تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب : ۴۹۱۸۱۳
کبنا گزارش می دهد؛

تعلل و بی توجهی؛ سرنوشت پروژه حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار یاسوج / جاده ای که هر لحظه در آن انتظار حادثه‌ای می رود

۰
تعلل و بی توجهی؛ سرنوشت پروژه حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار یاسوج / جاده ای که هر لحظه در آن انتظار حادثه‌ای می رود
کبنا ؛
مسیر یاسوج به بابا میدان در سال‌های اخیر محل وقوع تصادفات شدید زیادی بوده و منطقه تنگاری نیز یکی از نقاط حادثه خیز این جاده است که در سال های اخیر شاهد تصادفات زیادی بوده است. پروژه احداث باند دوم بابامیدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار چندین سال در دست پیمانکار است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز به مرحله آسفالت نرسیده است. جاده ای که با اعتبارات کمی به اتمام می رسد، اما در سایه تعلل و بی توجهی هر لحظه باید منتظر اتفاقات مصیبت باری در این جاده باشیم.
به گزارش کبنا نیوز، پروژه احداث باند دوم بابامیدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار نقطه ای حادثه خیز است و مردم بارها نسبت به تعلل مسئولان نسبت به این جاده ابراز نارضایتی کرده اند، اما هنوز که هنوز است این جاده تکمیل نشده.
18 دی ماه 1402 مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص اینکه چرا جاده آسفالت نمی شود اظهار کرد: «رطوبت هیچگونه اجازه‌ای به ما برای آسفالت نمی‌دهد قبلاً هم به دلیل اینکه آسفالت روی رطوبت انجام شده بود آن مشکلات به وجود آمد و جاده از بین رفت اکنون هم اگر ما بخواهیم در رطوبت کار انجام دهیم مثل گذشته خواهد شد بنابراین صبر کرده‌ایم تا اینکه بتوانیم کار خود را با کیفیت انجام دهیم.»
«آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان» یک سال گذشت، الان اواخر مهرماه 1403 است، لابد مسئولان محترم می خواهند منتظر بمانند تا دی ماه برسد و دوباره سرما و رطوبت جاده را بهانه کنند.
اگر در گوگل سرچ کنید شمار حادثه های داغدار چند سال اخیر در جاده یاسوج بابامیدان و حدفاصل همین نقطه را خواهید دید. اینکه چرا مسئولان همچنان دست روی دست گذاشته و این پروژه پیش نمی رود، غیرقابل پذیرش و تصور می شود از روی سهل انگاری و بی توجهی است.
سرپرست کارگاه پروژه احداث باند دوم تنگاری در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این پروژه اردیبهشت ماه 1402 به ما محول شد، حدود دو سال است که هیچگونه اعتباری به پروژه تزریق نشده، کار پیشرفت 70 درصدی دارد، و زیرسازی جاده بطور کامل انجام شده است.
جاوید خرم بیان کرد: 6 تیرماه 1403 به استاندار نامه زدیم که به این پروژه اعتبار تزریق کنید، و هیچ پاسخی داده نشد، و ما هر هفته به تهران سر می زنیم، هیچ خبری نیست.
وی گفت: فقط حدود 6 میلیارد تومان اوراق داده اند، ما الان صورت وضعیت حدود 17 میلیارد تومان داده ایم، اعتبار به راه و شهرسازی داده شد ولی تبعیض قائل شدند، تبعیضی که به حوادث خسارت باری برای مردم منجر می شود.
خرم در خصوص آخرین وضعیت جاده بیان کرد: جاده بطور کامل زیرسازی شده، و فقط نیاز به قیر برای آسفالت دارد، اگر قیر تعلق می گرفت، الان جاده آسفالت شده بود.
سرپرست کارگاه این پروژه افزود: چند بار خاتمه پیمان داده ایم و قبول نکردند، درخواست ما این هست که مسئولان محترم از جمله استاندار به این پروژه توجه کنند، پروژه ای که با جان مردم در ارتباط است.
به گزارش کبنا نیوز، این پروژه مربوط به سال ۹۸ است و طی مدت گذشته حداقل دو پیمانکار در این جاده تعییر کرده ولی همچنان در وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1