تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۴۷۷۰۳
در نست بزرگداشت مقام معلم در کهگیلویه و بویراحمد؛

موحد: معلمان بدانند سخن، حرکت و نگاهشان زیر ذره‌بین قرار دارد / معیشت نباید معلم را به دریوزگی بکشاند

۱۱
۱
موحد: معلمان بدانند سخن، حرکت و نگاهشان زیر ذره‌بین قرار دارد / معیشت نباید معلم را به دریوزگی بکشاند
کبنا ؛
سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نسبت به معلم احساس دین کنیم، نگذاریم معلم پشت ماشین قراضه‌ای دنبال مسافرکشی باشد.
به گزارش کبنا، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس یازدهم، صبح امروز (17 اردیبهشت 1401) در نشست گرامیداشت مقام معلم در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مباحث مختلف و متعددی مطرح شده است. ما در یک‌جا کلام مقام معظم رهبری را در جایگاه معلم می‌بینیم؛ بلندترین منزلت و مقام. در یک جا کلام شهیدی که این مناسبت‌ها و ایام به نام اوست؛ یعنی شهید مطهری؛ به عنوان کسانی که شغلشان شغل انبیا است.
وی گفت: عبارات و احادیث را در کنار هم قرار می‌دهیم باید به دو مسأله توجه کنیم. یکی مباحث و مشکلات آموزش و پرورش است و در جاهای مختلف یادی از این مشکلات شده است. قسمتی هم به معلم و آموزش و فرهنگ برمی‌گردد. در آیات قرآن مسئولیت‌های مختلفی برای جامعه معلمی بیان شده است. مقام و منزلت معلم در جایگاه پیامبر و رسالت پیامبر هم‌مقام شده است.
موحد ادامه داد: ما همه واقف هستیم که شغل معلمی شغل انبیا است. معلم کسی است که ما را بنده خود در آموزش قرار داده است. منزلت معلم استثنایی است. اما به همن نسبت که معلم جامعه را برده و بنده خود قرار می‌دهد، به همین نسبت مسئولیت او هم سنگین است.
موحد با اشاره به جایگاه معلم گفت: وقتی می‌گویند شغل او شغل انبیا است، خیلی از موارد برای او ممنوع است. اگر ما قرار است که فریاد معلم و جایگاه معلم را تبیین کنیم، به آن نکته هم باید توجه کنیم که حفظ آن جایگاه دائرمدار دو مسأله است. معلم ارباب بنده است. اما این معلم منزلت و جایگاه خود را هم باید در نظر بگیرد.
وی افزود: اگر مجلس و دانشگاه و استاد و روحانی‌ای و هر کس در هر جایگاهی قرار گرفته است، شاه‌بیت اولیه‌اش از معلم آغاز شده است.
وی افزود: معلمان باید بدانند، سخن، کلام، حرکت و نگاهشان در یک ذره‌بین قرار گرفته است. در ابعاد مختلف و از منظرهای متعدد در مدار نظارت قرار گرفته است و اینجاست که معلم به هیچ عنوان به خود اجازه نمی‌دهد آنچه را خود تا به اینجا آورده است را از دست بدهد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات صنفی معلمان اشاره کرد و گفت: مشکلات صنفی متعدد به جای خود، این حق مسلم شماست. اما این نکته را عرض کنم که مسئولیت شما در این میدان و در این برهه از زمان همان مسئولیتی است که زمان انقلاب احساس کردید و به میدان آمدید. الأن دفاع و مراقبت از آن و توجه به ابعاد مختلف آن به عملکرد و مسئولیت شما برمی‌گردد.
وی با اشاره به اینکه این مشکلات فقط مربوط به معلمان نیست، اظهار داشت: ما یازده میلیون نفر در جامعه داریم که حقوقشان از یک و نیم میلیون شروع می‌شود تا جایی می‌رسد که برای هیچکدام از ما قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: معلم نباید نیازمند باشد. معلم نباید کسی باشد که بعد از اتمام کلاس به دنبال تدریس در این خانه و آن خانه باشد. این اصلاً قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه قاضی باید بی‌نیاز باشد، گفت: معلم هم باید در این جایگاه باشد و نباید در هر کوچه و بزرن به دنبال یک کلاس خصوصی باشد و شخصیت و جایگاهش اینطوری لگدمال شود.
