تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۷۱۱۵۳
کبنا گزارش می‌دهد

منتظریان در جمع چیتابی‌ها: طالب حذف هیچکس از صحنه رقابت نیستم و بیان این حرف یعنی اهانت به شورای نگهبان و سیستم‌های نظارتی 

۶
کبنا ؛نادر منتظریان، فعال سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طالب حذف هیچکس از صحنه رقابت نیستم و بیان این حرف یعنی اهانت به شورای نگهبان و سیستم‌های نظارتی.
به گزارش کبنا، نشست هم‌اندیشی جمعی از مردم چیتاب با نادر منتظریان، فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست مهرعلی موحدی از یادگاران دفاع مقدس و از اهالی چیتاب در این جلسه با تشریح وظایف نمایندگی مجلس، اظهارکرد: باید برای نماینده مجلس ویژگی‌های مهم از جمله مردم‌داری، آشنایی با قوانین و وظیفه نظارتی را بر شمرد.
وی افزود: نماینده مجلس باید در دفاع از حق ملت شجاع باشد. شهید مدرس هر کجا لایحه و یا قوانین به نفع مردم نبود و به نفع خودش بود، تصویب نمی‌کرد.
او در ادامه گفت: نماینده مجلس باید لوایح، قوانین و طرح‌ها را بشناسد و مطلع باشد. نماینده‌ای که وظایف نمایندگی را نشاخته باشد، نمی‌تواند باری از مشکلات را از دوش مردم بردارد. نماینده مجلس باید نماینده ملت باشد. دولت به اندازه کافی رسانه، تریبون و قدرت دارد که از خودش دفاع کند، لذا نماینده مجلس باید بیشتر از همه حق و حقوق مردم را مطالبه کند.
وی با بیان اینکه نماینده مجلس علاوه بر شناخت قوانین و وظایف نمایندگی باید در کار اجرا سررشته داشته باشد، تاکید کرد: نماینده باید در مجلس، کمیسیون تلفیق و اجرا تاثیرگذار باشد. نماینده‌ای که ردیف‌های بودجه و اعتبار را نشناسد، نمی‌تواند از حق و حقوق مردمش دفاع و از مرکز مطالبه کند.
موحدی ساخت سد کبگیان را مهمترین مطالبه مردم چیتاب دانست و اظهار کرد: بخش کبگیان در این سال‌ها به محاق رفته است و مافیای آب اجازه ندادند که سد کبگیان که منافعش برای کل استان و منطقه است، تاکنون احداث شود.
وی افزود: من شفاف عرض می‌کنم. اگر سد کبگیان بر رودخانه کبگیان احداث شود، رونق کشاورزی، گردشگری و اقتصادی در استان و منطقه به‌وجود می‌آید و همچنین زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند. شما باید به ما قول بدهید که این مسئله را پیگیری کنید.
میراث پایدار از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و از بازنشستگان اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمایندگان مجلس وظیفه‌ای جزء خدمت به مردم ندارند، گفت: چراغ‌هایی که در پتروشیمی لردگان در طول دو سال روشن شده برابر با چراغ‌های کل قدمت شهر یاسوج است که به این خدمت می‌گویند. نمایندگان استان چهار محال و بختیاری کار کرده‌اند نه نمایندگان ما که وقتی آنها را راهی مجلس کردیم ما [مردم] را به گرد فراموشی سپردند.

شیروان زاهدی‌فر بازنشسته اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولیت نمایندگی بار سنگینی بر دوش نماینده مجلس است، اظهار کرد: نماینده‌ای که فقط در حد حاضر و غایب در مجلس حاضر شود، به درد مردم نمی‌خورد.
وی با بیان اینکه در استان نمایندگان خوبی از جمله سید باقر موسوی، وکیلی و هدایت‌خواه داشتیم، افزود: یکی از مشکلات مافیایی هستند که باید مقابل آنها ایستاد. 
وی افزود: نماینده‌ای که مشکلات ابتدایی مردم را مطالبه نمی کند و مطالبات مردم را فریاد نمی زند، نماینده دولت هستند نه نماینده ملت.
ما دیگر از این رابطه بازی ها خسته شده ایم.
زاهدی‌فر گفت: مشکل اصلی جامعه، مشکل جوانان است که نمی توانیم برای اشتغال و اقتصاد آنها کاری انجام بدهیم، لذا رویاهای جوانان ما باید در کشور خودمان مرتفع شود نه در کشورهای دیگر.
عبدالخالق خرسندیان از مدیران اسبق و فعالان سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: منطقه چیتاب مهد شهدای والامقام، ایثارگران و جانبازان شجاعی هستند که در دفاع از انقلاب اسلامی از جان و مال خودشان گذشته‌اند.
وی در ادامه آقای منتظریان را فردی پاک، مردم‌دار، امین بودن و ثابت قدم دانست و گفت: منابع انسانی چیتاب متأسفانه در سنوات گذشته مغفول مانده است و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.
خرسندیان اضافه کرد: اگر سد چیتاب افتتاح شود، تنها سدی خواهد بود که 100 درصد منافعش در سبد درآمدی استان خواهد رفت، اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های لازم این مطالبه مهم مردم محقق نشده است.
 وی در پایان از مردم خواست که آیت الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حمایت کنند و افزود: آیت الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، فرزند آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی(ره) و برادر شهید و انسانی فاضل، شجاع و دانشمند هستند که لازم است او را در مجلس خبرگان رهبری حمایت کنیم.

