کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار کهگیلویه خبر داد

کلنگ زنی پتروشیمی در کهگیلویه به زودی

5 شهريور 1400 ساعت 1:22

فرماندار کهگیلویه از کلنگ‌زنی مجتمع پتروشمیی در دشت مازه از توابع شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این طرح به توسعه کهگیلویه کمک می‌کند.


فرماندار کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران از کلنگ‌زنی یک طرح عظیم به مناسبت هفته دولت در شهرستان خبر داد.
فرماندار کهگیلویه گفت: با تلاش و رایزنی‌های گسترده استاندار، نماینده مردم در مجلس ، معاونت اقتصادی استانداری و مسؤولان شهرستان یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در دشت مازه کلنگ‌زنی خواهد شد.
کرییم‌نژاد افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری افزون بر ١٢ هــزار میلیارد تومان  با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و وزارت نفت  و صنعت ومعدن و تجارت فراهم آمده است.
فرماندار کهگیلویه آغاز علمیات این طرح را نوید بخش توسعه شهرستان خواند و گفت: اجرای این مجتمع می‌تواند هاب و موتور توسعه و تحول و اشتغال منطقه باشد و برای کشور به تولید محصولاتی ارزشمند و حیاتی  بپردازد.
کریمی‌نژاد گفت: عملیات احداث طرح میلیاردی پتروشیمی تا هشتم شهریور ماه با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان آغاز خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت این فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در شهرستان تصریح کرد: محروم بودن منطقه و ضرورت توسعه متوازن و نیز وجود جاده اصفهان -دهدشت  و نزدیکی به بنادر جنوبی برای صادرات راه‌اندازی چنین طرحی را ایجاب می‌کند.
کریمی‌نژاد تقاضای رو به رشد در کشور و جلوگیری از خروج ارز را از دیگر موارد مهم برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای 800 نفر و بیش از 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از ثمرات اجرای طرح خواهد بود.
وی به ویژگی‌های دیگر طرح پرداخت و گفت:دی‌متیل اتر ( Dimethyl ether) ساده ­ترین اتر آلیفاتیک با فرمول شیمیایی CH3OCH3 می‌­باشد. از دی­ متیل­ اتر می‌­توان به­ عنوان پیشران در آئروسل­‌ها، پیش ماده در سنتز ترکیبات آلی دیگر مانند دی­ متیل­ سولفات، متیل استات و اولفین­های سبک، سوخت تمیز برای موتورهای تراکمی- احتراقی و توربین ­های گازی­، منبع هیدروژن برای کاربرد در پیل‌های سوختی و همچنین به­ عنوان حامل هیدروژن استفاده کرد.
این مسؤول اضافه کرد: مصرف دی­ متیل­ اتر در دنیا رو به افزایش بوده و به­ عنوان یک ماده واسطه مهم در ساخت بسیاری از مواد از جمله مواد پتروشیمی، سوخت و...کابرد دارد.
 
 


کد مطلب: 438293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438293/کلنگ-زنی-پتروشیمی-کهگیلویه-زودی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1