کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نست بزرگداشت مقام معلم در کهگیلویه و بویراحمد؛

موحد: معلمان بدانند سخن، حرکت و نگاهشان زیر ذره‌بین قرار دارد / معیشت نباید معلم را به دریوزگی بکشاند

17 ارديبهشت 1401 ساعت 11:05

سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نسبت به معلم احساس دین کنیم، نگذاریم معلم پشت ماشین قراضه‌ای دنبال مسافرکشی باشد.


سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نسبت به معلم احساس دین کنیم، نگذاریم معلم پشت ماشین قراضه‌ای دنبال مسافرکشی باشد.
به گزارش کبنا، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس یازدهم، صبح امروز (17 اردیبهشت 1401) در نشست گرامیداشت مقام معلم در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مباحث مختلف و متعددی مطرح شده است. ما در یک‌جا کلام مقام معظم رهبری را در جایگاه معلم می‌بینیم؛ بلندترین منزلت و مقام. در یک جا کلام شهیدی که این مناسبت‌ها و ایام به نام اوست؛ یعنی شهید مطهری؛ به عنوان کسانی که شغلشان شغل انبیا است.
وی گفت: عبارات و احادیث را در کنار هم قرار می‌دهیم باید به دو مسأله توجه کنیم. یکی مباحث و مشکلات آموزش و پرورش است و در جاهای مختلف یادی از این مشکلات شده است. قسمتی هم به معلم و آموزش و فرهنگ برمی‌گردد. در آیات قرآن مسئولیت‌های مختلفی برای جامعه معلمی بیان شده است. مقام و منزلت معلم در جایگاه پیامبر و رسالت پیامبر هم‌مقام شده است.
موحد ادامه داد: ما همه واقف هستیم که شغل معلمی شغل انبیا است. معلم کسی است که ما را بنده خود در آموزش قرار داده است. منزلت معلم استثنایی است. اما به همن نسبت که معلم جامعه را برده و بنده خود قرار می‌دهد، به همین نسبت مسئولیت او هم سنگین است.
موحد با اشاره به جایگاه معلم گفت: وقتی می‌گویند شغل او شغل انبیا است، خیلی از موارد برای او ممنوع است. اگر ما قرار است که فریاد معلم و جایگاه معلم را تبیین کنیم، به آن نکته هم باید توجه کنیم که حفظ آن جایگاه دائرمدار دو مسأله است. معلم ارباب بنده است. اما این معلم منزلت و جایگاه خود را هم باید در نظر بگیرد.
وی افزود: اگر مجلس و دانشگاه و استاد و روحانی‌ای و هر کس در هر جایگاهی قرار گرفته است، شاه‌بیت اولیه‌اش از معلم آغاز شده است.
وی افزود: معلمان باید بدانند، سخن، کلام، حرکت و نگاهشان در یک ذره‌بین قرار گرفته است. در ابعاد مختلف و از منظرهای متعدد در مدار نظارت قرار گرفته است و اینجاست که معلم به هیچ عنوان به خود اجازه نمی‌دهد آنچه را خود تا به اینجا آورده است را از دست بدهد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات صنفی معلمان اشاره کرد و گفت: مشکلات صنفی متعدد به جای خود، این حق مسلم شماست. اما این نکته را عرض کنم که مسئولیت شما در این میدان و در این برهه از زمان همان مسئولیتی است که زمان انقلاب احساس کردید و به میدان آمدید. الأن دفاع و مراقبت از آن و توجه به ابعاد مختلف آن به عملکرد و مسئولیت شما برمی‌گردد.
وی با اشاره به اینکه این مشکلات فقط مربوط به معلمان نیست، اظهار داشت: ما یازده میلیون نفر در جامعه داریم که حقوقشان از یک و نیم میلیون شروع می‌شود تا جایی می‌رسد که برای هیچکدام از ما قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: معلم نباید نیازمند باشد. معلم نباید کسی باشد که بعد از اتمام کلاس به دنبال تدریس در این خانه و آن خانه باشد. این اصلاً قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه قاضی باید بی‌نیاز باشد، گفت: معلم هم باید در این جایگاه باشد و نباید در هر کوچه و بزرن به دنبال یک کلاس خصوصی باشد و شخصیت و جایگاهش اینطوری لگدمال شود.
وی گفت: باید نسبت به معلم احساس دین کنیم، نگذاریم معلم پشت ماشین قراضه‌ای دنبال مسافرکشی باشد. لذا در مجلس یازدهم مراحل مختلفی از مشکلات معلم و آموزش و پرورش دیده شده است. قسمتی از آن را مجلس را توانست عبور کند. ولی قسمتی از این مشکلات مانده است.
نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه معلم باید از یک آرامش نسبی برخوردار باشد، گفت: هر وقتی در مجلس نکته‌ای راجع به آموزش و پرورش می‌آید، همه مجلس یکصدا با آن همراهی می‌کنند.
وی در پایان عنوان کرد: اگر ما انتظار داریم آموزش و پرورش و معلم، در تراز جمهوری اسلامی باشند، نباید معیشت معلم، او را به دریوزگی بکشاند. ما این را جز وظایف خود می‌دانیم و تلاش خود را خواهیم کرد در مجلس تمام قد همراهی و همراهی کنیم.


کد مطلب: 447703

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447703/موحد-معلمان-بدانند-سخن-حرکت-نگاهشان-زیر-ذره-بین-قرار-معیشت-نباید-معلم-دریوزگی-بکشاند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1