وی گفت: باید نسبت به معلم احساس دین کنیم، نگذاریم معلم پشت ماشین قراضه‌ای دنبال مسافرکشی باشد. لذا در مجلس یازدهم مراحل مختلفی از مشکلات معلم و آموزش و پرورش دیده شده است. قسمتی از آن را مجلس را توانست عبور کند. ولی قسمتی از این مشکلات مانده است.
نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه معلم باید از یک آرامش نسبی برخوردار باشد، گفت: هر وقتی در مجلس نکته‌ای راجع به آموزش و پرورش می‌آید، همه مجلس یکصدا با آن همراهی می‌کنند.
وی در پایان عنوان کرد: اگر ما انتظار داریم آموزش و پرورش و معلم، در تراز جمهوری اسلامی باشند، نباید معیشت معلم، او را به دریوزگی بکشاند. ما این را جز وظایف خود می‌دانیم و تلاش خود را خواهیم کرد در مجلس تمام قد همراهی و همراهی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد
بنظر شما معلم برای رفع نیاز چه باید بکند ؟
مسافر کشی کند ؟
به خونه های مردم برود برای تدریس ؟
بنایی بکند ؟
بنظرم باید فریاد بکشد
فریاد بکشد تا مستکبر را پایین بکشد
ببخشید
کبنا مدیونی اگه نمایش ندهی
معلم
Iran, Islamic Republic of
توهم زیر ذره بینی
40ساله که بر گرده مردم سواری .حقوق نجومی و رانت تا دلت بخواهد استفاده می کنی
خیال می کنی ما معلم ها نمی دانیم .بله خوب می دانیم .
توکه زیر ذره بین نیستی بخور
ماکه فقیریم .زیر ذره بین هم هستیم .چیزی هم نداریم بخوریم .اما تو بخور و ما را زیر ذرهبین داشته باش
کبنا جان اگر تو زیر ذره بین نیستی خواهشا این را نمایش بده
اگه زیر ذره بینی هم اشکال نداره
Iran, Islamic Republic of
یعنی : معیشت فقط می تواند نماینده را. بکشاند ولاغیر ؟
کهگیلو
Iran, Islamic Republic of
تو تمام شده ای کم نظر بده مردمو بدبخت مردیه
کیهان
Iran, Islamic Republic of
نه که داخل مجلس نطق آتشین به حمایت از معلمان داشتی!!!!
Iran, Islamic Republic of
همراهی مجلس را در حمایت از فرهنگیان دیدیم!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
علی
Iran, Islamic Republic of
بله...
معلمان باید زیر ذره بین باشند تا نمایندگان و مسئولینی چهل ساله همه جوره فساد مالی و رانت‌خواری و پارتی‌بازی و فامیل بازی و خانواده سالاری.... انجام بدهند
Iran, Islamic Republic of
نام مقدس معلم حیف است/ جلسه خوبی بود برای تبلیغات نماینده ها اما تو ذهن و مخیله ت بسپار که خواب بهارستان را هم نخواهی دید .
کهگیلویه ثلاث
Romania
تو ۴۰ ساله زیر ذره بینی،بیچاره کردی مردم کهگیلویه را،تمام کهگیلویه مهاجر شدن البته زیر ذره بین گرفتن امثال حضرتعالی دردی را دوا نمی کند چون نمیشه کاریتون کرد‌. بی عرضه امثال من که به شما رای دادم
دفاع موحد از معلم
Romania
بله موحد جان
دفاع شما از آقای شکرایی (ریئس جدید بهزستی کهگیلویه) که معلمی آشنا و فامیل بود رو دیدیم...
تقدیر و تشکر آقای شکرایی (معلم عزیز و بزرگوار ...) رو هم از توی خبرهای کبنا نیوز مطالعه کردیم...


ممنون میشم کبنا نیوز منتشر یدهد..
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
خدایا راضی نباش مروجان علم و تربیت و بهداشت را دریوزه بخوانند
خدایا نابود کن کسانی را که حق مردم را برای رسیدن به دنیای خود پایمال کردند
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1