تاریخ انتشار
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۶۹۶۴۵
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نجات ۳ قلاده خرس گرفتار شده در استخر آب کشاورزی دنا

۱
۱
نجات ۳ قلاده خرس گرفتار شده در استخر آب کشاورزی دنا
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌بانان موفق شدند ۳ قلاده خرس قهوه‌ای گرفتار شده در استخر آب را صحیح و سالم نجات دهند.
به گزارش کبنا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از نجات ۳قلاده خرس قهوه‌ای گرفتار شده در استخر آب کشاورز در محدوده ضلع شمالی دنا خبر داد.
اسلام جاودان خرد گفت: عصر دیروز دوم آذرماه ۱۴۰۲ مردم طبیعت دوست یکی از روستا‌های پادنا واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا، طی تماسی با محیط‌بانان، از گرفتار شدن ۳ قلاده خرس قهوه‌ای در استخر بدون آب در محدوده باغات روستا خبر دادند.
جاودان خرد گفت: فوراً اکیپی از محیط‌بانان مجرب با تجهیزات مناسب به محل اعزام می‌شوند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: مشاهدات می‌دانی محیطبانان حاکی از آن بود که سه قلاده خرس در استخری بدون آبی گرفتار شدند که اطراف آن کاملاً با فنس کشی محافظت شده بود اما گوشه‌ای از این فنس باز مانده بود که خرس‌ها از همین مسیر وارد استخر شده و گرفتار شدند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با توجه به فرا رسیدن شب مامورین در گوشه‌ای از استخر نردبانی را که بصورت‌امانی از هلال احمر بیده گرفته بودند را تعبیه نموده و بنا به رعایت مسائل ایمنی کمی از استخر فاصله گرفتند.
نجات ۳ قلاده خرس گرفتار شده در استخر آب کشاورزی دنا
جاودان خرد گفت: خوشبختانه هر سه قلاده خرس از مسیر نردبان بالا آمده و بدون کوچکترین آسیبی نجات پیدا کرده و به دامان دنا بازگشتند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولین در نجات این گونه شاخص جانوری استان، تصریح کرد: با توجه به همجواری مناطق حفاظت شده دنا با ۴۲ روستا و ۲ شهر و فصل برداشت محصولات کشاورزی این امکان وجود دارد که حیات وحش به حاشیه باغات، اراضی کشاورزی و روستا‌ها بیایند، فلذا ار مردم عزیز تقاضامندیم که ضمن‌اندیشیدن تدابیر امنیتی در حاشیه باغات و استخر‌های آبی اراضی خود درصورت مشاهده چنین مورادی موضوع را به سامانه رایگان ۱۵۴۰ یا نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی خود اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آرتا
Iran, Islamic Republic of
بهت نمیاد
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1