تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۳۲۸۷
طرح دولت برای تهییج همزمان بخش عرضه و تقاضا چیست؟

طرح پرداخت اعتبار ۲۰ میلیون در طرح عید تا عید / ماجرا چیست؟

۰
طرح پرداخت اعتبار ۲۰ میلیون در طرح عید تا عید / ماجرا چیست؟
کبنا ؛ ثبت‌نام وام عید تا عید هنوز ادامه دارد، اما استفاده از اعتبار واریزی تنها تا آخر همین اسفند امکان‌پذیر است و هرطور شده باید وام را تا پنج اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام دهید.
به گزارش کبنا، مردم در طرح عید تا عید حداکثر ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را در بیش از ۹ هزار فروشگاه خرج کنند. فهرست فروشگاه‌های مشارکت‌کننده در طرح عید تا عید تقریبا تمامی اصناف را شامل می‌شود؛ از آرایشگاه و باشگاه ورزشی گرفته تا فروشندگان لوازم خانگی، مد و پوشاک و حتی موبایل. منتها برخلاف آنچه به‌عنوان وام می‌شناسیم و سراغ داریم، اقساط طرح عید تا عید باید خیلی سریع و نهایتا تا پنجم اردیبهشت ماه امسال بازپرداخت شود. قبل از اینکه هیجان‌زده شوید یا تصمیم عجولانه بگیرید، این مورد را مدنظر داشته باشید.
ثبت‌نام وام عید تا عید
ثبت‌نام وام عید تا عید از ۱۵ بهمن آغاز شده و فعلا ادامه دارد. هنوز به‌شکل رسمی چیزی نگفته‌اند، اما امکان تمدید مهلت ثبت‌نام طرح عید تا عید بعید به‌نظر نمی‌رسد. مگر اینکه تا آخر اسفند که مهلت استفاده از اعتبار به پایان می‌رسد، مجریان طرح یعنی وزارت صنعت و اتاق اصناف متوجه شوند سقف اعتبار طرح عید تا عید تکمیل است.
ثبت‌نام سامانه عید تا عید از نیمه بهمن شروع شده و مردم تا آخر اسفند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید کالا و خدمات با استفاده از اعتبار طرح عید تا عید اقدام کنند. اعتبار اختصاص پیدا کرده را نمی‌شود نقدی دریافت کرد و باید حتما آن را به خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های مشخص اختصاص داد.
۹ هزار فروشگاه تا الان برای شرکت در طرح عید تا عید اعلام آمادگی کرده‌ا‌ند و امکان اضافه کردن فروشگاه جدید هنوز وجود دارد. ثبت‌نام در طرح عید تا عید برای فروشگاه‌ها ساده است. باید وارد سامانه شوند، روی گزینه ثبت‌نام فروشگاه کلیک کرده و اطلاعات و مشخصات کسب‌وکارشان را وارد کنند.
ثبت‌نام طرح عید تا عید برای مردم دو مرحله دارد؛ گام اول ثبت‌نام و دریافت اعتبار است و گام دوم مراجعه و خرید حضوری. در قدم اول باید یکی از طرح‌های موجود را پسند کنید که با شرایط و موقعیت یا نیازتان همخوانی دارد. متقاضیان طرح عید تا عید، پس از ثبت‌نام موفق و دریافت اعتبار می‌توانند با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های لیست شده در سامانه برای خرید اعتباری اقدام کنند.
ثبت‌نام طرح عید تا عید در سامانه ثبت‌نام اتاق اصناف و زیرنظر وزارت صنعت در آدرس eidtaeid.ir انجام می‌شود.
شرایط دریافت اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید
طرح عید تا عید شامل سه سناریو می‌شود. طرح اصلی از ۲۰ میلیون اعتبار خرید تشکیل شده که توسط بانک تجارت به مشتریان اختصاص پیدا می‌کند. گام اول نصب نرم‌افزار اندروید باجت روی گوشی است. دانلود مستقیم اپلیکیشن باجت را مستقیم از سایت انجام دهید و فکر دانلود نرم‌افزار از دیگر منابع را از سرتان بیرون کنید.
اپلیکیشن باجت در همان صفحه نخست خدمات متنوعی پیش روی مخاطبان می‌گذارد و شلوغی می‌تواند گیج‌تان کند، اما شما یک‌راست بروید سراغ گزینه اعتبار BNPL که زیر دسته خدمات بانکی، اعتبارات و تسهیلات قرار گرفته است.
اپلکیشن باجت، مال بانک تجارت است و این بانک به‌همین بهانه شما را مجبور می‌کند یک حساب قرض‌الحسنه افتتاح کنید. اگر در بانک تجارت حساب ندارید، می‌توانید همان‌جا کارهایش را انجام دهید و در نهایت شماره کارت را تحویل بدهید تا اعتبار را به آن واریز کنند.
ثبت‌نام طرح عید تا عید وقتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که پس از زدن گزینه فعالسازی، اعتبار درخواستی برایتان منظور شود. قبل هرچیزی باید موافقتنامه را تایید کنید که مثل هر قرارداد تجاری حاوی شرط و شروط است و بخشی از فرآیند پرداخت اعتبار، شیوه بازپرداخت و تسویه را توضیح می‌دهد.
اعتبار طرح عید تا عید، طبق این توافقنامه با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود و لازم نیست زیر بار منت چک، ضامن یا سفته الکترونیک بروید. اعتبار نهایتا با انجام اعتبارسنجی بانکی به کسانی پرداخت می‌شود که آدم خوش‌حسابی هستند.
