تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۹۱۸۰۹
با حضور مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

افتتاح مرکز نگهداری معلولین ذهنی دخترانه در شهرستان گچساران + تصاویر

۰
کبنا ؛با حضور اسماعیل دامیار مدیرکل بهزیستی استان، کریم رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان، افشین بدخشان رئیس بهزیستی گچساران، فلاحی دوست معاون توانبخشی اداره بهزیستی گچساران، رئیس شورای شهر دوگنبدان و جانشین فرماندهی شهرستان گچساران میدان نرگسی، کوچه نرگسی شرقی دوم افتتاح شد.
افشین بدخشان رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران در آیین افتتاح مرکز مراقبت و نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال ضمن تبریک روز جهانی نابینایان، اظهار کرد:‌ای کاش که هرگز معلولیتی نبود.
بدخشان افزود: تأسیس چنین مراکز مراقبت و نگهداری از معلولین ذهنی و جسمی ضرورت دارد.
در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در خصوص خدمات این سازمان نسبت به جامعه هدف بهزیستی تشکر کرد.
اسماعیل دامیار افزود: گنجایش این مرکز ۵۰ نفر می‌باشد و سیزدهمین مرکز شبانه روزی در استان می‌باشد.
دامیار عنوان کرد: در مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی دخترانه  بالای ۱۴سال شهرستان گچساران خدماتی همچون: پرستاری، مراقبت و هرگونه خدماتی که نیاز باشد ارائه داده می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد دردامه عنوان کرد: ما هفتگی از نزدیک با جامعه هدف دیدار و ملاقات داریم و امروز هم در گچساران با تعدادی از جامعه هدف ملاقات داشتیم و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کردیم.
دامیار بیان کرد: اشتغال، مسکن، درمان و تسهیلات بانکی، عمده مشکلات مددجویان بهزیستی شهرستان گچساران بود.
وی افزود: از دیگر برنامه‌ها ما در سفر به گچساران دیدار و تجلیل از نابینایان و کم بینایان به مناسبت هفته عصای سفید بود.
دامیار خاطر نشان کرد: در استان ۳۵۲۱ نفر نابینا و کم بینا داریم که ۲۱۰ نفر آنان نابینای مطلق می‌باشند.
 وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما غربالگری آمبلیوپی( تنبلی چشم) کودکان ۳ تا ۶ سال می‌باشد که تاکنون ۶۰۰۰ نفر توسط بینایی سنجی‌ها انجام شده و باید ۴۰ هزارنفر تا پایان سال ارزیابی و غربالگری شوند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: عینک، عصا، ساعت گویا، اسپیکر، مناسب‌سازی، تسهیلات، هزینه دانشجویی و... بخشی از خدمات ما به نابینایان می‌باشد.
دامیار خاطر نشان کرد: در گچساران۲۷۰ نفر نابینا و کم بینا داریم که ۵۰ نفر آنان پشت نوبت هستند ولی خدمات غیر مستمر دریافت می‌کنند.
وی افزود: ۷هزار نفر زن سرپرست خانواده زیر پوشش بهزیستی این استان می‌باشد.
دامیار عنوان کرد: در بحث جوانی جمعیت از منویات مقام معظم رهبری  از۸۰۰  خانواده دارای فرزند دوقلو، ۴۷ خانواده دارای فرزند سه قلو و ۳خانواده دارای فرزند چهارقلو تحت حمایت سازمان بهریستی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان عنوان کرد: حق پرستاری معلولان با افزایش چشمگیر ۴۰ درصد به مبلغ 2 میلیون و 940 تومان شده است.
در ادامه معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تبریک به مناسبت روز عصای سفید با شعار  دسترسی به فناوری، نویدبخش مشارکت اجتماعی نابینایان، عنوان کرد: چنانچه توانمندسازی و تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت بینایی را به عنوان یک رویکرد؛ الگوی برنامه‌های خود قرار دهیم باید بپذیریم که تحقق این رویکرد مستلزم دسترسی کامل افراد نابینا و کم بینا به فن‌آوری‌های علمی روز در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، منابع تخصصی و آموزش‌هایی است که به استقلال و نقش آفرینی مؤثر این افراد در جامعه منجر گردد. بی‌تردید نیل به این هدف مستلزم اقدامات هدفمند تمامی دستگاه‌هایی است که بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، موظف به انطباق سطوح خدمات خود با نیاز‌های روز افراد نابینا و کم بینا هستند.
کریم رهیده افزود: ما انتظار داریم که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این امر به کمک بهزیستی بیایند.
وی عنوان کرد: برای اولین بار کارگاه هنر‌های تجسمی برای نابینایان برگزار شد و همچنین دوره مجسمه‌سازی با هدف رفع محدودیت بعنوان طرح پایلوت برای نابینایان برگزار شد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بحث هنر درمانی عنوان کرد: ما در این خصوص فعالیت‌های خوبی داشتیم بطوریکه ما نابینای بازیگر، کارگردان و..... داریم که مقام ملی کسب کرده‌اند و همچنین در بحث ورزش در پارالمپیک امسال معلول هم استانی  نایب قهرمان شد.
رهیده خاطر نشان کرد: از دیگر خدمات بهزیستی(معاف مالیاتی) طبق ماده ۲۵ قانون حمایت از معلولان پنجاه درصد از درآمد مشمول مالیات بر حقوق اولیایی که فرزند معلول (شدید و خیلی شدید) دارند معاف از مالیات بر حقوق است و همچنین کارگاه یا شرکتی که یک فرد معلول را جذب و مشغول بکار کند بهزیستی حق بیمه سهم کارفرما و همچنین تسهیلات ویژه به کارگاه پرداخت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1