تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۶۲۴۹۳
کبنا از سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

قسمت دوم) حواشی سرد سفر ضرغامی / گاف‌های مکرر ضرغامی و لبخندهای ممتد روشنفکر / وقتی ضرغامی دلش هوای «بلال» کرد / حرف عجیب ضرغامی علیه صدا و سیما که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت / جهت اطلاع آقای عسکری؛ ذُرت چشمه میشی از دزفول می‌آید! / گزینه‌های مدیرکلی میراث فرهنگی همراه روشنفکر!

۰
کبنا ؛سفر دو روزه عزت‌اله ضرغامی_ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی_ به استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید. قطعاً مسوولان استان درباره دستاوردهای این سفر با مردم صحبت خواهند کرد. شناخت وزیر و مقامات عالی رتبه از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آنها را برای کمک به توسعه و پیشرفت این استان مصمم خواهد کرد.
به گزارش کبنا، ضرغامی بعد از ورودش به فرودگاه یاسوج و اقامه نماز خیلی سریع با خودروهای از قبل آماده شده به سمت بافت تاریخی و قدیمی دهدشت رفت و در آنجا مورد استقبال موحد_ نماینده کهگیلویه بزرگ_ قرار گرفت. موحد از ضرغامی به جهت اینکه دعوت همکارانش را پذیرفت و به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، تشکر کرد.
ضرغامی در بلاد شاپور گفت: سیاست دولت مردمی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است.
وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، مردمی صادق، متواضع، ولایت‌مدار، مؤمن و دلسوز و الگوی خوبی برای کل ملت ایران هستند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدید از باغ چشمه‌بلقیس چرام، گفت: این باغ، مکان گردشگری ارزشمند و کلکسیونی از بهترین گونه‌های گیاهی است و تلاش می‌کنیم اعتباری برای ساماندهی آن قرار داده شود و از رئیس سازمان محیط زیست می‌خواهیم از نزدیک در این مکان حضور یابد و در ساماندهی این باغ مشارکت کند.
ضرغامی با تقدیر از پیگیری‌های حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در خصوص بافت تاریخی دهدشت، ابراز کرد: سیاست دولت مردمی آیت‌الله رئیسی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است.
او با بیان اینکه بخش خصوصی تحت نظر ما بناهای تاریخی را مرمت کرده و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: این کار به سرعت در حال انجام است و تاکنون بهره‌برداری بناهای زیادی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شده است که هم‌اکنون در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بهره‌برداری از کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت نیز به بخش خصوصی واگذار شده و در آینده نزدیک باید جزو زیباترین کاروانسراهای کشور و باعث افتخار مردم دهدشت شود، ضمن اینکه وزارت میراث‌فرهنگی نیز هر حمایتی لازم باشد انجام می‌دهد.
 ضرغامی اضافه کرد: از مدیرکل میراث‌فرهنگی خواستیم بناهای دیگر را که قابلیت بهره‌برداری توسط بخش خصوصی را دارند بررسی کنند.
او یادآور شد: از رئیس پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی می‌خواهیم از طریق یک تیم پژوهشی قوی آخرین پژوهش‌ها را درباره پیشینه بافت تاریخی و کاروانسرای این بافت انجام دهد که عقبه تاریخی آن به طور دقیق مشخص شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بافت‌های تاریخی است از یک طرف باید حفظ شوند و از طرف دیگر اعتبارات دولتی و بودجه عمومی اقتضای بسیاری از این اقدامات را ندارد که برای حل این مشکل دنبال راهکار هستیم.
 ضرغامی بیان کرد: امروز برای تأمین اعتبارات لازم تملک همه اراضی درون بافت‌های تاریخی معذوریت دارد و این مشکل در برخی شهرها از طریق معاوضه زمین‌های دولتی در حال مرتفع شدن است.
وی ادامه داد: این اقدام در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ۱۴ مورد با پیگیری استاندار انجام شده و در مورد سایر اراضی درون بافت‌های تاریخی نیز انجام خواهد شد.
وزیر میراث‌فرهنگی افزود: در مورد زمین‌های کشاورزی که در تپه‌های تاریخی قرار دارند وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده است که زمین‌هایی از سازمان جنگل‌ها و مراتع به صورت معوض در اختیار کشاورزان قرار گیرد که مکان‌های تاریخی با توجه ویژه‌ای ساماندهی شود.
