تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۴۷۷۷۸۱
یادداشت؛

تا دولت کریمه یک اتحاد دیگر، بک یاحسین دیگر

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تا دولت کریمه یک اتحاد دیگر، بک یاحسین دیگر
کبنا ؛ماراتن سخت و نفس گیر و پر استرس انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری بامداد ۹ تیر به پایان رسید.
این انتخابات شبیه انتخابات ریاست جمهوری سوم تیرماه ۸۴ بود، در آن انتخابات هم تعدادی از نیرو‌های انقلاب یکباره و فله‌ای وارد صحنه ثبت نام و رقابت شدند، ساختار‌های قدرتمند سیاسی در دوطرف ماجرا قرار گرفتند، اکثریت ساختار‌های سیاسی از یک نامزد در جبهه اصلاح طلبی و یک نامزد در جبهه اصول گرایی حمایت کردند، ستاد زدند و تبلیغات راه انداختند.
در آن زمان مردم دقیقاً دست به انتخابی زدند که قابل باور نبود، انتخابات بین دو نامزد به دور دوم رفت. از دو نامزد یکی بیرون‌آمده از متن ساختار‌های قدرت و ساختار‌های سیاسی و دیگری بیرون آمده از متن توده‌های مردم. مناظره‌ای نبود اما صحنه رقابت بین انتخاب مردم و انتخاب ساختار‌ها بود که در نهایت در دور دوم انتخابات در ۳تیر ۱۳۸۴، مردم برنده انتخابات شدند. اگر حواشی بعد را کنار بگذاریم در اون انتخاب مردمی، یک نفس‌گیری جدیدی در حکمرانی کشور بوجود آمد و تحولی در حوزه منابع انسانی، گردش نخبگان در سطوح مختلف حکمرانی و مدیریتی، بکارگیری جوانان مؤمن و انقلابی و جهشی در رشد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور ایجاد شد که پرداخت یارانه‌ها، مسکن مهر، عدالت آموزشی، ریل‌گذاری زیرساخت‌ها و... از ثمره‌های اون انتخاب بود.
در انتخابات زودهنگام چهاردهم ریاست جمهوری که در پی از دست دادن رئیس جمهوری در تراز انقلاب چون شهید رئیسی عزیز بر کشور ما عارض شد، نمایش دیگری از بازی سیاسی در سطح ملی بوجود آمد که در آن باز تعدد کاندیدای جبهه انقلاب در ابتدای امر، کار را کمی دشوار کرده بود، اما با کنار رفتن دو نفر از بزرگواران، انتخاب آسان‌تر شد و مردم از دو کاندیدای دیگر یعنی آقایان دکتر جلیلی و دکتر قالی باف، توقع وحدت قبل از رای‌گیری را داشتند که آنالیز‌های دقیق آماری از نظر سنجی‌ها، نشان داد که وحدت در مرحله اول، کار را سخت‌تر می‌نماید و لذا انتخابات بر اساس پیش‌بینی‌ها، با حضور آقایان جلیلی و قالی باف به دور دوم کشیده شد و آقای دکتر جلیلی با آقای دکتر پزشکیان در کم‌تر از ۵ روز کاری به رقابتی جدید وارد شده‌اند.
آقای جلیلی را همه می‌شناختند یکی دو بار هم صحنه رقابت‌ها آمده بود، اما این بار جلیلی با پای مجروح و مصنوعی خودش تک و تنها، بدور و بدون از حمایت ساختار‌های سیاسی وارد عرصه رقابت شد، دل‌ها را به سمت خود جلب کردند، بی‌آلایش و ساده و با زیست بوم خاص خود با کم‌ترین ستاد تبلیغاتی و شاید گفت بدون هزینه تبلیغاتی و انتخاباتی وارد پا به رقابت سنگین سیاسی گذاشت. تحلیل گران از برآورد رای او تقریباً در این دور عاجز بودند چرا که کاراکتر جلیلی بدون از حمایت جریان‌های سیاسی، قابل تحلیل هم‌نبود. غیر از تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های جهادی، تقریباً هیچ جناح پر زور سیاسی در دور اول از‌ایشان حمایت نکردند و البته همه هم تقریباً او را تکریم می‌کردند. خلاصه نتیجه انتخابات دور اول یکباره نشان داد، از بین دو جریان پر زور اصلاح طلبی و اصول‌گرایی، کسی را مردم بدون واسطه و تبلیغ انتخاب کرده‌اند، آقای جلیلی است.
گویا وحدت و اجتماع مردم به صورت همدلی در پایین شکل گرفته بود و با یک اتحاد صرفاً مردمی و معنا دار، آرای دکتر جلیلی با کم‌ترین تبلیغات ممکن به حدی رسید که در رقابت با رقیبی که صفر و صد جریان اصلاح طلبی و جریانات ساختار شکن در حمایت از او تمام قد به صحنه آمده بودند، به دور دوم کشیده شده است.
یک آزمون جدی پیش رو داریم، تلاش کنیم موفق خواهیم بود. تا پیروزی یک اتحاد دیگر باقی است که با یک یا حسین دیگر باید تمام ظرفیت‌های خود را برای اولاً اتحاد و ثانیاً تلاش برای تبیین برنامه‌های آقای جلیلی به صحنه بیاوریم، چرا که تا تشکیل دولت کریمه فاصله‌ای نیست.
اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِیلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ.
----------------------
لیلا حسین زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1