امرالله رضایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بویراحمد نیز به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: همه ماها نسبت به انتخابات آینده مسئولیت داریم، اگر چه گلایه‌مند هستیم و گلایه‌های ما هم به نظر تصمیم‌گیرندگان منعکس داده خواهد شد.
وی افزود: آقای منتظریان در امور مختلف سررشته دارند و راه‌های ارتباطی برای جذب اعتبارات و مطالبات به‌حق مردم را بَلد است.
رضایی گفت: دور گذشته فردی را باور کردیم و رأی دادیم و الان نمی‌خواهیم رأی بدهیم، دیگر نمی‌دانم بیان برخی سخنان چیست.
وی افزود: امروز شایسته‌تر و کارآمدتر از آقای منتظریان نمی‌بینم و از روی عقلانیت انتخاب کردیم نه احساسی.
این فعال سیاسی تاکید کرد: ما امیدواریم که فرزند عزیز و برادر نازیین‌مان آقای بهرامی تایید صلاحیت شود و به رقابت برگردد تا رقابت صادقانه و پرشور داشته باشیم.
رضایی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته به فردی اعتماد کردیم که اعتماد درستی نبود. امیدوارم در این دوره همه ماها انتخابی کنیم که برای ما پپیشمانی نیاورد.
نادر منتظریان، فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع‌بندی این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای چیتاب به ویژه شهیدان خرسندیان و شهید اورنگ شهید مدافع حرم، اخلاق‌مداری و رعایت اخلاق را مهم دانست و گفت: در آموزه‌های دینی بر اخلاق‌مداری تاکید شده است. در فضای مجازی هواداران برخی کاندیداها خیلی بی‌اخلاقی می‌کنند و حرف‌های ناروا می‌زنند. ما اگر رقابت دنیوی را ببازیم، اما نباید اخلاق را ببازیم.
وی در پاسخ به بعضی از حرف و حدیث‌ها در فضای سیاسی و مجازی تاکید کرد: طالب حذف هیچکس از صحنه رقابت نیستم و بیان این حرف یعنی اهانت به شورای نگهبان و سیستم‌های نظارتی. 
وی گفت: من را متهم به پرونده‌سازی می‌کنند که این سخنان درست نیست و جزء بداخلاقی و اهانت نیست. بنده افتخار می‌کنم که عمرم را در سپاه، اطلاعات، وزارت نفت و... گذرانده‌ام و در حساس‌ترین مسئولیت‌ها خدمت کرده‌ام و گاهی یک اقدام من منافع زیادی برای مردم داشته است. امروز هم آمده‌ام در مسیر خدمت به مردم حرکت کنم و محور شوم که همه مردم زیر درخت انقلاب متحد شوند.

منتظریان گفت: اگر این مسئولیت به دوش بنده گذاشته شد، امانتدار مردم خواهم بود و اگر هم گذاشته نشد، سجده شکر می‌گذارم که تمام همت و تلاشم را گذاشتم که خدمت کنم، اما نشد و دیگر در مقابل امام زمان(ع)، شهدا و مردم شرمنده نیستم.
نامزد انتخابات مجلس بویراحمد، دنا و مارگون گفت: هر کس از سیستم‌های نظارتی بگذرد و در صحنه رقابت بیاید، قدم او روی چشم ما. اما ما اهل بداخلاقی نیستم. حیلی از نکات مطرح شده در خصوص بنده جزء توهین هیچ چیزی نبوده است.
منتظریان در ادامه به موضوع سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: چرا باید با ساخت سدی ده‌ها روستا آواره شود. سدآبریز را اجازه ساخت نمی‌دهند، چونکه عده‌ای به‌دنبال منافع استان خوزستان هستند. نیروهای بعضی از استان‌ها در وزارت نیرو ریشه زده‌اند و با هم بر سر منافع استان‌های خود تعامل نادرستی دارند.
وی افزود: نباید آسیب‌های ناشی از ساخت بر دوش استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و منافع آن را استان‌های دیگر ببرد.
منتظریان در ادامه با بیان اینکه سوء مدیریت منشأ خیلی از مشکلات است، گفت: در بعضی از جاها فساد و تبعیض مثل خوره به جان درخت انقلاب اسلامی افتاده که هر کس دلسوز نظام اسلامی است، باید دست به اقدماتی بزنند که این فساد و تبعیض از بین بروند.
این فعال سیاسی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در چهار حوزه ظرفیت دارد. در حوزه صنعت، کشاورزی، دامداری و دامپروری صنعت و گردشگری ظرفیت دارد و اگر می‌خواهیم اشتغال جوانان درست شود باید در این چهار حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد. اگر سرمایه‌گذاری در استان حضور پیدا کرد مجموعه دولت باید به‌نحوی برخورد کند که سرمایه‌گذار طرحش را در طول دو ماه بدون رشوه، فساد و مطالبه‌ای از سوی مدیر یا کارمندی اجرا کند
وی تاکید کرد: باید افراد متخصص و توانمند را در مسئولیت بکار بگیریم. 
منتظریان در پایان گفت: من معتقدم که نماینده نباید در کار اجرا دخالت داشته باشد. نماینده بزرگترین قدرت را از طرف مردم کسب کرده، آنهم قدرت نظارت. مشکل استان مشکل نظارت است، مجری باید حرف ناظر را عمل کند. لذا بنده فقط وظیفه نظارتی خودم را به‌نحو احسن انجام می‌دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1