 ضرغامی ادامه داد: در مورد بافت تاریخی دهدشت همین طرح را اجرا خواهیم کرد و با نگاه ویژه مسئولان و همکاری مردم و مشارکت بخش خصوصی به طور قطع این مکان در آینده دچار تحولات زیادی می‌شود.
به گزارش کبنا، ضرغامی بعد از سفرش به کهگیلویه بزرگ و بازدید از بافت قدیمی دهدشت، چشمه بلقیس و منطقه دشمن زیاری برای حضور در هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) به یاسوج مرکز استان برگشت. 
وزیر میراث فرهنگی در این جشنواره سخنرانی کرد.
به گزارش کبنا، روز دوم سفر عزت اله ضرغامی به استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید از پارک آبی یاسوج آغاز شد. در پارک آبی یاسوج احتمالاً اشتباه بزرگی رخ داده بود، سخنی از ضرغامی منتشر که خیلی سریع مورد توجه رسانه‌های کشوری قرار گرفت.  ضرغامی گفته بود؛ «مردم ما امروز نیاز به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای برخی سخنرانی های بی‌حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.» بعضی اینگونه می‌گفتند که ضرغامی سودای انتخابات ریاست جمهوری دارد و با سلفی گرفتن و صحبت‌های اینچنینی به دنبال جمع فالوور است.
سید عزت‌الله ضرغامی_ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی_  در بازدید از موزه باستان‌شناسی شهر یاسوج با بیان اینکه موزه یاسوج استانداردهای جهانی را حفظ کرده است، گفت: این موزه یکی از بهترین ظرفیت‌های نمایش اشیاء تاریخی در کشور خواهد بود که می‌تواند به غرب و جنوب کشور خدمات موزه‌داری ارائه دهد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی یاسوج در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: از سیاست‌های دولت مردمی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و در نظر داریم با فازبندی پروژه‌ها، بخش‌هایی که قابلیت راه‌اندازی دارند را افتتاح کنیم و همه را منوط به اتمام پروژه نکنیم.
ضرغامی با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی کشور ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از نظر نخبگان و نظریه‌پردازان از فرصت‌هایی مانند موزه استفاده کرده و میراث تاریخی و فرهنگی کشور را به هموطنان و مردم دنیا انتقال دهیم.
او از تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه باستان‌شناسی شهر یاسوج و همچنین ساماندهی باغ چشمه‌بلقیس چرام خبر داد.
روز پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بود. ضرغامی همان جا پیام ویدئویی به‌مناسبت آغاز هفته میراث‌فرهنگی صادر کرد. ضرغامی در پیام ویدئویی به مراسم گرامی‌داشت آغاز هفته میراث‌فرهنگی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی گفت: توفیق پیدا نکردم که در جمع شما حضور پیدا کنم. امروز را در یاسوج هستم و بازدیدی از پروژه‌ بزرگ موزه این شهر داشتم که یک ظرفیت جدید برای این منطقه به حساب می‌آید.
او گفت: از نظر من موزه حالت دینامیک و پویایی دارد موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان و آن کسانی که نگاه‌شان به موزه یک نگاه ایستایی است این نگاه را باید اصلاح کنند.
ضرغامی در ادامه گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی یک شی را به موزه بسپاریم عمرش تمام شده اما خیلی وقت‌ها شروع یک حرکتی از قرار گرفتن در موزه آغاز می‌شود چرا که موزه یک رسانه صادق است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در موزه نمی‌توانیم خلاف واقع بگوییم، اگر واقعیت‌های تاریخ را به درستی بگوییم خیلی از  آدرس‌های اشتباه رنگ می‌بازد.
ضرغامی یادآور شد؛ علاقه مند هستم از فرصت موزه استفاده شود و گفتمانی که مبتنی بر تجربه ارزشمند بشری است و در طول هزاران سال آزمون و خطا صورت گرفته است و آمادگی بشر با برخورد مسائل خود نهادینه شده در قالب موزه و حقایق آن، این گفتمان صورت گیرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: بنابراین من موزه را یک رسانه بزرگ می‌دانم که اگر پیام را به درستی منتقل کند تبدیل به یک ثروت ملی می‌شود.
او گفت: امسال را به نام موزه، پایداری و حال خوب نامگذاری کردند. خیلی می‌شود درباره حال خوب صحبت کنم اما تمایلم بیشتر به این است که همکاران متخصص موزه‌ای ما درباره این دو کلیدواژه بیشتر صحبت کنند.
