تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۴۷۷۴۷۱
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

متن کامل صحبت‌های قالیباف در مناظره چهارم + فیلم

۰
متن کامل صحبت‌های قالیباف در مناظره چهارم + فیلم
کبنا ؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما حتما مذاکره می‌کنیم و حتما به توافق می‌رسیم، البته توافقی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی که منافع اقتصادی برای کشور و مردم داشته باشد.
به گزارش کبنا، محمدباقرقالیباف شامگاه دوشنبه -چهارم تیرماه- در چهارمین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع «سیاسی» گفت: باور شهید سلیمانی باورش این بود که فرصت های در دل تهدیدات است، تهدیدها هر چه برزگتر باشد، فرصت ها هم بزرگتر خواهد بود.
      
پرونده‌های باز و نیمه باز بین‌المللی را می‌بندیم
قالیباف گفت: اولویت من در دولت چهاردهم در سیاست خارجی دیپلماسی و سیاست‌های مصوب نظام است، ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم، اولویت ما به سمت بستن پرونده هاست در این راه مهمترین موضوع اجماع و وحدت در سطح ملی است.
وی تاکید کرد: ما حتما مذاکره می کنیم و حتما به توافق می رسیم البته توافقی در چارچوب سیاست های ابلاغی در توافقی که منافع اقتصادی داشته باشد گام به گام اقدام در مقابل اقدام پیش خواهد رفت.
نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سیاست داخلی امتداد سیاست خارجی و بالعکس است؛ در حوزه مذاکره، ما حتما مذاکره می کنیم همان طور که شهید رئییس آن را دنبال کرد و حتما به توافق می رسیم، البته توافقی که در چارچوب سیاست های کلان است و قانون اقدام راهبردی باشد.
         
ستاد پزشکیان کمتر به اجماع و وحدت ملی تاکید دارد
قالیباف با بیان اینکه هر توافقی که در آن انتفاع سیاسی باشد، گام به گام دنبال خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در کنار آن در حوزه داخلی خنثی سازی تحریم بر اساس پنج فوریتی که به آن اشاره کرده بودم، دنبال خواهیم کرد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسعود پزشکیان دیگر نامزد حاضر در این مناظره، اجماع و وحدت را قبول دارند، یادآور شد: اما این روزها می‌بینیم که ستاد و مشاوران او نکاتی را مطرح می‌کنند که کمی احساس نگرانی داریم و در گفته‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ‌نشست‌های آنها نشان می‌دهد کمتر به اجماع تاکید دارند و این موضوع سبب تنش مردم با مردم یا تنش بین مجموعه دستگاه‌ها با هم دیده شود، ثمره این تنش گم شدن صدای مردم خواهد بود تا صدای مردم شنیده نشود و به مشکلات مردم و کشور توجه نشود.
دغدغه ما حل مشکلات مردم با اولویت اقتصادی است
قالیباف با بیان اینکه مشاور پزشکیان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم را مانع لغو تحریم می‌داند، گفت: اگر این قانون را مانع می‌داند، چگونه می‌خواهند برای لغو تحریم‌ها اقدام کنند. در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این قانون مبنای کار و تعیین تکلیف است و ستاد ایشان این تضاد و دوگانه را چگونه می‌خواهند دنبال کنند و پیش ببرند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر در این زمان چنین بحث‌هایی مطرح شود، قطعا در آینده یک بهانه خواهد شد که بگویند نگذاشتند، ندیدند و حتی در این روزها ستاد ایشان مطرح کردند که نگذاشتن واکسن (کرونا) وارد شود؛ چنین رویه‌ای سبب خسته کردن مردم و عقب‌گرد کشور به دهه نود خواهد شد، عنوان کرد: دهه ۹۰ دهه تلخی بود و در این حوزه‌ها نیازمند اجماع هستیم و باید در اینجا به همه مردم قول دهیم دغدغه ما حل مشکلات مردم با اولویت اقتصادی است.
            
مذاکرات باید حساب شده انجام شود
قالیباف بعد از سخنان پزشکیان گفت: بنده متوجه نشدم که آقای پزشکیان و ستاد ایشان چگونه می‌خواهند بدون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برای رفع تحریم‌ها امور لازم را انجام دهند. چرا که قانون اقدام راهبردی را مانع می‌دادند و درباره سیاست‌های کلان به صورت رسمی گفتند که آن قبول ندارند، باید این موضوع را روشن کنند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مذاکره را قبول دارد و این موضوع را پیگیری می کند، توضیح داد: بند (۶) قانون اقدام راهبردی این فرصت را به ما می‌دهد که قدم به قدم کار را پیش ببرم و اقدام متقابل انجام دهیم. یعنی پروتکل الحاقی را که با قانون اقدام راهبردی متوقف شد، آن در برابر آزادسازی نفت می‌توانیم دوباره برقرار کنیم.
