تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۷۱۱۶۶
یادداشت؛

خدشه بر استقلال شورای نگهبان در جهت تخریب منتظریان

۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
خدشه بر استقلال شورای نگهبان در جهت تخریب منتظریان
کبنا ؛شورای نگهبان یکی از مستقل‌ترین نهاد‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است که سابقه و گذشته این نهاد خود گواه همه چیز است. سخت‌ترین تصمیمات که حیات و قوت نظام در گرو این تصمیمات می‌باشد توسط شورای نگهبان چه در بحث نظارت بر قوانین مصوب مجلس و چه در بررسی پرونده صلاحیت نامزد‌های انتخابات‌های مختلف در کشور اتفاق می‌افتد.
بررسی پرونده تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت‌ها نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین این وظایف است. وظیفه‌ای مهم و خطیر که متکی بر کار کارشناسی و بررسی همه جانبه با استمداد از دستگاه‌های مربوطه و با مستندات و دلایل قانونی است. تجربه در طول دوره‌های مختلف نشان داده است بعد از هر تصمیم مهم شورای نگهبان در مورد تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت نامزد‌ها این تصمیمات با واکنش‌های از جمله موافقت و مخالفت در سطح جامعه روبرو شده است. ولی شورای نگهبان مصلحت خود را در اجرای مر قانون و رعایت مبانی انقلاب اسلامی می‌داند و قرار نیست مصلحت برخی گروه‌ها و افراد جای اولویت‌ها در شورای نگهبان را بگیرد. معمولاً بعد از هر رد صلاحیتی گروهی شروع به تخریب این شورا و یا متهم کردن دیگران به گرا دادن به شورای نگهبان برای رد فلان نامزد می‌کنند که اتفاقاً مورد دوم اجحاف بزرگتری در حق شورای نگهبان است. گویی که شورای نگهبان وامدار فرد و یا جریان خاصی است که مطابق خواست و میل آن‌ها فردی را رد و یا تأیید نماید.
در چند ساعتی که از اعلام لیست تأیید صلاحیت شدگان شورای نگهبان در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون می‌گذرد و در این حوزه انتخابیه تاکنون صلاحیت محمد بهرامی تأیید نشده است شاهد بدترین بداخلاقی‌ها از سوی نزدیکان برخی نامزد‌ها با نیت تخریب یکی از نامزد‌های رقیب و‌اتهام زنی به وی اما در اصل خدشه بر زحمات و تلاش‌های شبانه روزی شورای نگهبان هستیم.
گویی نادر منتظریان که خود نامزد عرصه انتخابات است تصمیم گیرنده موضوع صلاحیت نامزدهاست و گویی شورای نگهبان به سادگی فریب گزارشات و پرونده‌سازی‌هایی را خورده است که بقول این‌اتهام زنندگان توسط منتظریان و تیم وی تهیه و ارسال شده است.
نیازی به انکار شاید نباشد که البته سؤال این است اگر منتظریان این اندازه قدرت دارد چرا دیگر رقیب این عرصه را برایش پرونده‌سازی نمی‌کرد و چرا در جهت عدم تأیید او گامی بر نمی‌داشت؟ اصلاً نادر منتظریان چه نسبت و رابطه‌ای با شورای نگهبان دارد جز اینکه پرونده وی نیز در همین شورا مورد بررسی قرار گرفت و به مانند سایر تأیید صلاحیت شدگان مورد تأیید قرار گرفت؟
آیا شورای نگهبان دستش تا این اندازه بسته و محدود است که بر فرض گزارش هم بخواهد به یک گزارش بسنده کند؟
همین حالا نیز زمزمه‌هایی از پیگیری و احتمال حل پرونده آقای بهرامی به گوش می‌رسد در صورت تحقق چنین اتفاقی، آن وقت‌اتهام زنندگان امروز چه پاسخی خواهند داشت؟
متأسفانه نماینده مردم به جای تمرکز بر کار نمایندگی، از روز اول با زبانی شکسته جز‌اتهام زدن به دیگران و تقویت تئوری توطئه هیچ کار دیگری انجام نداده است و بداخلاقی‌های امروز و‌اتهام زدن به امثال آقای منتظریان نتیجه ادبیات و ادعا‌های شخص آقای نماینده است که گویی از برخی اتفاقات پیش رو مطلع بود و می‌خواست از قبل متهم روز حادثه را به مردم معرفی و سناریو تخریب را کلید بزند.
شورای محترم نگهبان اساساً مستقل‌تر از آن است که هر فرد و یا مقامی بتواند بر تصمیمات آن تأثیر بگذارد و همان گونه که در سه دوره قبل محمد بهرامی با سلامت از این مرحله عبور کرد و همه آن اتفاقات نتیجه ارزیابی و تصمیمات خود شورا بوده است در این عدم تأیید نیز جز ارزیابی و تصمیم شورای نگهبان امکان دخالت برای دیگران نه وجود داشته است و نه شورای نگهبان چنین اجازه‌ای را به دیگران داده و می‌دهد.
برخی‌ها اظهارات چند روز پیش ستار هدایتخواه در مورد بحث صلاحیت نامزد‌ها را بی‌ارتباط با این اتفاق یعنی عدم تأیید بهرامی نمی‌دانند ولی اولاً که آن اظهارات نظرات و انتقادات شخصی هدایتخواه بود و خود آن اظهارات نشان می‌داد شورای نگهبان خود تصمیم کار خود را می‌گیرد و مهم‌تر از همه این که اشارات هدایتخواه متوجه شخص و اشخاص دیگری بوده است و هرگز در آن اشارات بهرامی مد نظر نبوده است.
و نکته اصلی اینکه طبق گفته‌ی همین‌اتهام زنندگان امروز بین هدایتخواه و منتظریان که ارتباط و پیوندی وجود ندارد پس چطور ممکن است نقد شخص دیگری به پای نادر منتظریان نوشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1