ضرغامی اضافه کرد: از همه فعالان این حوزه از جمله آقای دارابی قائم مقام وزیر که تلاش زیادی برای حفظ میراث فرهنگی و نشان دادن تجربیات گذشته به جامعه دارند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم رسالت واقعی که در ارتباط با موزه‌ها برعهده ما است به خوب انجام دهیم.
در ادامه ضرغامی به سی‌سخت رفت. سفر او به شهر توریستی سی‌سخت با حواشی زیادی روبرو بود. ضرغامی از مکان‌های گردشکری سی‌سخت بازدید کرد.
ضرغامی در منطقه چشمه میشی دلش هوای «ذرت بلال» و دمنوش کرد. او سوغاتی‌های را هم برای خانه در نظر گرفت. ضرغامی هنگام بازدید از غرفه‌های منطقه چشمه میشی به یکی از غرفه‌داران گفت: چه داری اینجا؟ او گفت: «بلال». ضرغامی گفت: هر کس بیاید اینجا و بلال نخورد، نصف عمرش بر باد می‌رود. [حضار خندیدند.]
ضرغامی در ادامه به غرفه‌دار گفت: بلال بزار، دمنوش هم بزار، ما دوری بزنیم و 5 دقیقه دیگه پیشت هستیم.
       
فیلم) ضرغامی دلش بلال خواست
غرفه‌دار در پاسخ به ضرغامی گفت: ذرت مان را دزفول می‌آوریم! جهت اطلاع مسوولان! احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد_ در این بازدید با کُت و شلوار آبی آسمانی بود که باید در این باره او پاسخگو باشد.
عزت‌اله ضرغامی در چشمه میشی حین گفت‌وگو با خبرنگاران گاف داد. وزیر میراث فرهنگی ابتدا گفت: دنا و منطقه دنا یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری استان و ایران عزیز ما است. او در ادامه گفت: آب چشمه میشی از دامنه «منا» جاری می‌شود، وقتی متوجه اشتباهش شد، گفت: دامنه دنا و از خبرنگار صدا و سیما خواست که هنگام پخش ایدیتش [ویرایشش] کنند.
ضرغامی در پایان گفت‌وگویش با خبرنگاران نیز گیر افتاد و چندین مرتبه اسامی و کلمات را اشتباه و یا جابه‌جا می‌کرد که روشنفکر به کمک او می‌آمد و کلمات و اشتباهاتش را تصحیح می‌کرد. ضرغامی اینگونه گفت: سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهم که از «چشمه اعلا» سی‌سخت در دامنه، «چشمه میشی» در دنا، در سی‌سخت در دامنه دنا را بازدید کنند.
روشنفکر مرتب لبخند می‌زد.
              
فیلم) صحبت‌های ضرغامی در سی سخت

ضرغامی تاکید کرد: همه باید بدانند که گردشگری مهم است. نباید ساده اندیشی اولویت شان چیز دیگری باشد. گردشگری دوای همه دردهای ما است. در کشور ما نتوانستیم این نگاه مشترک را در بین همه مسوولان ایجاد کنیم. حواشی بی اهمیت بر گردشگری سایه می‌اندازیم.
ضرغامی از جریان آب منطقه چشمه میشی تعجب کرد و گفت: چرا آب از سرازیری به سمت سرابالایی در حال جریان است.
او گفت: جاده طوری است که فکر می‌کنی آب به سمت سرابلایی می‌آید من که نفهمیدم این خطای دید است؟ جاذبه زمین است؟ مغناطیس است؟ یا فشار روی آب؟ اما هر چیزی که هست خودش هم جاذبه گردشگری است.
 
ضرغامی در سی‌سخت گفت: در سفر به شهر توریستی سی سخت، این شهر زیبا را منحصر به فرد با جاذبه های گردشگری طبیعی دیدم.
وی گفت: شهر توریستی سی سخت در دامنه دنا یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری ایران است که هر کجای آن را نگاه کنیم اکوتریسم و جاذبه های گردشگری طبیعی فوق العاده ای دارد که همین الان ما در کنار چشمه میشی در دامنه‌های دنا قرار داریم وگردشگران زیادی از سراسر کشور به این منطقه گردشگری سفر می‌کنند و لذت می برند.
ضرغامی اظهار داشت: پوشش گیاهی بسیار متنوعی در دامنه های دنا وجود دارد که آن هم در نوع خود منحصر به فرد است چرا که بسیاری از این گیاهان خاصیت دارویی دارند.
