تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۵۹۰۸۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

۷۶۶ مدرسه ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / ۲۳۲ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی

۳
۰
۷۶۶ مدرسه ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / ۲۳۲ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی
کبنا ؛حذف مدارس کانکسی و سنگی، ساخت مدرسه‌های جدید و افزایش تجهیزات لازم واحد‌های آموزشی در اولویت دولت سیزدهم برای رسیدن به عدالت آموزشی در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق محروم و دورأفتاده قرار گرفته و آینده روشن را نوید می‌دهد.
به گزارش کبنا، شتاب بخشی توسعه زیرساخت‌های مدارس بیش از گذشته مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است به گونه‌ای که در این استان، روند اجرایی ۱۲۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون ۹۰ درصد آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرماه سال گذشته بود که فیلمی از مناطق مختلف استان در اولین سفر رئیس جمهور در حضور‌ایشان پخش شد و در این فیلم کوتاه صحنه‌هایی از مدارس کپری، چادری و ناایمن نشان داده شد که حتی آیت الله رئیسی با دیدن این فیلم اعلام کرد که یکی از کار‌های خوب به تصویر کشیدن مشکلات بوده است.
در همان سفر رئیس جمهور دستور برچیده شدن مدارس سنگی، کپری، کانکسی و ناایمن را داد و استان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد که در این باره کار‌های شاخصی در استان صورت گرفته است.
در مدت این ۲ سال تمام تلاش بر این بوده که هیچ مدرسه‌ای فاقد تجهیزات و یا فاقد سرویس بهداشتی نباشد، برای هر دانش‌آموز یک صندلی وجود داشته باشد و رویای خداحافظی با مدارس سنگی و ناایمن هم تحقق یابد.
همین امسال در یکی از مناطق استان در شهرستان بویراحمد، دانش‌آموزان در مدرسه‌ای ناایمن مشغول تحصیل بودند که در مدت ۴۵ روز مدرسه‌ای نوساز ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
از سوی دیگر پروژه‌های زخمی بسیاری همچون مدرسه اکابری چرام هم در حوزه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که عمر آن‌ها به دهه هشتاد می‌رسد اما در دولت سیزدهم بیشتر این مدارس ساخته و اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پروژه (مانده از سال‌های قبل تاکنون) در دست اجراست که عملیات اجرایی آن‌ها با حمایت مسئولان استانی و کشوری به جدیت ادامه دارد.
یکی از ضرورت‌های تحقق آموزش مطلوب در هر منطقه‌ای وجود مدارس و کلاس‌های درس باکیفیت و استاندارد است زیرا دانش‌آموز وقت زیادی را در مدرسه و کلاس درس می‌گذراند بنابراین ایجاد محیط‌های آموزشی مناسب و البته استاندارد گامی اساسی برای تحقق عدالت آموزشی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار‌های بسیار بزرگی در حوزه نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان انجام شده که می‌توان آن‌ها را یک تحول بزرگ در حوزه مدارس استان دانست.
سیدرضا حسینی نیک افزود: این یک وظیفه است که نگذاریم هیچ دانش‌آموزی روی زمین بنشیند و یا دانش‌آموزی به دلیل کمبود امکانات در سرما سر کلاس حاضر شود.
وی عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ موتورخانه در مدت یک ماه بازدید شدند و یک مورد نداشتیم که اعلام کنند دانش‌آموزان به علت شدت سرما به مدرسه نخواهند رفت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود که مدارس و موتورخانه‌ها و وسایل گرمایشی و سرمایشی آنان به خوبی نگهداری شوند.
حسینی نیک ادامه داد: در هیچ جای استان نباید مدرسه‌ای وجود داشته باشد که مشکل تجهیزات داشته باشد.
وی گفت: دولت سیزدهم ۷۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و سرمایشی و گرمایشی به استان تزریق کرده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این مدت ۳۰۰ کامپیوتر، ۷۰ دستگاه کپی، ۱۴ هزار میز و صندلی، هشت هزار موکت، یک هزار تشک (مربوط به خوابگاه‌ها) به مدارس استان تزریق شده است.
حسینی نیک تأکید کرد: ۷۶۶ مدرسه ناایمن و بیش از یک هزار کلاس ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و استان به لحاظ وجود مدارس سنگی در میان استان‌های کشور دارای رتبه اول است.

وی افزود: قبل از انقلاب تجهیزات مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین بوده و بسیاری از تجهیزات بعد از انقلاب توسط جهاد سازندگی با سنگ و کلوخ ساخته شده‌اند و این مدارس در حال حاضر ناایمن هستند البته در این مدت برای برچیده شدن آن‌ها گام‌های مهمی برداشته شده است.
حسینی نیک تأکید کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۳۳ چمن مصنوعی ورزشی مجزا و ۹۲ مدرسه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده‌اند، در ۱۰ ماه گذشته ۹۰ هزار متر مربع ایزوگام انجام شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۱۲۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ آغاز شده که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها تا پایان سال نیز به اتمام می‌رسد و همچنین ۴۷ پروژه برای مهر ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.
وی تأکید کرد: سه انبار اداره کل نوسازی مدارس استان از تجهیزات برای مدارس استان پر است و دولت تا توانسته به توسعه تجهیزات مدارس مناطق مختلف استان توجه داشته است.
وی تاکید کرد: ۷۶۶ مدرسه سنگی ناایمن و یک هزار و ۸۳۰ کلاس درس، ۲۳۲ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، ۲۶۰ مدرسه فاقد حصارکشی و فاقد دیوار محوطه و ۷۰ مدرسه این استان نیاز به تعمیرات دارند.
حسینی نیک گفت: ۳۰۰ مدرسه فاقد انشعابات هستند و افزون بر ۹۰ درصد مدارس استان استانداردسازی شده‌اند و ۱۰ درصد دیگر مدارس فاقد بخاری ایمن هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در خصوص هوشمندسازی مدارس مشکلاتی وجود دارد و ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس طی سه سال پیشنهاد داده شده است.
حسینی نیک عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای برون رفت استان در فصل آموزش و رسیدن به استانی در تراز کشور نیاز است.
وی بیان کرد: روز‌های هشتم و نهم مهر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور و چند تن از اعضای کابینه دولت سیزدهم در پنجمین سفر استانی به این استان سفر کردند، در این سفر ۲۱۷ مصوبه به منظور عبور از محرومیت‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه‌ای استان کهگیلویه وبویراحمد به تصویب رسید که برچیده شدن مدارس کانکسی در مناطق پرجمعیت این استان از جمله این مصوبات بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح ساخت ۳۶ مدرسه ۲ کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان امسال اجرا شد.
وی ادامه داد: در سفر دوم ریاست جمهوری باید هشت مجتمع در بویراحمد، ۲ مجتمع در گچساران و کهگیلویه را شروع کنیم که اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: هم اکنون بیش از سه هزار واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد. زیرساخت‌های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شده و ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزار و ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است. این رشد چشمگیر فضا‌های آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کذاب شناس
Iran, Islamic Republic of
به به سرباز وظیفه
اگاه
Iran, Islamic Republic of
پیل پله که هسه رتبه بندی اجراکنن مدارس وامکاناته هم خوب کنید...کو یکیش واجب تربی🤔
Iran, Islamic Republic of
اگر توانایی داشتی خودت را در مقابل همکارت سرباز معرفی نمیکردی
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1