تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۵۶۴۳۱
اخبار استان /

علوفه دهی به حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد در برف و سرما + تصاویر

۰
کبنا ؛
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: مردم از غذا دهی به حیات وحش اجتناب ورزند، محیط بانان در زمان و مکان مناسب این کار را انجام خواهند داد.
 به گزارش کبنا، زمستان فصل تغییر و تاثیر است، از راه که می رسد بیشترین تاثیر آن در طبیعت دیده می شود . 72 کیلومتر دیواره سنگی و 42 قله بالای 4 هزار متری دنا را  سفید پوش می کند ، روان آب ها  را یخ می زند ، رخت سفیدی بر تن مراتع  می کند ،  تا حیات وحش را مجبور کند خانه و کاشانه ترک کنند به دامنه ها ، حاشیه مزارع و باغات کشاورزی بیایند و میهمان ناخوانده ما شوند.
برهمین اساس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از آغاز علوفه دهی به حیات وحش دنا خبر داد و گفت: محیط بانان مراقب اند، مراتع که سفید پوش می شود علوفه دهی به حیات وحش را آغاز می کنند.
روح الله حقیقت گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده ، علوفه به مقدار کافی خریداری شده است، با تشخیص محیط بانان در زمان و مکان های مناسب توزیع می شود.
وی گفت: علوفه در مکان هایی توزیع خواهد شد که 24 ساعته در رصد محیط بانان باشد، تا مبادا فرصتی فراهم گردد که متخلفین احتمالی از آن سوء استفاده کنند.
حقیقت افزود: از مردم طبیعت دوست استان تقاضامندیم از غذا دهی به حیات وحش اجتناب ورزند،  درصورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده موضوع را با سامانه رایگان 1540 به اطلاع مسئولین محیط زیست استان برسانند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

میمند
Iran, Islamic Republic of
.مگر میمند شکاری مونده که میخان علف بعش بدن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1