وزیر گردشگری گفت: در شهر توریستی سی سخت با اینکه امکانات محدود است ولی باز هم حضور بالای گردشگران و مسافران را می بینیم که برای سفر به این شهر زیبا آمدند و ما هم امروز به این شهر سفر کردیم تا مشکلات و کاستی‌ها را ببینیم و با برنامه ریزی دقیق صنعت گردشگری این شهر را رونق دهیم.
وی گفت: یک مجتمع بزرگ گردشگری در اینجا احداث خواهیم کرد زیرا شهرستان دنا مملو از جاذبه ها و مناطق گردشگری است ولی مشکلی که وجود دارد نتوانسته‌ایم مناطق گردشگری را در استان های محروم به خوب منعکس و معرفی کنیم که برای این مهم هم برنامه های دقیقی خواهیم داشت.
ضرغامی با بیان اینکه تحول در گردشگری یعنی تحول در فکر مسئولین در همه رده‌ها تصریح کرد: همه باید بدانند که گردشگری خیلی مهم است و نقش بسزایی در اشتغال آفرینی مردم هر منطقه دارد اگر می خواهیم مردم شاد باشند، تفریح داشته باشند و  اشتغال آفرینی کنیم باید به صنعت گردشگری که دوای همه مشکلات است نگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی گفت: متاسفانه تا به امروز به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم در کل کشور آن گونه که باید این کار را اجرایی کنیم اما این قول را به مردم دنا خواهیم داد که تسهیلات بسیار خوبی برای رونق گردشگری در شهرستان دنا تامین اعتبار خواهیم کرد و صنعت گردشگری این شهر زیبا و و شهرستان را رونق خواهیم داد.
به گزارش کبنا، در ادامه ضرغامی دل به کوه‌های اطراف چشمه میشی زد. او دستش را در رود منطقه چشمه میشی شست و آب به صورت زد و راهی «کوه و کمر» شد. ضرغامی کُتش را در آورد و روی دست یک مقام وزارتخانه‌ای که همراهش بود، انداخت.
سعید طالبی‌پور_ مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد_ با کت دکمه بسته ضرغامی را همراهی می‌کرد. گویی دیپلماتی بود که قرار بود امور دیپلماسی را سامان دهد.  ضرغامی نفس زنان به سنگی رسید و نشست. طالبی‌‌پور، گیاهی را از دست نوجوانی که به نظر می‌رسید با زحمت از کوه کنده بود، گرفت و در دست وزیر گذاشت و به او گفتند که این گیاه چویل است.
ضرغامی در همین حین سراغ همراهانش را گرفت و با صدای بلند گفت: آقای دهقان کو؟ آقای رستمی کو؟ اینها ماندند، کجا ماندند؟ او در ادامه گیاهان کوهی را به عنوان سوغات خریداری کرد.
به گزارش کبنا، ضرغامی در ادامه سر به یکی از فعالین گردشگری در منطقه چشمه میشی رسید که به صورت خانوادگی آنجا فعالیت می‌کردند.
یکی از زنان به او گفت: من برای شما بهترین آش و دوغ دنیا را تدارک دیده‌ام و حتماً باید از آن میل کنید. ضرغامی سوالاتی از این زن کرد و گفت: و با نشان دادن شوهر و برادرش گفت؛ باهم کار می‌کنیم. ضرغامی گفت: چه بهتر از این. خانواده کنار هم کار می‌کنید. بعضی خانواده‌ها خبطه چنین خانواده‌ای را می‌خورند؟
ضرغامی در یکی چادرهای سنتی منطقه چشمه میشی برای استراحت نشست. مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد_ دنا و مارگون_ صحبت‌هایش را ارائه داد.
مهدی روشنفکر_ نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی_ در حاشیه بازدید وزیر گردشگری از شهر توریستی سی سخت گفت: خدا را شاکریم که این همه جاذبه های طبیعی و گردشگری به استان کهگیلویه و بویراحمد عطا کرده است.
            
فیلم) صحبت‌های مهدی روشنفکر

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد شمالی در جنوب ایران با آب و هوایی متطبوع است که طول سال پذیرای توریست از نقاط مختلف دنیا بوده و گردشگران و مسافران از سراسر کشور قصد اینجا می‌کنند که از جمله این مناطق زیبا و بکر، چشمه میشی سی سخت، کوه گل سی خت، غار ده شیخ، چشمه بلقیس چرام، آبشار بهرام بیگی و چندین و جاذبه گردشگری دیگر است.