وی توضیح داد: یک اقدام آنها انجام می‌دهند و یک اقدام ما انجام می‌دهیم. مثلا غنی‌سازی ۶۰ درصد را بر اساس اقدام راهبردی پیش بردیم و اگر آنها بنا دارند برخی موارد از جمله امور بانک مرکزی، بیمه و غیره را آزاد کنند، قطعا ما هم به توافقات قبلی برخواهیم گشت و پایاپای این کار را انجام خواهیم داد.
قالیباف ادامه داد: وقتی ما با دشمنی مواجهه هستیم، وقتی رفتار ترامپ را پیش از این دیدیم، باید حساب شده مذاکرات را انجام دهیم؛ مطمئن هستم در حوزه رفع تحریم این موضوع به صورت جدی دنبال خواهد شد.
۲۴ میلیارد دلار پرونده‌های باز اقتصادی با کشورهای نوظهور داریم
قالیباف با بیان اینکه در حوزه خنثی سازی تحریم فرصت‌هایی بسیار ارزشمندی وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت شانگاهی، اوراسیا و بریکس از جمله این ظرفیت‌ها است و در همین بریکس ۲۴ میلیارد دلار پرونده باز و متوقف در قراردادهایی که بین کشورهای نوظهور انجام شده داریم که همه این کشورها هم مخالف آمریکا هستند و می‌توانند با ایران اسلامی کار کنند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این شرایط نشان می‌دهد در داخل کشور انسجام و وحدت رویه لازم را نداریم و اختلاف بین دستگاه‌ها و حتی اختلاف در داخل یک دستگاه در این حوزه وجود دارد.
قالیباف با اشاره به طرح پنج ماده‌ای خود گفت: در مناظره سیاسی قبل به این موضوع اشاره کردم که دیگر کشورها ایران ما را در حوزه ترانزیت هوایی دور می‌زنند و همه پروازها از سایر کشورها از اطراف ایران انجام می‌شود و ما از یک درآمد بزرگ در این حوزه محروم هستیم که این موضوع در کمتر از یک سال قابل انجام است.
وی با نمایش نقشه‌ای مسیر پروازها هوایی از آسمان اطراف ایران توضیح داد: از جنوب ایران و از هند به سمت اروپا و از مسیرعربستان پروازها انجام می‌شود و سایر مسیرها نیز به همین شکل است که نشان می‌دهد به رغم بزرگترین موقعیت ژئوپلیتیکی که ایران دارد، درآمد اقتصادی ما را از بین بردند.
چابهار پایتخت دوم اقتصادی کشور خواهد شد
قالیباف با ارائه پیشنهاد خود در طرح ۱۴۱۴ اظهار داشت: در این طرح چابهار پایتخت دوم اقتصادی کشور خواهد شد. اما متاسفانه به دلیل سیاست های غلط یا هماهنگی های غلط و عدم توافقات اساسی در اجرای سیاست ها، از این ظرفیت استفاده نشده که نشان دهنده ضعف مدیریت است.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد راه آهن‌های احداثی کشور هیچ منفعت اقتصادی برای کشور ندارد، گفت: حتی به اندازه هزینه خودش هم درآمد ندارد و اگر در حوزه راه آهن را در مسیر سیاست‌هایی که تعریف کردم، انجام داده بودیم، امروز شرایط کشور بهتر بود.
قالیباف اضافه کرد: چندین سال است که صحبت از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری، ۸۰ میلیون دلاری در چابهار می شود، در حالی که ۲۴ میلیون دلار بدون اینکه مشکل اف ای تی اف (FATF) یا تحریم هسته‌ای آمریکا را داشته باشیم، می توانیم انجام دهیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در چنین مواقعی است که مدیریت قوی و تصمیم درست می تواند در این حوزه سبب موفقیت ما شود و در برنامه هفتم توسعه ادامه کار عظیم برای درآمد دائمی برای کشور فراهم خواهیم کرد.
