تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۴۹۱۸۰۷
کبنا گزارش میدهد:

پایانی بر حاشیه‌‌سازان؛ تعلیق سه عضو شورای شهر دهدشت / گره کوری که به دست فرماندار باز شد / انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر دهدشت برگزار شد

۰
پایانی بر حاشیه‌‌سازان؛ تعلیق سه عضو شورای شهر دهدشت / گره کوری که به دست فرماندار باز شد / انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر دهدشت برگزار شد
کبنا ؛سرانجام شورای شهر دهدشت به ایستگاه انتخاب هیئت‌رئیسه رسید. هرچند حواشی شورای شهر پایانی نخواهد داشت؛ اما در اقدامی قابل‌پیش‌بینی و البته شجاعانه توسط فرماندار کهگیلویه موجبات برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر دهدشت فراهم و این شهر  هیئت‌رئیسه  جدید خود را شناخت.
به گزارش کبنا نیوز، باتدبیر درست فرماندار شهرستان کهگیلویه مسئله عدم انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهر دهدشت پس از مصیبت‌های فراوانی که برای شهر و شهروندان ایجاد کرده بود حل شد.
سه عضو غائب شورای شهر در شش جلسه پیاپی قبلی که انتخاب هیئت‌رئیسه را بی‌نتیجه می‌گذاشت و این شورا را در آستانه انحلال برده بود با دستور سید حمزه محقق زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه تعلیق و از انحلال شورا جلوگیری شد.
حواشی پیرامون تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر و چند عضو علی‌البدل که در انتخابات شورای ششم مطرح و چند صباحی نیز مانع ورودشان به صحن شورای شهر دهدشت شده بود همچنان خطراتی را برای شهر ایجاد می‌کند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با تعلیق سه عضو غایب شورای شهر دهدشت آقایان مصطفی پارسایی، جلال داورپناه و  طاهر پاداش فضا را برای تشکیل جلسه شورا و انتخاب هیئت‌رئیسه فراهم کرد. این تعلیق در حالی صورت گرفت که در دفعات متعدد (شش بار)  با درخواست کتبی از تمام اعضای شورای شهر خواسته شده بود برای انتخاب هیئت‌رئیسه جلسه شورا را تشکیل دهند که در تمام دفعات افراد منتخب نامبرده از حضور در شورا خودداری و سبب از حدنصاب افتادن جلسه انتخاب هیئت ریسه می‌شدند.
عدم انتخاب هیئت ریسه شورا تا سرحد انحلال شورا نیز پیش برد. چرا که مطابق با متن قانون اگر اعضای شورا از انتخاب هیئت‌رئیسه امتناع کنند شورا منحل خواهد شد. تحلیل‌های پیرامون مسائل شورای شهر و اعضای شورا این ذهنیت را به‌شدت تقویت می‌کرد که عده‌ای در صدد ایجاد زمینه انحلال شورا باشند. گویی از اساس شورا را جهت رفع‌ورجوع مسائل شهری ندانسته و صرفاً ابزاری برای انتقام‌گیری و کسب منافع شخصی خود قلمداد می‌کردند. سرنوشت  160 هزار شهروند به حضور یا عدم حضور هفت عضو شورا گره‌خورده است که متأسفانه در دادگاه اذهان مردم دهدشت اعضای فعلی نه‌تنها کارنامهٔ روشنی ندارند؛ بلکه خود سبب تیره‌تر شدن روزگار شهر نیز شده‌اند.
با تعلیق سه عضو شورای شهر، افراد علی‌البدل باید جایگزین شوند. اقدامات پشت پرده‌ای که برخی افراد نام‌آشنا داشتند و می‌خواستند مانع ورود افراد علی‌البدل به شورا شوند، سبب شد سید حمزه محقق زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه سنجیده‌ترین اقدام را اتخاذ کند. اقدامی که تمام جوانب در آن در نظر گرفته شده است. افراد علی‌البدلی که می‌بایست جایگزین افراد معلق شوند مشکلاتی را در کارنامه داشتند که عضویت آنها می‌توانست دستاویزی تازه برای منحل‌شدن شورا و ایجاد مسائل حقوقی جدید شود و حواشی و مشکلات شهر را دوچندان کند. فرماندار کهگیلویه در حرکتی کاملاً منطقی و زیرکانه از ورود این افراد جلوگیری کرد تا عضو دیگر علی‌البدل که حضورش در شورا بدون هیچ‌گونه مشکلی قابل‌انجام است وارد صحن شود و شورا برای انتخاب هیئت‌رئیسه به حدنصاب برسد.
امشب ساعت ۲۱ چهارشنبه ۲۵ مهرماه برای دهدشت، شبی به یادمان است، چرا که شورای شهر با اضافه‌شدن سخن‌سنج به شورا، حدنصاب تأمین و جلسه شورای شهر پس از شش جلسه برگزار شد. در جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهر دهدشت، آقای علی فروغی به‌عنوان رئیس شورای، آران پور نایب‌رئیس، سخن‌سنج خزانه‌دار، ایمان داورپناه سخنگو و موسوی نیز به عنوان منشی انتخاب شدند.
 
سخنگوی شورای دهدشت با انتشار مطلبی اعضای هیئت‌رئیسه شورای شهر دهدشت را معرفی کرد .
متن این مطلب را در زیر بخوانید:
به نام خدا
به استحضار شهروندان گرامی می‌رساند، جلسه شورای اسلامی شهر دهدشت جهت معارفه عضو علی‌البدل شورای شهر و انتخاب هیئت‌رئیسه سال چهارم با حضور فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه، مسئول دفتر امور شوراها و شهرداری و معاونت عمرانی فرماندار برگزار گردید.
پس از طی مکاتبات اداری و طبق دستور استانداری مبنی بر دعوت از عضو علی‌البدل به شورای شهر جهت رسمیت پیداکردن جلسات شورای شهر، جناب آقای ایرج سخن‌سنج به دعوت فرماندار محترم، به شورای شهر دعوت و معارفه ایشان برگزار گردید.
در ادامه و با رسمیت پیداکردن جلسات شورای شهر با پنج عضو، جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه سال چهارم پس از اعلام متقاضیان کسب هر سمت، رأی‌گیری بین اعضاء شورای شهر برگزار و نتیجه به‌قرار زیر مشخص گردید؛
رئیس شورا: 
علی فروغی زاده با کسب ۵ رأی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب گردید.
نایب‌رئیس شورا: 
محمد آران پور با کسب ۵ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس شورا انتخاب گردید.
سخنگو شورا: 
ایمان داورپناه با کسب ۵ رأی به‌عنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب گردید.
خزانه‌دار: 
ایرج سخن‌سنج با کسب ۵ رأی به‌عنوان خزانه‌دار شورای شهر انتخاب گردید.
منشی اول: 
سید علی موسوی نسب با کسب ۵ رأی به‌عنوان منشی اول انتخاب گردید.
شورای شهر دهدشت برنامه دارد در سال چهارم با ارائه ساختاری منسجم و نظام‌مند، ضمن ایجاد شفافیت در رویه‌ها و ساختارهای موجود، به‌عنوان بازوی محرک شهرداری، زمینه تسریع در روند اجرای پروژه‌ها و تحقق‌بخشی به مطالبات مردمی را فراهم آورد.
ایمان داورپناه؛
سخنگوی شورای شهر دهدشت

کبنا در مقاله‌ای جداگانه به تشریح ریز جزئیات این ماجرا خواهد پرداخت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1