روشنفکر اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن این همه جاذبه گردشگری متاسفانه در بحث زیر ساخت های گردشگری بسیار ضعیف است به طوری که در بهترین مناطق گردشگری حتی از نبود سرویس های بهداشتی رنج می برد و در مناطق گردشگری ما آنتن دهی موبایل و اینترنت بسیار ضعیف است و باعث نارضایتی عمومی گردشگران و صاحبان کسب و کار گردشگری شده است.
نماینده مردم در مجلس گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر جاذبه های خوب گردشگری منابع انسانی و استعدادهای درخشانی همچون مرحوم  حضرت آیت الله ملک حسینی، دکتر نیک اقبالی ها، دکتر ملک حسینی ها و چندین مفاخر دیگر را در کنار مردمی با صفا، خون گرم، میهمان نواز و ولایی دارد که افتخاری برای استان ما و کشور ایران هستند.
روشنفکر خطاب به ضرغامی گفت: درخواست می کنم در بحث تبصره ۱۸ و اعتباراتی که لحاظ کردند و جوابگو نبوده ما را ببینید آثار تاریخی و باستانی زیادی در استان داریم که نیازمند اعتبار قابل توجه جهت تعمیر و بازسازی است و از شما انتظار می رود در این مورد هم عنایت ویژه داشته باشید.
روشنفکر عنوان کرد: قطعه زمینی برای احداث نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی آماده است که صاحبان کسب و کار صنایع دستی عاجزانه از شما تقاضا دارند که اعتبار لازم برای ساخت این نمایشگاه را تخصیص دهید چرا که در صورت چنین روندی روز به روز صنعت صنایع دستی کمرنگ تر خواهد شد و باعث تضعیف این صنعت خواهد شد.
روشنفکر با اذعان به نقش مهم شهر توریستی سی سخت در رونق صنعت گردشگری استان گفت: شهر توریستی سی سخت با توجه به این همه ظرفیت بالا و این طبیعت خدادادی که دارد نیازمند توجه بسیار زیادی برای اصلاح زیر ساخت های گردشگری است چرا که مناطق گردشگری در این شهر از حداقل امکانات رفاهی و تفریحی مغفول مانده است و این مهم زیبنده یک شهر توریستی و گردشگر پذیر نیست که در چنین وضعیتی پذیرای خیل عظیم توریست ها و  گردشگران سراسر کشور است.
وی گفت: می طلبد که این شهر در اولویت قرار گیرد چرا که این خواسته جوانان و مردم این شهر است که در صورت محقق شدن این امر قطعا باعث اشتغال آفرینی و رونق قابل توجهی در صنعت گردشگری استان خواهد شد.
 سید عزت‌الله ضرغامی_ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی_ در بازدید از منطقه گردشگری چشمه‌میشی سی‌سخت، از تخصیص اعتبار ملی برای توسعه زیرساخت‌های این منطقه گردشگری خبر داد.
برخی از فعالین گردشگری و بوم‌گردی خودشان را به ضرغامی و مهدی روشنفکر می‌رساندند که حرف‌هایشان را بزنند. ضرغامی نامه یکی از آنها را در جیبش گذاشت که فراموش نکند.
در بازدید ضرغامی از مکان‌های گردشگری سی‌سخت، جز مسوولان کهگیلویه و بویراحمد همه بدون کُت بودند. حتی ضرغامی کُتش را در آورده بود. 
گفته می‌شد که سعید طالبی‌پور_ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی_ پایش روی پوست موز عزل قرار گرفته و در این بین شاهد بودیم که برخی از گزینه‌های مدیرکلی روشنفکر را همراهی و گاهی زیر گوشش زمزمه‌های می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خودت نوشتی رغامی ب جای ضرغامی این گاف نیست
روشنفکر ب جای ضرغامی گفت عزت خواو بعد ضرغامی
بعد روشنفکر خودش پدر گاف و سوتی هستش می خواهی این تصحیح کنه
تازه اون غیر بومی هست ممکنه تا مکان ها و اسامی در حافظه اش قرار بگیرد طول بکشه
چرا ررروشنفکر میگه عزت ضرغامی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت بویراحمد و نماینده اش.آخ و بخت ایما و وزیرمون
Iran, Islamic Republic of
کت و شلوار
عامل بد بختی در استان ما
مسؤولان استان پیست اسکی تو وسط زمستون تشریف می برن با کت و شلوار میرن
چله تابستون میرم کوه با کت و شلوار میرن
ساعت 12شب پارک میرن با کت و شلوار میرن
کت و شلوار پوشیدن قاعده و قانون داره برادران
از پیش شرط های مسوولیت گرفتن در استان ما مارک کت و شلوار هست
وای بر ما...
