تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۹۱۸۳۳

درگذشت مادر شهیدان پراهام در چرام / پیام تسلیت معاون وزیر

۰
درگذشت مادر شهیدان پراهام در چرام / پیام تسلیت معاون وزیر
کبنا ؛مادر شهیدان پراهام از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس شهرستان چرام آسمانی شد.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان گفت: مرحومه ترصب اسلام معظم، مادر شهیدان والامقام عوض و نجیم پراهام از شهدای شهرستان چرام است که در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.
قدرت الله خرم روز افزود: شهیدان عوض و نجیم پراهام به ترتیب در سال های ۱۳۶۶و ۱۳۶۴ در مناطق عملیاتی ماووت و حاج عمران به شهادت رسیدند.
تشییع پیکر این مادر صبور فردا جمعه از ساعت۱۵:۳۰ در روستای دره شیری شهرستان چرام برگزار می شود.

پیام تسلیت معاون رئیس جمهور در پی درگذشت مادر شهیدان «پراهام»
معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی درگذشت مادر شهیدان والامقام «پراهام» در کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
در متن پیام سعید اوحدی آمده است: صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست. در ادامه این پیام آمده است: درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم ترصب اسلام معظم » مادر گرامی شهیدان معزز «عوض و نجیم پراهام » را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.
همچنین آورده شده است: از منظر ادب و ارادت به ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار شهیدان قرین رحمت ربوبی گردند.
کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، بیش از هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس استان نقش فعالی داشت اما حماسه پدخندق تاریخی ترین حضور آنان در جبهه ها بوده است. ۵۶ شهید کهگیلویه و بویراحمدی زیر ۱۵ سال سن داشتند که حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند. از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند. کوچکترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ساله و پیرترین آنان ۶۷ ساله بود. بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.
دو خانواده در این استان سه تن از فرزندانشان و ۲۳ خانواده نیز دو تن از عزیزانشان را در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی و میهن تقدیم کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1