تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۳
یادداشت؛

امید به بازگشت بهرامی و مشارکت مضاعف در بویراحمد

۰
امید به بازگشت بهرامی و مشارکت مضاعف در بویراحمد
کبنا ؛مرحله اعلام لیست تأیید صلاحیت شدگان را می‌توان مرحله پیشا انتخابات دانست که در آن وزن و عیار پایگاه رای نامزد‌ها تا حدود بسیار زیادی روشن شد. عدم تأیید صلاحیت محمد بهرامی که تصمیمی قابل احترام و توسط شورای نگهبان اتخاذ شد هر چند موجی از تأسف بابت عدم حضور یکی از نامزد‌ها را سبب شد اما در ادامه‌امیدواری به بازگشت‌ایشان به صحنه سبب خلق شور و هیجان مضاعفی شده است.
این موج نشان داد که محمد بهرامی از چه پایگاهی در میان گروه‌های مختلف جامعه برخوردار است. پایگاه رأیی که حاصل سال‌ها تلاش و حضور بهرامی در میان مردم بوده است و بعد از تجربه‌های ناموفق در دوره‌های مختلف مردم این بار گمشده خود را یافته بودند. البته این متن ادعای پیروزی قطعی برای بهرامی ندارد ولی در استقبال بالای مردم از بهرامی شکی وجود ندارد.
محمد بهرامی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در عرصه سیاسی و انتخاباتی بویراحمد حضور فعالی دارد و پیش از این سه بار از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده بود. تأیید صلاحیتی که نتیجه روحیه و عملکرد انقلابی و مردمی بهرامی بوده است. وی در تمام برهه‌ها و عرصه‌های مهم این روحیه را به اثبات رساند و با وجودی که از سوی برخی گروه‌ها و افراد از این بابت تحت فشار بود هرگز از آرمان‌های انقلابی خود عدول نکرد.
اتفاقاً حضور و ثبت نام بهرامی در عرصه انتخابات نیز در جهت تأکید بر مشارکت مردم و همان آرمان‌ها بوده است. در زمانی که دشمنان انقلاب با تبلیغات وسیع و به مدد رسانه‌های وابسته، مردم و جریان‌های سیاسی را از هر نوع حضور منع می‌کردند بهرامی بار دیگر عِرق انقلابی خود را به منصه ظهور رساند و حضور وی در این عرصه علاوه بر بالا رفتن کیفیت رقابت و شکل‌گیری یک رقابت جدی به مشارکت بیشتر مردم منجر می‌گردید. البته اینجا کسی دنبال تعیین تکلیف برای شورای نگهبان نیست و شورای نگهبان نیز نشان داده است رعایت قانون از هر مصلحتی برایش بالاتر و ارجح‌تر است، بلکه خواسته این مطلب و بخش زیادی از مردم و بویژه نامزد‌های انقلاب رأفت و نگاه مهربانه از سوی شورای نگهبان در بازنگری و امکان توجه ویژه به بازگشت یکی از فرزندان انقلاب اسلامی به میدان یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها در نظام است.
انتخابات و مشارکت مردم عیار مهمی برای اثبات مردمی بودن انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی است و مردم که پیش از این نامزد خود را مشخص کرده بودند با انگیزه و رغبت بیشتری در ادامه مسیر حاضر خواهند بود و به خلق حماسه یاری خواهند رساند.
هر چند مردم در نگاه اول انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری برایشان حجت اول و آخر است و حتماً در صحنه حاضر خواهند بود اما حضور مجدد بهرامی بر مشارکت عمومی در مراحل مختلف انتخابات می‌افزاید و یقیناً دلسوزان خود بهتر از هر کسی نسبت به این مهم آگاهی دارند.
در پایان‌امید می‌رود در صورت امکان حل مشکلات و موانع موجود در این فرآیند شورای نگهبان به عنوان نمادی از بخشش و رأفت اسلامی نظام بار دیگر به یکی از فرزندان شایسته خود اجازه حضور در صحنه و محک توسط مردم را بدهد که هم شخص بهرامی و هم‌مردم به عنوان سربازان انقلاب عزم خود را برای خلق مجدد یک حماسه بزرگ جزم کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1