ميراث فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
بدا به حال ما كه روشنفكر نماينده ماست و بدتر اينكه گزينه هاي مديركلي ايشان كساني هستند كه پرونده تاريكي نزد عام و خاص مردم اين استان دارند!
اداره كار
Iran, Islamic Republic of
بستن دكمه كت يه كار مرسومه كه درين تصاوير چندجا توسط چند نفر ديده شده
حاشيه نداره،،،
اختلاس و كم كاري و استخدام بدون ضابطه در پرونده طالب پور نيست به دكمه كت گير دادين
شرم آوره
ديگه سايتتون دنبال نميكنم
انقلابي
Iran, Islamic Republic of
حيف طالبي كه اسمش در كنار امثال /تيتر بشه.
روشنفكر دستت برا همه رو شده
كمي صداقت داشته باش در برخورد با مردم
سرحد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بختم
خدا دونه چندتا خانواده قول مديركلي و روشنفكر اسنه آخرشم كسي گوشش و روشنفكر بدهكار ني
علي آباد
Iran, Islamic Republic of
طالبي پور خودش چشه كه نماينده منفعل بخواهد جايگزين انتخاب كند
بادلاني
Iran, Islamic Republic of
ايسو روشنفكر ايگو عجب دم و دستگاهي داره ميراث فرهنگي
بينم نيترم بييمش و يكي و بچيل خمو كه تا ايام چند روزي سرگرم وابوم اقلا
طرفدار درخشنده
Iran, Islamic Republic of
ايسو انگار طالبي ترب بهاي //ايه
سيدناصر
Iran, Islamic Republic of
برا بويراحمد و دنا و نگرش نماينده اش خيلي ناراحتم
بوستان
Iran, Islamic Republic of
طالبي پور شيري ك جلو اي همه آدم ويسي
كالوس
Iran, Islamic Republic of
اگر طالبي پور اهل يه ريال تخلف باشه هم باز يه حرفي
خجالت نميكشي اسم خودت رو گذاشتي رسانه بي طرف؟
تو كه هميشه نصف خبرهات از ميراث فرهنگيه
كجا بهت باج ندادن اينقد داري ميسوزي؟
كارمند فرمانداري
Iran, Islamic Republic of
طالبي پور در قواره ديپلمات ظاهر ميشه
بايدم دكمه كت ببنده
برعكس خيلي از مديران از صحبت كردن در حضور وزيرش نميترسه
سي سخت
Iran, Islamic Republic of
حتما بچه خش چويل وش دايه
مه و چماق وش اسشه
حرف ايدرالي
Iran, Islamic Republic of
رسانه غيرمردمي و غيرشفاف
دهنو
Iran, Islamic Republic of
اووووو
ايقدي كه كبنا و اي موضوع پرداخته طالبي خوش و وزيرش نپرداختنه
د بس كن
دونيم باش نه خوبي اقا
صفا
Iran, Islamic Republic of
بالاخره روشنفكر وزير ميراث فرهنگي رو ديد
افرين
دنا
Iran, Islamic Republic of
حتما كبنا ايگو ميراث فرهنگي خش ذرت بكاله
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
باشه دوو د ايگيم تا طالب پور اصلا كت نيپوشه تا مراد تو حاصل وابو
كه خبر تيتر كن
ته خ يا ايگي دكمه كت بسته بي
يا ايگي ذرت خردن
يا ايگي صندلي زر پاشون با دست چك كردن
هم تو توقع مديرله اياري دومن
دشتي
Iran, Islamic Republic of
روشنفكر تمومي اي دور
كفشله من اي بردل غراپ مكن
Iran, Islamic Republic of
خدا یکی نیست بگوید کرو مگر گلایه ازت می کنند حرف بزنی بلند نیستی بگویی دکتر ملک حسینی می گویی دکترحسینی نمی توانی بگویی سال مهار تورم بازهم می گویی سال تورم از خجالتی آب شدم
بهرامي
Iran, Islamic Republic of
كي گله و روشنفكر ايكنه ايطور خشه خفيف كنه
بيو بر من تهران بگرد تا دوره اسفند تمومابو بيي و ياسيج
خوت چه گلي و سرمو زي كه گزينه مديركلي تو بزنه
اگر چي من دهست بي دوسال پيش مديركل اينهي سي اي اداره
باقري
Iran, Islamic Republic of
طالبي نيرو پاك و با جذبه و پشتوانه داري هست
حيفه اينجا بمونه
كاش عدو سبب خير شود
فاميل دوست
Iran, Islamic Republic of
هووي هووي