         
شهید سلیمانی دنبال دوقطبی سازی مانند میدان و دیپلماسی نبود
قالیباف درباره راهکارهایی که وی برای مقابله با چالش‌ها در سیاست خارجی انجام خواهد داد، تصریح کرد: با پیشنهاد آقای پزشکیان موافقم که پشت تریبون‌ها برخی از مسائل را نگوییم و در محلی دیگر این صحبت‌ها انجام شود. البته مواردی که مطرح کردم به این دلیل بود که این موضوعات در چند روز گذشته بین مردم مطرح بود و جز ناامیدی چیزی دیگر ندارد و مردم در این باره می‌گویند هنوز به قدرت نرسیدند دعوا می‌کنند ولی ما در سفرهای خود شاهد مشکلات و سختی‌ها هستیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی همه مسئولان و مردم است، توضیح داد: شهید سیلمانی درباره رفع تحریم، خنثی‌سازی تحریم، قدرت منطقه‌ای و فرصت و تهدیدات برای همه ما الگو و درس است. در ۲۰ سالی که ایشان در مسئولیت نیروی قدس بودند، از نزدیک با ایشان همکاری داشتم و موضوعات را دنبال می‌کردم.
وی درباره ویژگی‌های شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی به دنبال دوقطبی‌های کاذب نمی‌رفت و اصلا بحثی درباره میدان و دپیلماسی نداشت. بلکه حاج قاسم وسط میدان با همان فردی که مبارزه می‌کرد و با وی می‌جنگید، مذاکره هم می‌کرد. یعنی دیپلماسی و میدان یک ابزار است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وقتی می‌گویم که مذاکره همان مبارزه و مبارزه همان مذاکره است، یعنی همان الگوی حاج قاسم، و الگوی انقلابی‌گری و الگوی نظام جمهوری اسلامی مدنظر است و قدرت امروز کشور برخواسته از این الگو است.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی قدرت حل مساله داشت، عنوان کرد: شهید سلیمانی مساله را از حالتی به حالتی دیگر تبدیل نمی‌کرد و انرژی نبود که از حالتی به حالتی دیگر تبدیل شود و موضوع را استحاله نکرده و مانند آشغال زیر فرش مخفی نمی‌کرد. بلکه حاج قاسم قدرت حل مساله را داشت.
تمام تلاشم در جلسات گذشته اجماع سازی بود
قالیباف با بیان اینکه امروز افزایش عزت کشور و خدمت به مردم فراموش شده است، یادآور شد: قدرت شهید سلمیانی در اجماع سازی بود و در جلسات مختلفی که در روزهای گذشته داشتم، فقط برای اجماع سازی حرکت کردیم و در شبانه روز سه ساعت هم استراحت نداشتیم.
وی ادامه داد: وقتی یادداشت‌های مطرح شده در جلسات را می‌دیدم، به نظر می‌رسید که خاطرات یک سال یک نفر است و در حقیقت این جلسات و نشست‌ها نشانه اجماع سازی است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: وقتی صحبت از قدرت می‌شود، در یک جا گفته می‌شود روی موشک ننویسید الموت لاسرائیل تا سبب تحریم نشود و در جای دیگر عملیات وعده صادق محقق می‌شود که فرصت‌های اقتصادی زیادی برای کشور فراهم کرد.
هژمونی آمریکا را بهم زدیم
قالیباف موفقیت در کشور را در گرو توجه به دو بال دانست و گفت: یک بال امنیت و بال دیگر اقتصاد است و در حوزه امنیت با همکاری همسایگان و کشورهای اسلامی، جلوی دخالت آمریکا را گرفتیم و هژمونی او را بهم زدیم و از فرصت اقتصادی آن هم باید استفاده کنیم.
وی با اشاره به طرح ۱۴۱۴ خود تصریح کرد: یعنی اگر ترانزیت شمال به جنوب یا شرق به غرب، مسائل مربوط به فناوری و گردشگری را مورد توجه قرار دهیم، سبب ایجاد فرصت‌های ارزشمند و کارایی کشور خواهد شد و همانطور که اشاره کردم ۲۴ میلیارد دلار درآمد و فرصت برای کشور وجود دارد که سبب امنیت خواهد شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رفع تحریم‌ها را با همین نگاه و توجه به بند (۶) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم می‌توانیم انجام دهیم و در رشد اقتصادی هم باید سرمایه گذاری را تضمین کنیم. از طرفی ارز و طلا امروز در اختیار مردم در بانک‌ها است و باید امنیت و اجماع لازم را در این حوزه برای مردم ایجاد کنیم تا آنها متوجه شوند ما دلسوز آنها هستیم.
