کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

واقعیت اعتبارنامه تاجگردون

28 بهمن 1399 ساعت 20:43

نقطه شروع اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون توسط روح الله نجابت رقم خورد، که در این مدت دوران مجلس به حاشیه رفته و نطق و نظریه‌ای نداشته است.


نقطه شروع اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون توسط روح الله نجابت رقم خورد، که در این مدت دوران مجلس به حاشیه رفته و نطق و نظریه‌ای نداشته است.
هفت نماینده دیگر از جمله زاکانی آن نامه را امضا کردند و به جمع معترضین پیوستند (ناگفته نماند این نمایندگان هر کدام به دلیلی معترض تاجگردون بودند). در کمیته بررسی اعتبارنامه‌ها تأیید شد و سخنگوی شعبه ۱۲ تأیید اعتبارنامه تاجگردون را قرائت کرد. برخلاف رویه تمام ادوار مجلس با اعتراض زاکانی اعتبارنامه نماینده مردم گچساران و باشت به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اما تاجگردون به این رویه اعتراض کرده و خطاب به قالیباف گفت: «من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن، یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال پاسخگوی اعمالتان باشید.» مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مردم گچساران و باشت، زمان تأیید صلاحیت‌ها صلاحیت تاجگردون توسط مراکز چهارگانه تأیید شد، هیئت نظارت و شورای نگهبان هم تأیید کردند، در مجلس به اعتبارنامه او اعتراض شد، به شعبه رفت و شعبه با حضور ۱۸ نفر تشکیل و صلاحیتش تأیید شد. به صحن مجلس آمد و برخلاف مقررات و آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جلسه اخطار قانون اساسی را پذیرفت و پرونده را به کمیسیون تحقیق ارسال کرد. کمیسیون تحقیق با حضور ۱۵ عضو تشکیل شد، با معترضین و تاجگردون جلسه گذاشتند، مستندات دو طرف را گرفتند، با شورای نگهبان، وزارت اطلاعات و سپاه جلسه گذاشتند، گزارش بر رد ادعاهای معترضین دادند. در نهایت کمیسیون تحقیق تشکیل جلسه داد فقط دو نفر به رد اعتبارنامه رأی دادند، بقیه موافق اعتبارنامه تاجگردون بودند و با رأی قاطع اعتبار نامه تاجگردون را تأیید کردند. اما عدول هیئت رئیسه از قانون برای بار دوم تکرار شد و بعد از این همه فرآیند، نظر کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته شد. پس از ترک ریاست جلسه و صحن مجلس توسط قالیباف، امیرحسین قاضی زاده ریاست جلسه را به عهده گرفت. از ۲۵۱ رأی اخذ شده، 102 رأی موافق اعتبارنامه تاجگردون و ۱۲۸ رأی مخالف تاجگردون و ۲۱ رأی ممتنع، ۱۸ تیرماه 99 به نقطه پایان نمایندگی غلامرضا تاجگردون تبدیل شد. جواد نیک بین یکی از مخالفان اصلی تاجگردون پای شورای نگهبان را وسط کشید و گفت: «جلسه‌ای با موضوع پرونده تاجگردون با شورای نگهبان برگزار شد.» اما طولی نکشید که شورای نگهبان در بیانیه‌ای با رد این ادعاها گفت: «روایت منتشر شده اعتباری ندارد و فقط اخباری که از سوی سخنگو و روابط عمومی شورای اعلام می‌شود مورد تأیید است و رسانه‌ها بطورجدی از نشر و استناد به مطالب دیگران و منابع غیرمعتبر پرهیز نمایند.» کلیپ تصویری زاکانی و زیر سؤال بردن نهادهای امنیتی و شورای نگهبان رویه‌ای بود که صلاحیت همه نمایندگان از جمله خود زاکانی و قالیباف را زیر سؤال برد. اما ساحت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی از جمله شورای نگهبان پاک‌تر از کلامی است که بر زبان زاکانی جاری شده است. اما دیدید و شنیدید که یکی از نمایندگان تاثیرگذار مجلس جناب آقای عباسی نماینده کازرون و رئیس سازمان انرژی اتمی در دوران احمدی نژاد در شهر قم گفت: «دلیل مخالفت مجلس و نمایندگان با تاجگردون این بود که با بودجه نویسی آشنا بود و دست در بودجه می‌برد و در بودجه کاری می‌کرد که به نفع مردم گچساران باشد.»
 طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر (ع) و دیگر سرزمین‌های خشک گچساران را اعمال نفوذ تاجگردون در دستگاه‌های دولتی می‌نامیدند و این طرح را غیرقانونی می‌خواندند؛ درحالیکه رودخانه پرآب زهره از کنار زمین‌های این خطه می‌گذرد و به خلیج فارس می‌ریزد. در کنار این دشت‌ها چاه‌های نفتی وجود دارد که از خروجی این دشت‌ها و سرزمین‌های نیازمند با مردمانی مستضعف، چراغ پارک‌ها، منازل و ویلاهای آنها را روشن می‌کرد.
آری به قول نماینده اصولگرای مجلس، تاجگردون پاسخگوی عقوبتی بود که جرمش خدمت به مردم منطقه محروم بود، جای تعجب داشت کسی که با تکنیک‌های بودجه نویسی آشناست و می‌تواند حق و حقوق مردم ضعیف را با توجیه دولت بگیرد، این طور مورد آماج حملات قرار گیرد!
آیا باید از خدمت به مردم مستضعف خرسند شد و یا چنین خدمتی را خیانت تلقی کرد؟!
 -----------------------------------
حمید محمدی زاده


کد مطلب: 430871

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/430871/واقعیت-اعتبارنامه-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1