اگر اي رسانه بيا من يه فاميلي چه تش ها ك و پا نيكنه
كم طر گپ بگرد
دارشاهي
Iran, Islamic Republic of
دكتر طالبي پور موفق و پيروز باشيد
خبرخون
Iran, Islamic Republic of
اووووي
كبنانيوز ته بي و روشنفكرت
Iran, Islamic Republic of
بفرمائید دستاورد سفر چی بود
چيتاب
Iran, Islamic Republic of
ضرغامي خودش كار رسانه اي انجام داده
كبنا مي خواهد كلاه بذارد سر ضرغامي
گنجه
Iran, Islamic Republic of
آخم سي گزينه روشنفكر
هههههه
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
سه روزه تيتر يك خبرهات دستاوردهاي مديريتي طالبي
بعد اخر متن مينويسي طالبي ادم بده داستانه
برو بابا
مردم رو چي فرض كردي
دهدشتي
Iran, Islamic Republic of
ما هم نميدونيم مديركل معزول قبلي همشهري كبنانيوزه
نميدونيم
نميدونيم اصرار نكن كه بدونيم
ميراث دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
طالبي پور بد است
طالبي پور بد است
طالبي پور بد است
چون منِ كبنا دوست و فاميل مديركل قبلي و طرفدار روشنفكر هستم.
شرح اخبار منتشره از ميراث همين بود
كريك
Iran, Islamic Republic of
از طالبي پور ممنونم كه به روستاي ما توجه ويژه دارد
از روشنفكر برگشتم چون ما بيشترمون بهش رأي داديم اما دنبال قيچي كردن طالبي پوره كه كريك رو داره آباد ميكنه
البته اگه بتونه
خخخخ
منتظريان
Iran, Islamic Republic of
درود بر طالبي پور و همه مديران پاكدست
بهرامي
Iran, Islamic Republic of
خط فكريم با دكتر طالب پور يكي نيست اما لياقت مديريت رو دارن
Iran, Islamic Republic of
اخ سی ای کرل کت و شلواری
کت و شلوار ده دهس
عملکرد هیچ
ضیایی
Iran, Islamic Republic of
شهر سی سخت شده طایفه روشنفکر و قوملش فرماندار غایب و ریس اداره های بیکار..سی سخت خودش نخبه نداره..
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام روشنفکرایهمه تعریف مردم سی سخت ایکنی په چطو مسئولین شهرستان بیشترش ککایل خته .....
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی دارد. کبنا نکنه دل پری داری از مدیر کل دوست داشت دکمه تک شلوار بست
کبنا بارها مشاهده شد مدیر میخواد عزل شود و شرو میکنی به تخریب که یجواری خودتو با نفوذ نشان. بدی

کمایی فعلا پاچه خواری احمدازه کنید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیری که قومیتی کار نکرده و از اول تا مدیریت تو این مجموعه بوده، ایشون بوده، چقد باند روشنفکر سوختن از عدم نفوذ تو این اداره
Romania
والله طوری نوشتی گاف های ضرغامی و نیشخندهای ممتد روشنفکر
افرادی نشناسن فکر ایکنن دکتر خُش خدای سخنرانیه
دکتر از بسم اله که شرو ایکنه تا تموم کنه همش گافه
Iran, Islamic Republic of
یه زمانی گچساران محل ورود وزیر ووزار بود اما امروز با بی تفاوتی استاندار و نبود نماینده قوی و فرمانداران کم توان وضعیف متاسفانه باشت و گچساران در بین مسئواین محو شده که جای بسی تأسف است قدرت حسینی وداردسته اش هست در این منطقه که آن شاالله ا مردم آینده جواب این ندانکاذی را خواهند داد
علی
برای ضرغامی بلال داشت برای ما چ سودی؟
شهروند
United States
خدایی یکی ای کت شلوارل تش بزنه تا پیل بنیم وری یک دوتا پارچه خوش رنگی سیش بسونیم
همدل
United States
عسکری هرجا سیل ایکنی هسیش
😂
Iran, Islamic Republic of
عاشق رنگ ابی و زرد
😂
Iran, Islamic Republic of
/ کت شلوارش یاد بهبود فریبا انداختم پایتخت😂
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده پل جالب، جاذب یعنی چه؟
جون خت دقیقا یعنی چه؟!