کسانی می‌توانند در طرح عید تا عید، اعتبار ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند که کارنامه‌شان از چک برگشتی، اقساط عقب‌افتاده و لکه‌های سیاه مالی پاک باشد و رفاقت خودشان را قبلا به سیستم بانکی اثبات کرده باشند. اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید به افرادی با نمره اعتباری A یا B پرداخت می‌شود.
پشت‌پرده طرح پرداخت اعتبار ۲۰ میلیون در طرح عید تا عید
فهرست فروشگاه‌های طرح عید تا عید طویل است؛ از آرایشگاه و باشگاه ورزشی گرفته تا فروشندگان لوازم خانگی و حتی موبایل
گزارش رتبه اعتباری همان لحظه جلوی چشم‌تان به نمایش گذاشته می‌شود. جزییات گزارش شامل اسم، کدملی، تاریخ تولد و از همه مهمتر مبلغ اعتبار قابل پرداخت در قالب طرح عید تا عید است که با توجه به امتیاز و رتبه اعتباری خود شما محاسبه می‌شود.
اعتبار ۲۰ میلیونی در طرح عید تا عید به افراد حاضر در محدوده سبز (شامل سبز پررنگ و سبز کم‌رنگ) تعلق می‌گیرد و اگر در محدوده زرد، صورتی و قرمز قرار بگیرید، دستتان به وام ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید نمی‌رسد.
شیوه استفاده از اعتبار ۲۰ میلیون طرح عید تا عید
اعتبار ۲۰ میلیون تومانی طرح عید تا عید تا پایان اسفند امسال قابل استفاده است. پس اگر مراحل ثبت‌نام را به پایان برده‌اید، اما هنوز فروشگاهی انتخاب نکرده‌اید یا فرصت مراجعه حضوری به آن را نداشته‌اید، بهتر است بدانید اعتبارتان به‌همان سرعت سوخت می‌شود.
لیست فروشگاه‌های حاضر در وام ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید روی سایت وجود دارد. همین هفته گذشته تعداد فروشگاه‌ها، از ۲۰ هزارتا تجاوز نمی‌کرد، اما در عرض یک هفته به ۳۱ هزار و ۷۰۰ رسیده است.
فروشگاه‌های طرح عید تا عید را می‌توان روی سایت جستجو کرد. دسته‌بندی براساس نوع فعالیت، استان و شهر انجام شده است. دسته‌بندی اصناف در طرح عید تا عید بیشتر از اینکه شایسته صفاتی مثل کامل و مقید قابل توصیف باشد، سزاوار عباراتی مثل شلوغ و مشوش و گیج‌کننده است. تقریبا هرچی به دستشان رسیده در آن جا داده‌اند و بعضی موارد مثل FMCG (اصطلاح فروشگاه‌ها و محصولات سوپرمارکتی) در کمال بی‌سلیقگی انتخاب شده اند.
اگر صبر و حوصله داشته باشید، می‌توانید فروشگاه موردنظرتان را با جستجو پیدا کنید. اطلاعات فروشگاه‌های حاضر در طرح عید تا عید، شامل صنف، آدرس دقیق می‌شود اما فیلد شماره تلفن فروشگاه‌ها را به سرتعمد خالی گذاشته تا مردم برای هماهنگی یا پرس‌وجو حضوری مراجعه کنند. هرچند اگر فروشگاهی سرشناس باشد، پیدا کردن سایت، صفحه اینستاگرام یا حتی شماره تلفنش با کمک اینترنت سخت نیست.
بازپرداخت اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید
ثبت‌نام اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید را از همین اول با علم و آگاهی بر این واقعیت تلخ جلو ببرید که کل داستان با «وام» یا تسهیلات بانکی متفاوت است. خود بانکی‌ها آن را جزو «اعتبار» قرار می‌دهند. به این معنی که سهم‌تان هر چقدر شد و هرچقدر برایتان واریز کردند را باید تا روز پنج اردیبهشت سال ۱۴۰۳ تسویه کنید!
بازپرداخت اعتبار در دو قسط انجام می‌شود و مجبور هستید در پنجم ادریبهشت کل پول را تسویه کنید. اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید را نمی‌توان وام مدت‌دار دانست. به‌همین دلیل در مرحله بازپرداخت، ممکن است به خانواده‌ها و متقاضیان فشار وارد شود.
دیجی‌پی و اسنپ‌پی همین حالا اعتبار BNPL را به‌شکل مدت‌دار عرضه می‌کنند و به مشتریان خود اجازه می‌دهند برای پرداخت اقساط تا چهار ماه برنامه‌ریزی داشته باشند.
طرح عید تا عید امکان خرید چه کالایی را می‌دهد؟
اعتبار ۲۰ میلیونی طرح عید تا عید در نگاه اول برای خرید لوازم خانگی و خرید اقلام خوراکی مثل برنج، گوشت و مرغ، قند و شکر، پوشاک، کیف و کفش، خشکبار و شیرینی و حتی کالای خواب قابل استفاده است، اما سرک کشیدن در سایت نشان می‌دهد خدماتی مثل دندانپزشکی، بیمه، کلینیک زیبایی، سفر و گردشگری، کافه و رستوران، باشگاه ورزشی یا طلا، لوازم یدکی، تعمیرات تخصصی، مصالح ساختمانی، عینک، مشاوران املاک و... را هم در طرح عید تا عید گنجانده‌اند.
فرارو در ادامه نوشت: بانک قرض‌الحسنه مهر اقتصاد هم در طرح عید تا عید مشارکت دارد و به‌جای ۲۰ میلیون اعتبار، رقم پیشنهادی خود را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بالا برده است. این یکی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و برای استفاده از حداکثر سقف اعتبار قابل پرداخت توسط بانک مهر اقتصاد باید موجودی حساب‌تان نزد این بانک را طبق فرمولی خاص افزایش دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1