تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۴
کد مطلب : ۴۶۲۴۸۳
بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موزه و پارک آبی یاسوج

ضرغامی: بخش هایی از موزه یاسوج بهره برداری شود / بازدید از پارک آبی: مردم ما نیاز بیشتری به شادی دارند

۳
۰
ضرغامی: بخش هایی از موزه یاسوج بهره برداری شود / بازدید از پارک آبی: مردم ما نیاز بیشتری به شادی دارند
کبنا ؛
از یکی از بهترین موزه های کشور بازدید کردیم که در سطح بالایی استانداردهای جهانی را حفظ کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید خود از زیرساخت های گردشگری و تفریحی کهگیلویه و بویراحمد، از موزه یاسوج بازدید کرذه و گفت: این موزه در آینده نزدیک با تأمین اعتبار محدودی به بهره برداری می رسد.
ضرغامی با بیان اینکه کم کم تجهیزات و اشیا نیز در حال انتقال به موزه هستند، افزود: یکی از بهترین ظرفیت های نمایش اشیای تاریخی در کشور موزه بزرگ یاسوج خواهد بود که به غرب و جنوب کشور می تواند خدمات مناسب موزه داری را ارائه کند.
ضرغامی با اشاره به امکانات جنبی موزه یاسوج، خاطرنشان کرد: آمفی تئاتر این پروژه مجهز است و طراحی و معماری خوبی دارد، این مکان باید زودتر به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: معتقدم با فازبندی پروژه ها باید آنها را بصورت مقطعی به بهره برداری برسانیم، در همین راستا تصمیم گرفتیم بخش هایی از موزه از جمله سالن سینما، سالن موسیقی و سالن تجمعات و ... در صورت تکمیل به بهره برداری برسد و مورد استفاده مردم یاسوج درآیند تا بعد از آن پروژه بطورکامل تکمیل شود.
وی با بیان اینکه موزه ها رسانه اند و اگر موزه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند و پیام ها به درستی به جامعه منتقل شوند، تبدیل به ثروت ملی می شود افزود: اگر این کار صورت نگیرد موزه در چرخه حیات جامعه هیچ نقشی بازی نمی کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: هدف این است که موزه ها پویا، متحرک و دینامیک باشند، نگاه ما به موزه نگاه ایستایی و استاتیک نیست، باید موزه ها را محل گفت و گو، و محل انتقال پیام قرار دهیم.
ضرغامی گفت: زمینه برای مدیریت نخبگان در میراث فرهنگی فراهم شده تا بتوانند حضور پیدا کنند و میراث معنوی و تمدنی و میراث ناملموس فرهنگی را بطور شایسته به مردم دنیا و افرادی که از موزه بازدید می کنند، منتقل کنند.
ضرغامی در خصوص اعتبار این پروژه بیان کرد: علارغم وجود پروژه ها و بودجه سالیانه، مبلغ اضافه ای را برای باغ دهدشت درنظر گرفتیم و برای موزه یاسوج نیز اعتبار اضافه ای درنظر خواهیم گرفت.
مردم نیاز به شادی دارند
همچنین عزت اله ضرغامی از پارک آبی یاسوج بازدید کرد و گفت: مجموعه تفریحی متنوع و دیدنی و پرهیجانی که کمتر جایی چنین امکانی برای تفریح دارد، برای همه اقشار از بانوان و آقایان و کودکان مورد استفاده قرار داده شده است.
ضرغامی اظهار کرد: حدود 50 میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذار بوده و 34 میلیارد تومان تسهیلات بانکی داشته است.
ضرغامی با بیان اینکه مردم ما نیاز بیشتری به شادی دارند، افزود: نیاز دارند حداقل امکان تفریح برای آنان فراهم شود، این پارک نمونه ارزشمندی است تا به عنوان تفریح در اختیار مردم قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
ضغو چطور نیومد گچساران
Iran, Islamic Republic of
خاتمی آب از اصفهان به یزد می‌بره و روحانی آب از چهار محال بختیاری به سمنان می‌بره و رییسی آب از عمان به خراسان می‌بره اون موقع ضرغامی میاد یاسوج بادمجان دور قاب چینان افتادن دنبالش که بیا کمک کن جا و مهمان سرا برای تهرانی ها در یاسوج بسازیم که بیان حال کنن و محیط و خاک مارا کثیف و آلوده کنن کی دیده که مردم این استان ازین راه نون گیرسون بیاد اون سد قلات برای شیرازیان آب تامین می‌کنه و اونسد کوثر هم برا بهبهون و خوز ها مردم کی بیدار میشوید بابت ما حتی نمی‌تونیم از حق آب و خاکمون استفاده کنیم بجای اینکه پل بر روی رودخانه بساز ند که ترافیک نباشه کیهان پل هوایی بسازند که غریبه ها بیان عشق و حال کنند و خوشحالم چند نفر نون حمالی گیرشون بیاد جمع کنید ناتوان های برترین چند نفر شایسته بیان با درد این برسند
سارا
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب میشه
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1