جذاب میگفتی شاید دارای معنا و مفهوم بود ولی پل جاذب!!!!
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
این همه تخریب آقای طال پور مدیر میراث فرهنگی و اغلب مدیران ارشد بویراحمدی بخاطر چیه کبنا؟
فقط بخاطر اینه که گچسارانی و باشتی و هم ولایتی کمایی نیستند کمر به تخریب بستید و کت و شلوارشونو هم عامل ضعیفشون میدونی آقای کمایی؟!
خدا وکیلی خودت تو عمرت کت و شلوار پوشیدی تا حالا؟!
چقدر باید آدم عقده ای باشه که دم از عدالت و شایسته سالاری بزنه اما ملاک خوب و بد و قوی و ضعیف بودن فقط باشتی و بویراحمدی باشه... این حقارت تو و بچه های سیاسی باشت از چی نشات میگیره؟
جواب بده کبنا اگر کامنتهایی که در نقد خودت هست سانسور نمیکنی
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
عرض کنم خدمت این چند نفر تقریبا کامنت ها کار چند نفر بیشتر نیست اونم فقط بخاطر نماینده شجاع و نترس بویراحمد دنا و مارگون جناب آقای دکتر روشنفکر هست یقین بدونید که این مرحله هم خودش در مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده منتخب رای مجلس شورای اسلامی می‌شود پس بی جهت خودتون را شرمنده نکنید
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی
فلله العزه جمیعا
من و تو و اعوان و انصارمون عددی نیستن برا خفت یا عزت دیگران
رسانه امانتیه دستت
اگه خیانت کنی رسوا میشی
نگاه به کامنتا بکن
بعدش با خودت حساب کتاب کن و آدم باش
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اگررییس اداره ای وکارمندی /بو خین مردم شهروبخش پاتاوه ایکنن داخل شیشه..ثابت وابیه...اصلا نقشی معادلات سیاسی هم نیارن هموبهترمسوولیت نداشته بون...وتعداداراشون ونمایندیل منتخب معلومه....
علی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترروشنفکرکه همیشه همراه مردم بوهوهست وبا تلاش های خودوالطاف وزیرمیراث فرهنگی به دنبال توسعه زیرساخت های گردشگری استان است امیدواریم که با حمایت های دولت خدمتگزار واستاندارخدوم ومحترم شاه توسعه .آبادانی دراستان باشیم.
افرادمغرض که دنبال تخریب نیروهای توانمند و متخصص در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستند بدانندکه بااین حرکت های ناجوانمردانه راه به جایی نخواهند بردود رقیامت پاسخگو خواهند بود.
نگاه
Iran, Islamic Republic of
انگار این آقای یک تیم استخدام کرده که فقط براش کامنت بزارن. انقدراین آش شور شده که وزیر و وکیل و مردم تو دیک کلا گم شدن. یاد ضرب المثل کله پاچه مورچه افتادم
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
احیانا از شهرستان (و) بازدی نباید صورت پذیرد یا آثار باستانی ندارد؟
آخ سی سی ناصر و عزتش
زیره
Iran, Islamic Republic of
همه چی اجاره ای داشتیم ، کامنت نویس اجاره ای نداشتیم، کت و شلوار بُلد ، کامنت های بُلد ، افاده ها طبق طبق .
وجدان
Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر اگر این میراث طببیعی و چنتا چشمه و کوه و کتل نبود وزیر میراث فرهنگی می خواست بیا از چی دیدن کنه و اصلا بدون میراث طبیعی نیازی به مدیر کل میراث فرهنگی بود.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کت و شلوار، اگر می‌خواین همیشه یه دست داشته باشید، آبی نباشه، دو ساله...
مشکی حداقل بپوشید که خیلی تکراری نشه
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
ولا کر بعض طالبی پور نیست باسیاست و با مدیریت در این دوسال که ایشان مدیر هستن واقعا با برنامهاسون استان با برنانهای سنتی ودیدنی به کشور شناختن و تمام تلاش ایشان شناخت استان و گرفتن اعتبارات برای انجام کارهای گردشگریست ناگفته نماند دست پاک و بافطرت هست
روشنفکر نگاه به مدیرانی کند که گذاشت ببیند عملکردشون در این دوسال جز ناامیدی برای مردم چی بوده
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1