تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۶۷۴۵۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

توزیع ۲ هزار بسته آموزشی میان دانش آموزان مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

۰
توزیع ۲ هزار بسته آموزشی میان دانش آموزان مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار بسته آموزشی و کمک آموزشی با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار میان دانش‌آموزان مناطق محروم سراسر استان توزیع شد.
سید رضا حسینی‌نیک اظهار کرد: این بسته‌ها از طریق مجمع خیرین تهیه شده و ارزش هر بسته آموزشی و کمک آموزشی حدود ۱۰ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: همچنین تا یک ماه دیگر ۵۰۰ بسته آموزشی و کمک آموزشی شامل کیف، دفتر و موارد دیگر در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم استان قرار می‌گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور تقسیم‌بندی درست و مدیریت واحد در توزیع بسته‌ها این کار با هماهنگی بهزیستی و فرمانداری‌های ۹‌گانه استان انجام شده است.
حسینی نیک عنوان کرد: امسال نسبت به سال‌های قبل مدیریت بهتری در توزیع این اقلام صورت گرفته تا هیچ یک از مناطق محروم استان مورد غفلت واقع نشود.
وی با تشکر از مجمع خیرین مدرسه ساز استان، گفت: در یک سال گذشته خیران یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید دانش‌آموزان زیادی در استان وجود دارند که توان خرید کیف، کفش و لوازم التحریر برای آغاز سال تحصیلی را ندارند. ۲۱ هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. طبق آخرین آمار‌ها حدود چهار هزار دانش‌آموز استان پول تهیه کتاب ندارند و همین عوامل سبب ترک تحصیل می‌شود. آمار زیر پوشش بهزیستی هم جداست.
هم اکنون بیش از سه هزار واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.
زیرساخت‌های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شده و ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزارو ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.
این رشد چشمگیر فضا‌های آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.
از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1