          
تحمل مردم در مشکلات سرآمده است
قالیباف با بیان اینکه مردم در بدست آوردن حداقل‌های زندگی دچار مشکلاتی هستند، اظهارداشت: در تمام دورانی که در سمت‌های مختلف مسوولیت داشتم، همیشه دغدغه مند مردم در مسائل مختلف بودم و کار را برای آنها باید انجام داد. چرا که ذینفع نهایی مردم عزیزهستند.
وی ادامه داد: مردم ما در شرایطی هستند که تحمل آنها سرآمده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات آنها در مدت زمان کوتاه حل و فصل شود.
باید فاصله بین تورم با دریافتی حقوق بگیران جبران شود
قالیباف نخستین اقدام خود برای رفع مشکلات مردم را ایجاد سپرحمایتی عنوان کرد و گفت: به ویژه در طرح پنج فوریتی که به آن اشاره کرده بودم، برای آنهایی که حقوق بگیر هستند ولی تورم بیش از درآمد آنهاست، باید فاصله بین تورم و حقوق آنها جبران شود. یعنی اگر حقوق ۲۰ درصد افزایش دارد و تورم ۳۰ درصد است، باید حتما در روش‌های دیگر ۱۰ درصد به این ۲۰ درصد اضافه شود، در غیر این صورت سفرها کوچکتر خواهد شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چنین شرایطی برای همه افراد از جمله کارگران، کشاورزان، کارمندان، مددجویان کمیته امداد خمینی(ره)، بهزیستی، بازنشستگان وغیره که حقوق ثابت دارند، در نظر گرفته خواهد شد و وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم.
اعطای اقلام اساسی برقی برای جهیزیه و مواد دارای کالری قابل تحقق است
قالیباف محقق شدن وعده‌های داده شده را در گرو آگاهی و داشتن کارنامه و عملکرد عنوان کرد و گفت: ۱۷.۵ درصد سرمایه‌های داخلی کشور اتلاف می‌شوند در حالی که با دقت در این موضوعات بدون ایجاد مشکلات جدید و دامن زدن به تورم، می توانیم تورم را مهار و کنترل کنیم.
وی درباره برنامه های خود برای کمک به مردم در حوزه‌های کالاهای اساسی و برقی عنوان کرد: در این حوزه حتما باید بیش از ۲ هزار کالری در روز نیازهای مردم تامین شود و در بخش جهیزیه نیز چندین قلم جهیزیه برای خانواده ها در نظر گرفتیم و امکان تحقق این وعده‌ها وجود دارد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حوزه سلامت را از مسائل بسیار مهم برای مردم برشمرد و اظهار داشت: همین مردم که در معیشت خود دچار مشکل هستند، بدون شک اگر فرزند آنها دچار بیماری شود، همان درآمد اندک را برای فرزند بیمار خود هزینه می‌کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سرانه ۸ تا ۹ میلیون به ازای هر نفر برای سلامت پرداخت می‌کنیم. ولی با مدیریت بهتر و با توجه منابعی که داریم، می‌توانیم از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم و این کار از همان سال اول دولت چهاردهم، اگر توفیق خدمت داشته باشم اجرایی خواهم کرد و سابقه من ضامن اجرای این وعده است.
۲۰۰ متر زمین با کاربری مسکونی برای دغدغه مسکن قابل واگذاری است
قالیباف در ادامه به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: در برخی از ساخت و سازها، وام دریافت کردند ولی قسط وام آنها سررسیده ولی هنوزخانه را تحویل نگرفتند و خانه اجاره‌ای فعلی هم با افزایش اجاره مواجه شده که شرایط برای آنها سخت شده است. اما به صورت روشن گفتیم هر فردی که خانه ندارد، ۲۰۰ مترزمین با کاربری مسکونی به وی اعطا خواهد شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد، دست اندازهای مختلف مقابل مردم نخواهیم گذاشت. چرا که سرمایه گذار با قرارداد ۶۰ – ۴۰ ساخت و ساز را انجام خواهد داد و نیاز به دریافت وام نیست. با توجه به تجربه‌ ۱۲ ساله‌ام در شهرداری تهران که در ساخت و سازهای متعددی داشتیم، این کار در بیش از ۸۰ درصد شهرها و تمام روستاها شدنی است.
