تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۰۰۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| یک قلاده «خرس» با ۲ توله‌اش در دنا

۱
۰
فیلم| یک قلاده «خرس» با ۲ توله‌اش در دنا
کبنا ؛ماموران یگان حفاظت شهرستان بویراحمد فیلمی از یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه ۲ توله‌اش در ارتفاعات کوه‌های مناطق حفاظت شده این منطقه ثبت کردند.
به گزارش کبنا، روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد نوشت، اسلام جاودان خرد اظهار کرد: ماموران حفاظت محیط زیست حین پایش منطقه حفاظت شده دنای شرقی موفق به ثبت این فیلم شدند.
   
جاودان خرد با اشاره به زیستگاه خرس قهوه‌ای در استان گفت: ذخیرگاه زیست کره دنا، محلی مناسب برای زیست گونه‌های شاخص جانوری چون خرس قهوه‌ای، پلنگ، کل و بز است.
وی یادآور شد: خرس قهوه‌ای گونه شاخص جانوری طبیعت استان است و نقش مهمی در پویایی و تنوع زیستی حیات وحش دارد که لازم است دوستداران طبیعت نسبت به حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری همکاری داشته باشند.
مدیر کل محیط زیست آموزش به ساکنان جوامع محلی را از برنامه‌های محیط زیست استان برشمرد و تأکید کرد: حفاظت از حیات وحش منطقه به خصوص گونه‌های منحصر بفرد، نیازمند کمک شهروندان به تکمیل زنجیره هراست و صیانت از محیط زیست است.
جاودان خرد افزود: احترام به طبیعت و توجه به توصیه‌های کارشناسی از قبیل رهاسازی نکردن زباله در طبیعت، تغذیه ندادن دستی به حیوانات، نزدیک نشدن و لمس کردن آن‌ها و آسیب نرساندن به آن‌ها از مهمترین کمک‌های مردم به محیط است.
کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری‌ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.
هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های "دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، "دنای شرقی" با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، "خاییز سرخ" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، "خامی" با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، "دیل" با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، "سولک" با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و "سیوک" با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
این استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چرام است.
کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی "دنا" با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
کاش این فیلم ها را پخش نمی کردید چون از فردا شکارچیان اونجا هستند تا خرس بیچاره را شکار کنند./ الان این توله خرس ها با مادرشون در ارتفاعات هستند نتیجه عملکرد محیط زیست محسوب می شود که خبری شده؟ / دیگر فیلم ها را پخش نکنید تا به حیوانات زبان بسته حمله ور نشوند
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1