3OCH3 می‌­باشد. از دی­ متیل­ اتر می‌­توان به­ عنوان پیشران در آئروسل­‌ها، پیش ماده در سنتز ترکیبات آلی دیگر مانند دی­ متیل­ سولفات، متیل استات و اولفین­های سبک، سوخت تمیز برای موتورهای تراکمی- احتراقی و توربین ­های گازی­، منبع هیدروژن برای کاربرد در پیل‌های سوختی و همچنین به­ عنوان حامل هیدروژن استفاده کرد.
این مسؤول اضافه کرد: مصرف دی­ متیل­ اتر در دنیا رو به افزایش بوده و به­ عنوان یک ماده واسطه مهم در ساخت بسیاری از مواد از جمله مواد پتروشیمی، سوخت و...کابرد دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
اگه امثال کریمی نژاد سواد داشتن دنبال رساندن اب به دشت های تشنه کهگیلویه بودن ، هنوز گُل پتروشیمی کلاچو را نچیدن کلنگ ای یکی رو زدن
Romania
کم کم باید ازت بری
Iran, Islamic Republic of
این پروژه بزرگ هدیه دکترروحانی است
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
ببینید شما را به خدا :::چقدر مردم این استان مظلومند ؛؛؛آخه بنده ی. خدا پتروشیمی ای که بیش از بیست ساله کلنگش روزمین مانده پشیمان وراهها یی که فرسوده شده اند ::::آلان حیوانات را هم از راه خاکی حرکت میدهند ::: هر روز اعلان کلنگ را به زمین زدیم یعنی ::: مردم گذشته ها گذشت ؟؟؟؟ کلنگ را بر دارید بی زحمت جاده ها را درست کنید ؛؛؛تا راه آمد وآب کنارش بعدا غش کنید
ددد
Iran, Islamic Republic of
باسلام...
مث اون یکی پتروشیمی ک کلنگشو زد گفت سال90بهره برداری میشه... ولی تا زمان آقای هاشمی هیچ خبری نشد با تلاش‌های حاج هاشمی راه اندازی شده...
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1