امکان واردات خودرو سنگین و سبک وجود دارد
قالیباف با اشاره به مشکلات حوزه خودرو اظهار داشت: در خودروهای سنگین و سبک دچار مشکل هستیم. چرا که صنعت خودرو ازما رانت می‌گیرد ولی نتوانسته ما را خودروساز کند. در حالی که حتما باید واردات خودرو سنگین و سبک را انجام دهیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سهم قابل توجهی از خودورهای سنگین را اسقاطی دانست و گفت: مجلس موضوع واردات خودرو را تصویب کرده است که اجرای این قانون سبب رفع مشکلات ترانزیتی، اقتصادی و دغدغه‌های رانندگان خواهد شد.
          
ستاد پزشکیان یعنی بازگشت به دهه تلخ ۹۰
قالیباف در جمع بندی سخنان خود که در بخش پایانی این مناظره مطرح شد، عنوان کرد: برای همه ما مشخص شد که ستاد آقای پزشکیان، همان ستاد آقای روحانی است. این بدان معنا است که به یک دهه قبل برگردیم. یعنی به تنش‌های بین قوا، رشد زیر یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد برگردیم. یعنی به اختلافات بین مردم و تنش‌ها با رهبری و برخی از موضوعات، شکاف بین مردم و دولت و اخلال در حکمرانی کشور برگردیم. اما آیا واقعا امروز سزاوار بازگشت به این مسیر هستیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آنچه ما در چند روز گذشته از ستاد ایشان دیدیم، شاهد این موضوع است در حالی که این گذشته تلخ را در کشور تجربه کردیم.
وی با بیان اینکه مردم تصمیمی خواهند گرفت تا رو به جلو حرکت کنیم، گفت: باید رویای یک ایران بزرگ را بسازیم و همان طور که در حوزه دفاعی همه حسرت این موضوع را دارند، در حوزه اقتصادی هم باید اینگونه کار را انجام دهیم. اما اگر در این موضوعات مسیر دیگری را طی کنیم به معنای نداشتن دغدغه مردم است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید مسیری را طی کرد که کشور دچار مشکلات و تنش شود، گفت: امروز باید کنار باشیم و دست به دست هم دهیم و بنده در گذشته خود نشان دادم که اینگونه عمل کردم.
تهران جدید را در ۱۲ سال بدون حمایت دولت‌ها ساختیم
قالیباف با اشاره به ۱۲ سال مدیریت شهرداری تهران توضیح داد: در این ۱۲ سال هر سه دولت وقت با من مخالف بودند و به شهرداری کمک نکرده و به یک جلسه هیات دولت بنده را دعوت نکردند و هیچ مصوبه‌ای برای رفع مشکلات تهران تصویب نکردند. حتی به تعهدات خود در قابل بودجه سالیانه برای حمایت از شهرداری عمل نکردند. اما ما با تلاش، کار، تکیه به مردم، کارآفرینان جامعه و جوانان خلاق پای کار ماندیم.
وی اضافه کرد: در این مدت نگفتیم فلانی چپ است یا راست، یا نگفتیم که برای کدام گروه است یا اینکه شیعه و سنی است یا از کدام قوم است. بلکه هر کسی که امین بود و قوی بود، بر اساس شایسته گزینی احترام کردیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: به نخبگان احترام گذاشتیم و بدون مشورت و تصمیم سازی آنها، تصمیم نگرفتیم. نتیجه این کار ساخت تهران جدید در ۱۲ سال بود و در این راه بهانه بی پولی و عدم حمایت مالی را مطرح نکردیم. بلکه با مدیریت قوی و قدرت اجماع کار را پیش بردیم.
آرزوهای این کشور را محقق خواهم کرد
قالیباف تاکید کرد: مدیر قوی یعنی پیش شرط نداشته باشید و مدیر قوی درخواست اختیار نکند. اما به صورت روشن می‌گویم اگر شما مردم بنده را انتخاب کردید، به حول قوه الهی حتما بدون هیچ بهانه‌ای آرزوهای این کشور را چه در رویای رشد اقتصادی و چه در رفع مشکلات فعلی مردم محقق خواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: به امید خدا پریشانی را از شما مردم دور خواهم کرد و افق روشن برای شما مردم محقق خواهم کرد به گونه‌ای که به گذشته خود افتخار کنیم و راه شهدا، امام شهدا برای اساس سیاست‌های کلان رهبر معظم انقلاب در جهت رفع دغدغه مردم گام برخواهم داشت.
صحبت‌های قالیباف در چهارمین مناظره انتخاباتی آغاز شد+ فیلم/ در حال به روزرسانی
فردا سه‌شنبه پنجم تیرماه پنجمین و آخرین مناظره این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه است که مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.
سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - هشتم تیر ماه - در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1