تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۱
در نامه‌ای مطرح شد

دعوت مردمی از آیت‌الله ملک‌حسینی و آیت‌الله حسینی برای پیگیری تأیید صلاحیت «محمد بهرامی»

۵
دعوت مردمی از آیت‌الله ملک‌حسینی و آیت‌الله حسینی برای پیگیری تأیید صلاحیت «محمد بهرامی»
کبنا ؛جمعی از اساتید، دانشجویان، اصحاب رسانه، فرهنگیان، روحانیون و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی و آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و تقویت روح همبستگی آحاد ملت ایران، خواستار پیگیری تأییدصلاحیت «محمد بهرامی» برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش کبنا، متن نامه به شرح زیر است.
 «همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. علمای اَعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آن‌وقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد. اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است. این، مسئله‌ی مشارکت. البتّه اگر در آینده عمر و فرصت بود، من باز [مطالبی را در این باره] عرض خواهم کرد.»  (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان»، 2 دی‌ماه 1402)

محضر مبارک اعزه گرامی حضراتِ بزرگان و افاضل معممین استان کهگیلویه و بویراحمد؛
آقای آیت الله آسید شرف الدین ملک حسینی (نماینده معزز مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری)
آقای آیت الله آسید نصیر حسینی (نماینده معزز ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه محترم مرکز استان)
بعد از حمد و ثنای الهی و ادای سلام و تحیت رحمانی؛

احتراماً آنگونه که مستحضرید اسفندماه آینده، ملت ایران در آزمونی دیگر از سلسله آزمون‌های سرنوشت ساز و استمراربخش و‌امیدآفرین در بستر نظام مقدس اسلامی و مردم سالار دینی، برای برگزاری باشکوه انتخاباتی دیگر آماده می‌شود و نقش و حضور مردم در این برهه تاریخی و مشارکت فعالانه آن برای تقویت روح همبستگی آحاد ملت ایران و سرفرازی و سربلندی نظام اسلامی در عرصه‌های ملی و فراملی، امری ضروری است و این مهم، لازمه زمینه‌سازی و بسترسازی آن برای تجلی سلایق و علایق گوناگون در چارچوب واسعه نظام اسلامی است تا با انگیزه و اراده بیشتر در کارزار سیاسی و اجتماعی پیش رو حماسه آفرینی کنند و برگ زرین دیگری از مردم سالاری دینی در دنیا را به نمایش بگذارند و بر اقتدار ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیفزایند.
از این رهگذر، کارنامه مردمان شریف، انقلابی و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد در پهنه سیاسی کشور در چهار دهه اخیر، از جمله بی‌بدیل‌ترین و بی‌نظیرترین افتخارات از مشارکت و حماسه حضور مردمی بوده و همواره از صدرنشینان مشارکت در مقایسه با سایر مناطق کشور بوده است. این امر علاوه بر اعتقاد و باور مردم به ادای تکلیف شرعی خود جهت مشارکت حداکثری در انتخابات‌ها، وجود نمایندگانی از نگرش‌ها و سلایق سیاسی در میان داوطلبان نمایندگی را نیز عاملی دیگر بوده که شور و تمایل حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را دوچندان می‌کرده است.
در انتخابات پیش‌رو این تکثر و تنوع سلایق سیاسی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کم رنگ شده است و این امر دلگرمی حضور و نقش آفرینی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ در دو حوزه دیگر انتخابیه استان (کهگیلویه و گچساران)، نمایندگانی از کلیه طیف‌های سیاسی تأیید صلاحیت شده‌اند و همه مردم با ذائقه سیاسی متفاوت، گزینه‌های دلخواه خود برای ثبت رأی را دارند، اما در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون این رویکرد محقق نشده و در طول دو سه دهه اخیر، این نخستین بار است که از یکی از طیف‌های سیاسی مهم (اصلاح طلبی)، هیچگونه داوطلب تأیید صلاحیت شده‌ای برای انتخابات حضور ندارد و همه داوطلبان حضور در این عرصه (از ریز و درشت)، منتسب به یک جریان سیاسی هستند و فضای انتخابات در این حوزه انتخابیه تک قطبی سیاسی شده که این فضای تک قطبی به قطب بند‌ها و بلوک‌بندی‌های منطقه‌ای (سفلی-علیا) که در ادوار گذشته به صورت کم‌رنگ نمود داشت، سرعت بیشتری می‌بخشد و آثار سوئی بر ساختار اجتماعی و سیاسی بویراحمد بزرگ خواهد گذاشت و سطح انتخابات را از جریان‌بندی سیاسی به منطقه گرایی تقلیل خواهد داد!
لذا با تنویر و توصیف شرایط و احوال مارالذکر و ضرورت حضور پررنگ مردم در انتخابات و تحقق منویات رهبری معظم انقلاب برای مشارکت حداکثری اقشار و گروه‌ها و توده‌های مردمی، همانگونه که در همیشه تاریخ اجتماعی و سیاسی خود و سبقه تاریخی روحانیت مبارز و مردمدار که ملجأ و مأوای آحاد مردم بوده‌اند، انتظار آن را دارند که با بهره از آبروی خود برای تأیید صلاحیت دکتر محمد بهرامی (نماینده طیف اصلاح طلبی در انتخابات شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون)، کاندیدایی که در سه دوره گذشته انتخابات نیز حضور داشته و تأیید صلاحیت شده بود و حضورشان مایه مشارکت بیشتر مردم می‌شد، تلاش نموده و با نقش آفرینی خود که خاص بزرگان و روحانیت شیعه در همراهی با مطالبات بحق توده‌های مردمی و گره گشایی از معضلات بوده است، ایفای نقش کرده و یکبار دیگر تصویری درخشان از وساطت و حمایت و هدایت روحانیتِ سراسر افتخار نهضت اسلامی برای همراهی مردم را به منصه ظهور رسانند.
من الله التوفیق
جمعی از؛
اساتید، دانشجویان، اصحاب رسانه، فرهنگیان، روحانیون و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1