تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۶۲۴۴۷
در جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین؛

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: عشایر شناسنامه پر افتخار ایران بزرگ هستند؛ فرهنگ عشایر فرهنگ متعالی ما است / کوچ برای دنیای بی هویتی امروز درس است

۰
کبنا ؛هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین (کوچ) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه امروز چهارشنبه (27 اردیبهشت ماه 1402) هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین (کوچ) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
عزت اله ضرغامی با بیان اینکه عشایر شناسنامه پر افتخار ایران بزرگ هستند، در این آیین گفت: همه خوبی ها و زیبایی ها در این برنامه یکجا جمع شده، انواع موسیقی های خوب و باهویت، شعرخوانی های حماسی و با هویت برگزار شد، فرهنگ عشایر فرهنگ متعالی ما است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: کوچ یک رویداد زیبا و برجسته انسانی است، در کوچ و ایل و حرکت عشایر بسیاری از حرکت های انسانی را می توانیم ببینیم.
ضرغامی با بیان اینکه، مدیریت پیشرفته در دنیا معتقد است سازمان ها با محیط شناخته می شوند، سازمانی موفق است که محیط خود را بشناسد و به موقع بتواند محیط خود را عوض کند، افزود: کوچ عشایر مصداق بارز محیط شناسی است که متناسب با محیط خود مدیریت می کند و سازمان ایل و عشیره را سامان می دهد.
وی افزود: وقتی حرکت می کنید، تحول همراه با تحمل است، اگر کسی خیال می کند می تواند بدون سختی و تحمل، تحول ایجاد کند، به بی راهه رفته است، اگر ایل حیات می بخشد، همراه با سختی است.
وی با بیان اینکه در ایل بهترین سازمان دهی و تقسیم کار صورت می گیرد، افزود: در جریان کوچ هیچکس تماشاگر نیست، همه با هم هستند، همه کار می کنند، این برای ما که در کلان شهرها هستیم بهترین درس است که باید تقسیم کار صورت بگیرد.
ضرغامی با بیان اینکه کوچ برای دنیای بی هویتی امروز درس است، بیان کرد: ایل دسته جمعی حرکت می کند، محور و ستون خیمه دارد، ولی همه با هم حرکت می کنند، از زن باردار و پیرمرد گرفته تا جوان ها. این برای ما درس است، ایل و عشایر شناسنامه کشور ما است.
وی افزود: کوچ برای کسانی که به زور یکسان سازی را می خواهند به دنیا حاکم کنند و فرهنگ ها را نابود کنند درس است، این آداب و سنت ها درس است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ایل به ما می آموزد باید از کمترین امکانات بیشترین استفاده را کنیم.
عزت اله ضرغامی افزود: عشایر شاهسوند و دیگر عشایر جزوی از فرهنگ ملی ما و موجب افتخار هستید.
نام شما

آدرس ايميل شما

كريك زيبا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف طالبي پور كه بر بومگردي هاي كريك تمركز خاصي داره
سي سخت
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشيد به مدير توانمند و دستپاك طالبي پور
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1